کولر گازی کم مصرف (کولر گازی اينورتر)
نوشته شده توسط : zg

کولر گازی اینورتر

جهت بررسی تفاوت کولر گازی اینورتر (کم مصرف) و معمولی ابتدا باید نحوه عملکرد این دو کولر را مورد  بررسی قرار داد. در مقایسه تفاوت کولرگازی اینورتر و معمولی باید توجه داشت که این دو کولر در سیکل مکانیکی و برودتی کاملا شبیه هم می باشند و فقط در مدار الکتریکی با هم تفاوت دارند.

در مدار الکتریکی کولر گازی معمولی از یک ترموستات استفاده شده که به صورت دیجیتال ( قطع و وصل) عمل میکند. این ترموستات دمای هوای برگشتی از فضای مورد نظر را سنجش و با رسیدن دما به حد تنظیم شده آن جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن میکند. در کولر های گازی معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دما هوای محیط مطلوب به کار خود ادامه می دهد.

نحوه کارکرد کولرگازی معمولی و معایب آن:

کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دمای هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود. در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:

1.خاموش و روشن شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور می شود. ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند)

2.برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دمای محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه تغییر داشته و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.

همان طور که قبلا بیان شد تفاوت کولر های گازی اینورتر و معمولی در سیستم الکتریکی آن ها می باشد و سیکل مکانیکی و اجزا دیگر تقریبا با هم یکی هستند و فقط در کولر گازی اینورتر یک یا دو قطعه کمی ارتقا پیدا کرده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع مدل های کولر گازی به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.





:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی , کولر گازی کم مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: