آموزش هواگیری داکت اسپلیت
نوشته شده توسط : zg

داکت اسپلیت دارای عملکردی شبیه به کولر گازی است و از ظرفیت 18000 به بالا تولید می شود و با بهره گیری ازالکتروفن قوی تر در پنل داخلی امکان کانال کشی در سقف یا دیوار کاذب را مهیا می سازد.

هواگیری داکت اسپلیت

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت، نوعی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است که به صورت دو حالته (دو فصلی) عمل می‌کند. بدین معنا که از یک سو عملکردی شبیه به کولر گازی (اسپلیت) دارد و از سویی دیگر توسط آب گرمی که در درونش جریان دارد کار می‌کند.

هواگیری داکت اسپلیت در زمان راه اندازی آن یکی از امور مهم می‌باشد که باید حتما انجام شود. در این مقاله روش هواگیری داکت اسپلیت را می آموزید به گونه ای که خودتان بتوانید هواگیری داکت اسپلیت را انجام دهید.

علت هواگیری داکت اسپلیت

هواگیری داکت اسپلیت باید انجام شود چرا که باعث عملکرد بهتر داکت اسپلیت می شود.

هواگیری داکت اسپلیت معمولا قبل از فصل سرد زمستان انجام می‌شود چرا که داکت اسپلیت برای گرم کردن محیط از آب گرم استفاده می‌کند و در صورتی که هواگیری داکت اسپلیت انجام نشود امکان سرد شدن در فصل زمستان را دارد و همچنین می‌تواند سبب روشن نشدن داکت اسپلیت شود. که این امر ضرورت هواگیری داکت اسپلیت را تایید می کند.

 

روش هواگیری داکت اسپلیت

وسایل مورد نیاز از جمله آچار فرانسه، آچار شش گوش و نشت یاب را برای هواگیری داکت اسپلیت آماده کنید.

در مرحله اول لوله کشی‌ها را بررسی کنید و از عدم نشتی لوله ها اطمینان حاصل نمایید.

سوپاپ شیر را با استفاده از آچار شش گوش باز کرده و تا ده ثانیه منتظر بمانید تا گاز آن خارج شود و سپس دوباره آن را ببندید.

لوله‌های گاز را بررسی کنید در صورتی که نشتی داشتند آن‌ها را محکم کنید و در صورتی که نشتی آن‌ها برطرف نشد از تعمیر کاران کمک بگیرید.

در مرحله بعد سوپاپ سه طرفه را باز بگذارید تا هوای درون آن خارج شود.

در این مرحله باید پین مرکزی سوپاپ را به داخل فشرد و پس از چند ثانیه آن را رها کنید و این کار را چندین بار انجام دهید تا به طور کلی هواگیری داکت اسپلیت انجام شود.

در مرحله آخر باید سوپاپ سه طرفه را که پیچ و مهره‌های آن را باز کردید ببندید و زمانی که مطمئن شدید هواگیری انجام شده است می‌توانید داکت اسپلیت را روشن کنید.

 

نکات قابل توجه در هواگیری داکت اسپلیت

در ادامه باید بگویم که در هنگام هوا گیری داکت اسپلیت آب خروجی آب جوش است و باید بسیار مواظب باشید که به وسیله آب جوش خارج شده از لوله‌های داکت اسپلیت نسوزید فاصله خود را رعایت کنید و همچنین نکات ایمنی را رعایت کنید.

با انجام صحیح هواگیری داکت اسپلیت در فصل زمستان می توان بیشترین بازدهی را از دستگاه انتظار داشت. در صورت نبود هوا درون لوله ها و اتصالات، آبگرم به خوبی درون مدار در جریان بوده و هوای مورد نیاز هواساز را تامین می کند. همین امر علاوه بر افزایش بازدهی دستگاه نقش پر رنگی در کاهش مصرف انرژی دارد. حین هواگیری با رعایت نکات ایمنی از آسیب زدن به دستگاه و همچنین فردی که این عمل را انجام می دهد، ممانعت کنید.

اطلاعات فنی و تخصصی، تصاویر و قیمت داکت اسپلیت را می توانید در وب سایت فروشگاه اینترنتی بامین تهویه مشاهده نمایید.

خرید داکت اسپلیت





:: موضوعات مرتبط: داکت اسپلیت , ,
:: برچسب‌ها: داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , فروش داکت اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , صدای داکت اسپلیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: