آشنایی با پکیج و انواع آن
نوشته شده توسط : zg

پکیج در واقع مجموعه ای از دیگ و منبع انبساط و پمپ سیرکولاسیون می باشد که بصورت جمع و جور درآمده و معمولا در داخل فضایی که قرار است گرم شود نصب می شود و در دو نوع دیواری و زمینی و ظرفیت های 24000 تا 1260000 کیلوکالری بر ساعت عرضه می شوند و ظرفیت انواع گازسوز آنها از   2.4m3 ∕ h   تا 15m3 ∕ h می باشد.

 

پکیج

 

 

کاربری پکیج

وظیفه آن تامین گرمایش و نیز آبگرم مصرفی ساختمان است. پکیج ها در دو نوع تک مبدله و دو مبدله ساخته می شوند، دو مبدله ها دارای دو عدد مبدل هستند که یکی برای تامین آب گرم سیرکولاسیون و دیگری برای تامین آب گرم مصرفی می باشد . برای انتخاب پکبج باید بارهای گرمایی ساختمان و بار ناشی از آب گرم مصرفی را محاسبه کرد، هنگام انتخاب پکیج معمولی ، حتما باید نسبت به تامین دودکش حداقل با قطر 15 سانتی متر که بصورت مناسبی تا بالای بام امتداد یافته باشد اقدام گردد مقدار تقریبی مصرف گاز پکیج های معمولی 2.5 تا 3.5 متر مکعب بر ساعت می باشد.

 

گاز مصرفی مورد نیاز پکیج

برای تعیین مقدار گاز مورد نیاز (فضای موردنظر و متعاقبا انتخاب ظرفیت حرارتی پکیج) در مناطق معتدل، بطور متوسط بر اساس هر 100 مترمربع زیر بنای مفید حرارتی 1.5 مترمکعب در ساعت گاز در نظر می گیرند.

 

نصب پکیج

نصب پکیج دیواری در واحد های مسکونی یا غیر مسکونی که مساحت آنها کمتر از 60 مترمربع می باشد ممنوع است مگر آنکه هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی آنها از طریق دریچه دائمی که مستقیما به هوای آزاد راه داشته باشد تامین گردد. مساحت این دریچه باید به ترتیب 150، 210 و 250 سانتی متر مربع برای ظرفیت های 30،50 و 70 هزار کیلوکالری در ساعت ظرفیت حرارتی دستگاه باشد.

 

منبع : بامین تهویه





:: موضوعات مرتبط: پکیج , ,
:: برچسب‌ها: پکیج , قیمت پکیج , پکیج دیواری , پکیج زمینی , پکیج گرمایشی , فروش پکیج , خرید پکیج , پکیج ایران رادیاتور , پکیج بوتان , بوتان پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: