روش های کاهش مصرف برق در داکت اسپلیت
نوشته شده توسط : zg

مصرف برق داکت اسپلیت

در صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع سیستم ها و تجهیزات متعددی با کاربری ها و ظرفیت های متفاوت در ابعاد گوناگون طراحی و تولید شده که هریک کارایی و عملکرد متفاوتی دارند. سیستم های تهویه مطبوع باید به گونه ای ساخته شوند که هوایی مطلوب و آرام را برای مصرف کنندگان به همراه داشته باشند. به همین جهت افراد به دنبال انتخاب و خرید بهترین سیستم تهویه برای سازه های خود هستند. سیستم های متعددی در سالهای اخیر طراحی و تولید شده اند که داکت اسپلیت یکی از متداول ترین و پرکاربردترین سیستم های تهویه مطبوع به شمار می رود.

داکت اسپلیت ها یکی از تکنولوژی های جدید در زمینه تاسیسات ساختمانی هستند که به منظور کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی استفاده می شوند. موضوع مهمی که در مورد داکت اسپلیت ها باید در نظر گرفته شود هزینه کم انها و مصرف برق داکت اسپلیت نسبت به سیستم های سرمایشی و گرمایشی دیگر است.

 

داکت اسپلیت ها در واقع نوعی کولر گازی هستند که قسمت های درونی آن ها در درون سقف کاذب پیاده سازی شده و هیچ گونه نمای خارجی ندارند که با توجه به بالا بودن سطح ایستایی آن ها احتمال تهویه فضا هایی با متراژ بالا را نسبت به موارد مشابه خود دارا می باشند.

داکت اسپلیت از دو یونیت مجزا تشکیل شده است. بخش های داخلی و خارجی دستگاه از طریق لوله های مسی و کابل های رابط با یکدیگر در ارتباط بوده و از این طریق انرژی  را تبادل می کنند. اساس کار این سیستم ها به صورتی است که با اتصال به برق شهری نیروی لازم برای روشن شدن یا همان استارت زدن کمپرسور را بدست می آوردند. بنابراین برای روشن شدن و ادامه ی عملکرد به طور مستقیم به نیروی برق نیاز دارند. برای ایجاد هوای خنک گاز مبرد درون کمپرسور فشرده و متراکم شده و به مایع خنک تبدیل می شود. این مایع با عبور از لوله های مسی به یونیت داخلی یا همان هواساز منتقل می گردد و از این طریق دمای اتاق را به درجه دلخواه کاربر می رساند.

روش های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نسبت به سایر سیستم های برودتی مصرف برق کمتر و بهره وری بیشتری دارد. دارای هزینه نصب، تعمیر و نگهداری کمتر، بازدهی بیشتر و طول عمر بالاتر از سایر سیستم است.

  1. انتخاب و خرید بهترین برند داکت اسپلیت

با توجه به نیاز بازار شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در خصوص طراحی و تولید داکت اسپلیت در حال فعالیتند و سالانه میلیون ها دستگاه تولید و به بازار عرضه می کنند. شرکت های معتبر از بهترین متریال و قطعات با کیفیت در ساخت داکت اسپلیت ها استفاده می کنند، همچنین تمامی استانداردها در خصوص طراحی و ساخت دستگاه را رعایت می کنند. از این رو محصولات کمپانی و شرکت های مطرح از سطح کیفیت بالایی برخوردار هستند که این مورد در میزان مصرف انرژی و بازدهی دستگاه تاثیر بسزایی دارد. از دیگر دلایل انتخاب برند مناسب بهره مندی از خدمات پس از فروش شرکت های تولید کننده می باشد. در صورت بروز هر نوع اشکال و خطا در عملکرد دستگاه می توان از خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده بهره مند شد. بنابراین یکی از روش های کاهش مصرف برق داکت اسپلیت انتخاب و خرید برندهای معتبر و دارای استاندارد های مربوطه می باشد.

  1. انتخاب ظرفیت مناسب

  2. انتخاب داکت اسپلیت اینورتر

  3. انجام سرویس دوره ای داکت اسپلیت

  4. نصب کویل آبگرم

  5. نصب ترموستات

از دیگر موارد در کاهش مصرف برق داکت اسپلیت می باشند.

اطلاعات فنی و تخصصی، تصاویر و قیمت داکت اسپلیت را می توانید در وب سایت فروشگاه اینترنتی بامین تهویه مشاهده نمایید.

خرید داکت اسپلیت





:: موضوعات مرتبط: داکت اسپلیت , ,
:: برچسب‌ها: داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , فروش داکت اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , هواساز , فن کویل , کولر گازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: