هواساز صنعتی و کاربرد آن
نوشته شده توسط : zg

هواساز دستگاهی برای تامین هوای مطبوع و سالم با هدف رسیدن به دما و رطوبت مناسب است . هواساز که از مهمترین عناصر تهویه مطبوع است ، در مسیر چیلر و بویلر با کانال هوا قرار می‌گیرد . از هواساز در صنایع مختلف جهت تولید هوای مورد نیاز با درجه و رطوبت مورد نظر به استفاده می‌شود . اجزای سازنده هواساز شامل موارد زیر می باشد.

۱- کانال تغذیه ۲- محفظه فن ۳- لرزه گیر ۴- کویلهای سرمایش و گرمایش ۵- محفظه فیلتر ۶- کانال اختلاط هوای برگشتی و هوای تازه

بهطور کلی می توان گفت برای سرمایش و گرمایش و تازه کردن هوای اماکن عمومی ( مانند : ورزشگاه، آمفی تئاتر، سینما، رستوران ، مسجد و … ) یا اماکن تجاری ( مانند : پاساژ ، بانک ، بازارچه و ….) یا سالن های تولید کارخانجات و بیمارستان ها و ادرات از هواساز استفاده می شود هواساز بهترین روش تهویه مطبوع مرکزی در سطح جهان شناخته شده است . کویل گرمایی هواساز که با آب گرم یا بخار تغذیه می شود وظیفه گرمایش هوا را در ماه های سرد سال و کوئل سرمایی هواساز که با آب سرد یا گاز مبرد تغذیه می شود وظیفه سردکردن هوا در ماه های گرم سال را به عهده دارند.

 

هواساز صنعتی

هواساز صنعتی به گونه ای ساخته می شود که با استفاده از آن بتوان دما، رطوبت و هوای مورد نیاز سالن را تنظیم نمود.

هواساز صنعتی

متعلقات هواساز صنعتی مربوط به کانال ورودی هوای آزاد و همچنین سیرکوله داخل سالن است که در زمان معین قابل تنظیم می‌باشد در طی مراحل رشد رویش میسلیوم و قبل از مرحله هوادهی ، هواساز صنعتی بیشتر از شرایط سیرکوله استفاده می کند بنابراین بیشتر هوای داخل سالن را جابه جا کرده و با درصد کمی از هوا آزاد بیرون ترکیب نموده و مجددا هوای مختلط را وارد سالن می‌کند.

 

انواع هواساز صنعتی

دسته بندی هواسازها براساس پارامترهایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم تقسیم بندی می شوند.

انواع هواساز بر حسب نوع هوادهی

1. هوارسان هوای تازه (Full Fresh)

2. هوارسان برگشت دار (Return)

انواع هواساز بر حسب مقدار هوادهی

1. هواساز حجم هوای ثابت CAV

2. هواساز حجم هوای متغیر VAV

انواع هواساز بر حسب ناحیه هوادهی

1. هواساز تک ناحیه ای (Single Zone)

2. هواساز چند ناحیه ای (Multi Zone)

وظیفه هواساز در واقع تولید و توزیع هوای تازه و مطبوع است . هوای مطبوع به هوایی اطلاق می شود که با توجه به شرایط فصلی (در زمستان و تابستان ) دارای دمای مطلوب، رطوبت مناسب و عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار باشد .

هواساز به عنوان مهم ترین دستگاه در انواع سیکل تهویه مطبوع با بهره گیری از آب گرم تولید شده در بویلر ، آب سرد تولید شده در چیلر و با استفاده از سیستم های کاهش و افزایش رطوبت و نیز با استفاده از انواع فیلتراسیون قادر است هوای مورد نیاز را با دما و رطوبت مناسب و بدون آلاینده و گرد و غبار ارائه دهد .

 

منبع : بامین تهویه





:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: هواساز , قیمت هواساز , فروش هواساز , خرید هواساز , هواساز آپارتمانی , قیمت انواع هواساز , هواساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 1012
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: