سیستم لوله کشی در فن کویل
نوشته شده توسط : zg

سیستم های لوله کشی در فن کویل بسته به کاربری و نوع ساختمان متفاوت است. آرایش لوله کشی، تعیین کننده مشخصات عملکرد، سهولت کارکرد و هزینه اولیه سیستم است. 

 

سیستم چهار لوله در فن کویل

سیستم فن کویل چهار لوله ای آب ثانویه ، دارای لوله های رفت و برگشت برای آب سرد و گرم است. سیستم چهار لوله ای عموما در مقایسه با سیستم دو لوله ای، هزینه اولیه بالایی دارد اما بهترین عملکرد سیستم را نیز به همراه دارد.
در سیستم فن کویل چهار لوله ای فن کویل امکان گرمایش و سرمایش فضاهای محتلف ساختمان در یک فصل وجود دارد.
مثال در فصل زمستان درساختمانهای بلند مرتبه که دارای نمای شیشه هستند سمت آفتابگیر ممکن است در ساعاتی از روز نیاز به سرمایش داشته باشد تا دما در حد تنظیم قرار گیرد درصورتی که در طبقات پایین و یا سمت مخالف آفتاب تماما سیستم بصورت گرمایش در حال کار است.

 

سیستم دولوله ای در فن کویل

در این سیستم، آب سرد یا گرم از طریق لوله کشی یکسانی تامین می شود. فن کویل در این سیستم دارای یک کویل مشترک است. ساده ترین سیستم دولوله ای که پایین ترین هزینه اولیه را نیز به همراه دارد، شامل قابلیت ها و اجزای زیر می باشد. 

ورودی هوای تازه از طریق بازشوهای ساختمان
قابلیت کنترل فن سه سرعته دستی
در سیستم دو لوله ای، دمای محل مورد نظر روی ترموستات تنظیم میشود. اگر از یک ترموستات برای کنترل جریان آب استفاده شود، باید متناسب با آن آب گرم یا سرد در دسترس باشد.
سیستم  فن کویل دولوله ای نمی تواند بصورت همزمان، گرمایش و سرمایش فراهم کند. ممکن است در فصل های میانی که برخی اتاق ها به سرمایش و برخی دیگر به گرمایش نیاز دارند، لازم باشد سیستم بتواند بطور همزمان سرمایش و گرمایش را فراهم کند. این ویژگی می تواند به خصوص در زمانی که یک منطقه تک لوله کشی، تامین کننده کل نیاز ساختمان است، مشکل ساز شود.

سیستم  فن کویل سه لوله ای

سیستم سه لوله ای از لوله های رفت آب سرد و آب گرم جداگانه استفاده می کند و یک لوله برگشت مشترک هردوی آب گرم و سرد را به دستگاه مرکزی برمی گرداند. کنترل فن کویل، آب گرم یا سرد را بر اساس نیاز به گرمایش یا سرمایش به کویل واحد مشترک وارد می کند.

 

جهت مشاهده ادامه مطلب و منبع اصلی ، قیمت فن کویل ، فروش فن کویل و خرید فن کویل در انواع فن کویل سقفی ، فن کویل دیواری و فن کویل زمینی به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید. روی لینک زیر کلیک نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/fancoil

 

منبع : بامین تهویه





:: موضوعات مرتبط: فن کویل , ,
:: برچسب‌ها: فن کویل , قیمت فن کویل , فروش فن کویل , خرید فن کویل , فن کویل سقفی , فن کویل زمینی , فن کویل دیواری , ,
:: بازدید از این مطلب : 787
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: