نحوه نصب مبدل حرارتی
نوشته شده توسط : zg

نصب مبدل صفحه ای بسیار آسان و راحت تر از منبع کویل دار و منبع دو جداره می باشد اما در زمان نصب باید به چند مورد توجه کرد تا راندمان دستگاه حداکثر و میزان رسوب گذاری آن کاهش یابد.

مبدل حرارتی

نصب مبدل صفحه ای را به افراد ماهر و با تجربه واگذار نمایید و در صورتیکه خود پیمانکار یا مجری سیستمهای تاسیساتی هستید حتما مطالب زیر را مطالعه کرده و سعی کنید به آنها عمل کنید. نصب مبدل صفحه ای به جای منابع کویلی و دو جداره در بسیاری از موتورخانه ها و دستگاه های صنعتی مرسوم شده است. استفاده از مبدل حرارتی موجب کاهش ابعاد دستگاه یا موتورخانه شما می شود. راندمان مبدل های حرارتی بسیار بالا بوده و مصرف سوخت شما را نیز کاهش می دهد. از سوی دیگر به دلیل حجم و وزن کم آن سرویس، تعمیر و تعویض آن بسیار آسان می باشد اما در هنگام نصب مبدل صفحه ای باید باید توجه کرد زیرا عدم رعایت نکات و روش نصب صحیح که معمولا از سوی شرکت های سازنده اعلام می شود می تواند تمامی محاسن مبدل صفحه ای را تحت شعاع قرار دهد.

در موتورخانه های قدیمی که منبع دو جداره یا منبع کویل دار آن جایی دور از دسترس نصب شده است، زمانی که این منابع به مشکل بر خورده یا سوراخ می شوند برای تعویض آنها باید زمان و هزینه زیادی صرف کرد و مستلزم تخریب قسمتی از بنا یا تاسیسات موتور خانه می باشد. در چنین شرایطی نصب مبدل صفحه ای بهترین راه حل می باشد.

مبدلهای صفحه ای با حجم بسیار کم می توانند آبگرم مصرفی ساختمان را به سادگی تامین کنند. مبدل صفحه ای بر خلاف منابع دو جداره یا منبع کویلی حجم ذخیره آب نداشته و آبگرم را بصورت لحظه ای تولید می کنند. در چنین شرایطی باید توجه داشت که پمپ سیرکوله آبگرم دیگ همیشه در حال کار و سالم باشد و در صورت خرابی یا عدم کارکرد مناسب آبگرم خروجی از مبدل دمای مورد نظر را نخواهد داشت.

 

شرایط نصب مبدل صفحه ای

مبدل صفحه ای را می توان به صورت افقی و عمودی نصب کرد اما در هر دو وضعیت باید توجه داشت مبدل به گونه ای نصب شود که هوا به سادگی از آن خارج شود. در حالت افقی بهتر است سر لوله ها به سمت بالا و در حالت عمودی لوله ها کمی شیب به سمت بالا داشته باشد.

قبل از نصب مبدل صفحه ای حتما کاتالوگ شرکت سازنده را مطالعه نمایید. امروزه استفاده و نصب مبدل صفحه ای در موتورخانه های منازل و کارگاه های صنعتی بسیار رواج پیدا کرده که با به کارگیری صحیح این تجهیزات می توان از مزایای فراوان آن سود جست و معایب آنها را نیز تا حد مطلوبی کاهش داد.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت مبدل حرارتی را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

 





:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل صفحه ای , نصب مبدل حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: