کاربرد ایرواشر
نوشته شده توسط : zg

به هواساز هایی که سیستم سرمایش آنها از نوع تبخیری و با پوشش آب است دستگاه ایرواشر گفته می شود. ایرواشر حداقل متعلقات یک دستگاه هواساز را دارد با این تفاوت که به جای کویل سرمایش از سیستم ایرواشر استفاده می کند. ایرواشر Air Washer دستگاهی است که برای خنک کردن و تصفیه هوا بوسیله پاشش پودر آب روی هوای عبوری به کار می رود. ایرواشرها می توانند به صورت یک دستگاه مستقل و یا به عنوان جزئی از هواساز و دیگر سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار گیرند.

طرز کار ایرواشر

دستگاه ایرواشر معمولا دارای تشت ذخیره آب و پمپ مجزای اسپری آب و نازل های مخصوص به تعداد مورد نیاز هستند . پمپ ایرواشر می تواند از نوع کفکش داخل دستگاه و یا از نوع زمینی با قدرت بالاتر در بیرون دستگاه باشد. در ایرواشر همچنین فیلتر ها ، کویل گرمایش و فن و سیستم ایرواشر وجود دارد. در فصل زمستان سیستم ایرواشر و آب پاش ها خاموش و تشت تخلیه می شود و آبگرم موتور خانه به کویل گرمایی هدایت می شود. به بیان دیگر سیستم کنترل هوادهی در ایرواشر در زمستان با استفاده از کانال های برگشت هوا کار می کند و در فصل تابستان مانند کولر آبی کاملا از هوای تازه تغذیه می کند.

درواقع ایرواشر بخش رطوبت زنی هواساز است که با توجه به گستردگی استفاده از سیستم ایرواشر در سیستم سرمایش تبخیری بعنوان دستگاه ایرواشر شناخته می شود.

می توان گفت ایرواشر سیستم پاشش آب بوسیله نازل های مخصوص درون محفظه دستگاه است که علاوه بر تامین رطوبت در ظرفیت های بالاتر عمل سرمایش را انجام می دهد.

کاربرد های ایرواشر

  1. خنک کردن هوا به روش تبخیری
  2. از بین بردن گرد و غبار
  3. از بین بردن آلودگی ها از هوا
  4. رطوبت گیری
  5. رطوبت زنی

کاربرد ایرواشر در تهویه مطبوع

روغن هایی که در بخار هوا وجود دارند از کارکرد ماشین آلات در سرعت های بالا به وجود می آیند. ذرات روغن باعث اختلال در عملکرد سیستم هستند. این اشکال می تواند توسط جدا کننده های روغن برطرف شود. این مواد روغن را از لجن و کثافات آب گرفته و به روی آب می آورند و با سرریز از سیستم خارج می کنند. اگر روغن در سیستم باقی بماند سیستم به نقطه ای می رسد که مجبور به خاموش شدن می گردد.

ایرواشرها برای تولید سرما مانند کولر آبی عمل می‌کنند. این دستگاه‌ها علاوه بر تولید سرمایش، میزان رطوبت محیط را نیز بالا می‌برند. به همین دلیل این تجهیزات برای آب ‌وهوای گرم و خشک مناسب‌ هستند. با توجه به اینکه ایرواشر نقشی در کاهش رطوبت هوای موجود در فضا ندارد و می‌تواند سبب افزایش رطوبت نیز شود، برای مناطق مرطوب نمی تواند گزینه مناسبی باشد. این دستگاه‌های تولید سرمایش و گرمایش، در ابعاد مختلف بزرگ و کوچک و در انواع افقی و عمودی برای مصارف صنعتی و مسکونی تولید می‌شوند.

در سوله های صنعتی که رطوبت مزاحمتی برای فرآیند تولید ایجاد نخواهد کرد و منابع تأمین آب به قدر کافی وجود دارد، به شرط مرطوب نبودن اقلیم محل پروژه، ایرواشر به علت قیمت پایین، می تواند گزینه مناسبی برای نیاز تهویه مطبوع آن فضا باشد.

دستگاه های ایرواشر و زنت برای مناطق گرم و خشک مناسب می باشند. این سیستم ها برای ساختمان های بزرگ با سقف های بلند مانند سالن ها، سوله ها ، مساجد و... نسبت به سیستم های تبرید تراکمی (کولر گازی و چیلر) مقرون به صرفه می باشند. مصرف برق ایرواشر و زنت کمتر از یک چهارم کولر گازی و چیلرهای تراکمی است.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت ایرواشر را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.





:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: ایرواشر , هواساز , قیمت هواساز , قیمت ایرواشر , فروش ایرواشر , خرید ایرواشر , هواساز ایرواشر ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: