مزایا و معایب استفاده از داکت اسپلیت
نوشته شده توسط : zg

داکت اسپلیت را می توان متداول‌ترین سیستم تهویه مطبوع در دنیا دانست که بسیاری برای تهویه مطبوع از آن استفاده می کنند. این دستگاه از یک هواساز و یک کندانسور تشکیل شده است و توسط مجموعه ای از لوله‌های مسی به هم متصل شده اند.

داکت اسپلیت ها در دو نوع اینورتردار و معمولی تولید می شوند . در نوع داکت اسپلیت اینورتر دار، توان و قدرت کارکرد دستگاه با توجه به دمای ست شده و دمای حسگر داخل مشخص خواهد شد . بصورتی که فرمان ارسالی از ترموستات به اینورتر سبب تغییر فرکانس برق ورودی به کمپرسور میشود و به طبع آن تعداد دور و قدرت کمپرسور نیز بسته به نیاز محیط متفاوت خواهد بود .

هر دستگاهی دارای معایب و مزایای خاص خود است اما باید اطمینان حاصل کرد که آیا مزایای دستگاه مورد نظر نسبت به معایب آن برتری دارد یا خیر؟

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

از مزایای داکت اسپلیت در نصب و راه‌اندازی می توان به سیستم لوله کشی داکت اسپلیت اشاره کرد. داکت اسپلیت سیستم لوله‌کشی را به شدت کاهش، در نهایت علاوه بر هزینه، زمان عیب‌یابی نیز در هنگام بروز مشکل کاهش می یابد. در دنیای امروز که به دنبال راهی برای کاهش مصرف انرژی هستیم، داکت اسپلیت در مقایسه با نمونه‌های دیگر، مصرف انرژی کمتر و قیمت پایین تری دارد.

کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت ؛ عدم نیاز به  چیلر، برج خنک کننده، موتور خانه مرکزی، رادیاتورها و لوله کشی های مربوطه ، همچنین امکان استفاده از هوای تازه (Fresh Air) در صورت نیاز ، حذف رطوبت و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی ،  امکان استفاده از سیستم گرمایش با کویل آبگرم و قابلیت نصب داکت اسپلیت برای فضاهای بزرگ با کاربری مختلف ، قابلیت اضافه کردن فیلتر تصفیه هوا و کنترل دمای هر نقطه از فضا به وسیله ترموستات و دریچه های ترموستاتیک تنظیم هوا به صورت مجزا ، راه اندازی و کاربری آسان و طول عمر بالا از دیگر مزایای استفاده از داکت اسپلیت می باشند.

 

معایب استفاده از داکت اسپلیت

از معایب داکت اسپلیت می توان به ایجاد دمای یکسان در تمامی فضای داخلی اشاره کرد ، داکت اسپلیت قدرت تمرکز بر روی اتاق یا بخشی از فضا را ندارد. هنگامی که داکت اسپلیت در یک خانه یا آپارتمان روشن می‌شود، تمام فضای اتاق‌ها دارای دمای یکسانی خواهند شد. ترموستات موجود در دستگاه در بزرگترین فضا قرار دارد اما با این حال این موضوع برای همه خوشایند نیست.

از دیگر معایب داکت اسپلیت می توان به صدای مشخص فن و عبور هوای مکش دستگاه در بعضی برندهای داکت اسپلیت ، نصب یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت) در فضای خارجی ، نصب تعداد زیاد کندانسینگ یونیت ها برای مجموعه داکت اسپیلت های یک مجتمع آپارتمانی یا ساختمان در صورتی که محل نصب این یونیت ها روی بام نباشد نمای ساختمان را زشت می کند اشاره کرد. همچنین حداکثر طول لوله های رابط (مسی) بین پنل داخلی داکت اسپلیت تا کندانسور بیرونی براساس ظرفیت و نظر کارشناس بین 10 تا 30 متر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع داکت اسپلیت به لینک زیر در سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/داکت-اسپلیت





:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , فروش داکت اسپلیت , خرید داکت اسپلیت , هواساز ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: