تفاوت اسپلیت و داکت اسپلیت
نوشته شده توسط : zg

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع در جهان به شمار می رود. که امروزه بیش از پیش مورد توجه سازندگان واحد های مسکونی و اداری می باشد، این سیستم جزء اقتصادی ترین و به صرفه ترین سیستم های تهویه مطبوع موجود می باشد. داکت اسپلیت همانند اسپلیت دیواری از یک یونیت داخلی که در سقف کاذب قرار گرفته و پوشیده می باشند، و یک یونیت خارجی کندانسور تشکیل شده است که توسط لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند.

فرق اسپلیت با داکت اسپلیت

در داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی، یونیت داخلی، داخل سقف کاذب قرار می گیرد و نیاز به یک سیستم کانال کشی برای توزیع هوای مطبوع می باشد. از مزایای این نوع اسپلیت عدم اشغال فضای دیوار، امکان تعبیه کویل آبگرم در یونیت داخلی و کم شدن تعداد کندانسور ها می باشد.

کولر گازی چیست؟

اسپلیت ها جدیدترین نسل کولرگازی هستند که نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع دارای طرفداران بیشتری هستند. داکت اسپلیت ها نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع دارای ویژگی های بسیار و منحصر به فردی هستند. از این رو دارای فروش بسیار زیادی هستند. با ورود این نسل از اسپلیت ها تحول بزرگی در صنعت تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی به وجود آمده است. کولر گازی های اسپیلت تنها باعث خنک کردن هوای اتاق نمی‌شوند بلکه دارای ویژگی های بیشتری نیز هستند. یکی از نقطه ضعفهای بزرگ کولرهای گازی معمولی مصرف بالای برق آنهاست اما این کاستی در کولرگازی های اسپیلت به ویژه کولر گازی اینورتر دار برطرف شده است. به طوری که اسپلیت‌ها به‌دلیل مصرف برق بسیار متعادل‌ در میان خریداران طرفداران زیادی دارند. برچسب سطح انرژی بیشتر این دستگاه‌ها A است و همین یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این دستگاه ها است. نحوه کارکرد این نوع کولر ها بدین شکل است که یک چرخه تبرید تراکمی را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن در داخل محیط ساختمان و دیگری در بیرون از ساختمان و در هوای آزاد نصب می شود. با این کار قسمت پر سرو صدای سیکل یعنی کمپرسور، به بیرون از محیط ساختمان منتقل شده و تنها قسمت اواپراتور که وجود آن در داخل محیط ضروری می باشد. در داخل قرار می گیرد.

مزایای داکت اسپلیت نسبت به کولر گازی اسپلیت

سیستم داکت اسپلیت گرما و سرما را بصورت یکنواخت از کانالها منتقل می کند. قابلیت لوله کشی بین بخش داخلی و خارجی در سیستم های داکت اسپلیت تا اختلاف ۱۵ متر امکان پذیر می باشد به این دلیل که در این دستگاه ها از جداکننده روغن استفاده می کنند. این در حالیست که در بیشتر سیستم های موجود در بازار این مشکل وجود دارد و تنها برای رفع آن از تله روغن استفاده می کنند که نه تنها کم بازده بوده که در دراز مدت نیز کارایی خود را از دست می دهند و در نهایت سبب بروز مشکل در کمپرسور ویا سوختن آن می شود.

سیستم های داکت اسپلیت دارای فیلتراسیون هوا می باشند که در مورد کولر اسپلیت همگی مجهز به فیلتر هوا نیستند.

در این سیستم ها لوله کشی داخلی کاهش یافته است.

حذف رطوبت هوا از دیگر مزایای داکت اسپلیت می باشد.

در داکت اسپلیت های گرید A که به سیستم های داکت اسپلیت کم مصرف یا اینورتر معروفند شاهد کاهش مصرف برق و در نتیجه صرفه جویی در هزینه های برق هستیم.

در سیستم های داکت اسپلیت کندانسور و عدم نیاز به چند کندانسور، فضای کمتری را اشغال می کند.

دسترسی راحت به فیلتر هوای قابل شستشو، دسترسی آسان به موتور بدون نیاز به کامل جداکردن قطعات به منظور تعمیرات از دیگر مزایای داکت اسپلیت می باشد.

مزایای کولر گازی اسپلیت نسبت به داکت اسپلیت

از مزایای اسپلیت می توان به ظرفیت بالا جهت سرد و گرم کردن منزل و کم کردن میزان آلودگی هوا به دلیل داشتن فیلتر ضد آلرژی اشاره کرد. همچنین می توان از کولر اسپلیت در هر واحد از ساختمان بطور جداگانه نصب و استفاده کرد.

معایب داکت اسپلیت نسبت به کولر گازی اسپلیت

داکت اسپلیت نسبت به ظرفیت مشابه کولر گازی اسپلیت، فضای محیط را در حد مطلوبی خنک نمی کند. همچنین برای واحد های کوچک صرفه اقتصادی ندارد.

لازم به ذکر است استفاده از هر دو سیستم با توجه به برق مصرفی که دارند برای گرمایش ساختمان ها مقرون به صرفه نیست و ترجیحا برای گرمایش بهتر است از رادیاتور و یا روشهای دیگر که دارای هزینه کمتر، محدودیت کمتر و کیفیت بهتری هستند استفاده شود.

تفاوت کولر گازی اسپلیت با داکت اسپلیت چیست؟

بررسی تفاوت‌های دو دستگاه داکت اسپلیت و کولر گازی اسپلیت به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید دستگاهی مناسب و متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید که با شرایط منزل شما سازگار باشد.

فن موجود در داکت اسپلیت به توزیع هوای سرد به محیط داخل کمک می‌کند، مهم‌ترین تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی اسپلیت این است که در کولرهای گازی هوای خنک شده مستقیماً از بخش داخلی به محیط انتقال می یابد.

معایب داکت اسپلیت و کولر گازی

یکی از معایب داکت اسپلیت عدم کنترل دمای محیط توسط آن ها می باشد. به عبارت بهتر از زمانی که از این سیستم استفاده می‌کنید تمام دمای محیط یکسان می‌شود. در نتیجه شما قادر نخواهید بود که هوای اتاق خواب‌ها را نسبت به هوای پذیرایی و یا آشپزخانه تنظیم کنید. و یا تغییر دهید. بسیاری معتقدند که اسپلیت‌ها در ظرفیت‌های برابر با کولر گازی راندمان مناسبی برای خنک کردن هوا ارائه نمی‌دهند. این مسئله موجب می‌شود که واحدهای کوچک‌تر از ویژگی‌ها و مزایای آن به خوبی بهره مند نشوند.

سخن پایانی

در نهایت با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و ابعاد و شرایط فضای مورد نظر می توانید دستگاه مورد نظرتان را خریداری نمایید.

بامین تهویه ، تخصصی ترین سایت تاسیسات کشور ارائه دهنده انواع دستگاه های تهویه مطبوع ، سیستم های گرمایشی و تجهیزات استخر در انواع مدل ها و برندها آماده پاسخگویی به سوالات خریداران عزیز می باشد. برای دریافت لیست قیمت محصولات کولر گازی و داکت اسپلیت به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

قیمت داکت اسپلیت





:: موضوعات مرتبط: داکت اسپلیت , ,
:: برچسب‌ها: داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , فروش داکت اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , صدای داکت اسپلیت , کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: