نوشته شده توسط : zg

برج خنک کننده چیست؟

 برج خنک کننده Cooling Tower یک مبدل حرارتی مدار باز است که به واسطه تبخیر آب در محیط باز عمل میکند و آب مورد استفاده در سیستم را خنک می کند. هر چه رطوبت محیط کمتر باشد برج های خنک کننده عملکرد بهتری خواهند داشت.

برج خنک کننده

برج های خنک کننده در اکثر مکان های بزرگ و کوچک اعم مانند کارخانه های صنعتی، ساختمان های مسکونی و تجاری بزرگ، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، صنایع هسته‌ای و سایر صنایع... به کار می روند. کولینگ تاور با باز خنک سازی آب به صورت دائم سبب تنظیم دمای دستگاه های صنعتی و افزایش راندمان تولید می‌شوند. این دستگاه برای خنک کنندگی آب و سیالات دیگر به کار می روند. معمولا مصرف آب در برج خنک کننده بیشتر است. چرا  که قدرت سرد کنندگی آب نسبت به سایر سیالات در حجم برابر بیشتر است.

در واقع می توان گفت هدف استفاده از برج خنک کننده در صنایع به گردش دراوردن آب در دستگاه ها به منظور از بین بردن گرمای آب و در واقع خنک کردن آب است که این فرآیند توسط برج خنک کننده انجام می شود.

عملکرد برج خنک کننده

داخل برج خنک کن المان های افزایش سطح تماس وجود دارد این المان ها میتوانند چوب و یا پکینگ های فیلم و اسپلش باشند. پاشش آب روی این المان ها و تماس با هوای اجباری فن موجب خنک شدن آب می شود.

بخشی از آب برای انجام عمل خنک کاری تبخیر می شود که باید جایگزین گردد.

در قسمت تحتانی برج های خنک کننده تشت آب وجود دارد که آب خنک شده در آن جمع می شود و خروجی دستگاه به این تشت متصل است.

در این دستگاه آب از بالا به پایین پاشیده می شود و هوا در جهت مخالف با زاویه ۱۸۰ درجه  یا متقاطع با زاویه ۹۰ درجه با آن برخورد می کند.

ایجاد جریان هوا در کولینگ تاور به واسطه فن دستگاه صورت میگیرد که در مدل های مختلف متفاوت است. در بعضی از برج ها از فن ملخی یا آکسیال و در بعضی دیگر از انواع فن سانتریفیوژ استفاده می شود.

لازم به ذکر است برج های خنک کننده در محیط هایی با رطوبت بالا کارایی مناسبی ندارند.

انواع برج خنک کننده

برج های خنک کننده به طور کلی در انواع زیر تولید می شوند. 

برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاسدر انواع مدار باز ، مدار بسته ، مدور ، مکعب ، از جنس گالوانیزه و فایبر گلاس در ظرفیت های مختلف با بالاترین راندمان ، تولید و عرضه می شود. برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه از ظرفیت حداقل 5 تن تبرید تا ظرفیت 1250 تن تبرید قابل ساخت و تحویل می باشد. برج خنک کننده فایبرگلاس که اصطلاحا باتل تایپ Butle Type نیز اطلاق می گردد دارای گردش هوای مخالف با آب Counter Flow با فن آکسیال و سیستم القایی جریان هوا (بدین معنی که هوا پس از برخورد با پروانه های فن به خارج دستگاه هدایت می گردد.)

برج خنک کننده مکعبی

برج خنک کننده مکعبی از ظرفیت 10 تن تبرید تا 500 تن تبرید بصورت کانترفلو ( جریان مخالف) از جنس فایبرگلاس و گالوانیزه در دو نوع مدار باز و مدار بسته تواید می شود.

برج خنک کننده مکعبی مدار بسته در سیستم هایی که حساسیت دستگاه های خنک شونده بالاست و همچنین مناطقی که کمبود آب وجود دارد و فشار کاری سیستم بالاست استفاده می شود.

انواع برج خنک کننده بر اساس روش انتقال حرارت 

برج خنک کننده مدار باز

در برج خنک کننده مدار باز نقش اصلی بر عهده آب است. هدف اصلی برج خنک کننده مدار باز خنک کردن همین سیال است. در واقع برج خنک کننده مدار باز خود شامل انواع مختلفی می شود و در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد این برج ها به این شکل است که آب مورد نظر برای خنک شدن از واحد به برج پمپ می شود. سپس با تبخیر آب در هوای ورودی سبب می شود که دما کاهش یابد.

 برج خنک کننده مدار بسته

اساس کار این نوع برج ها نیز مانند برج های خنک کنندهمدار باز است تنها تفاوتشان این است که در این برج ها سیال با هوای خنک کننده تماسی ندارد.

عملکرد این نوع برج ها به این صورت است که گرما بدون مصرف آب مستقیما وارد اتمسفر می شود و انتقال حرارت نیز توسط یک سطح انجام می شود. در واقع این روش از خنک کردن مناسب سیال های فرایندی است.

مزایای برج خنک کننده

  • مصرف انرژی بسیار پایین و نگهداری بسیار ﺁسان.
  • کاهش استهلاک و خرابی تجهیزات صنعتی
  • برج خنک کننده با گردش دائمی آب سرد در مبدل حرارتی موجب باز خنک سازی روغن موجود در دستگاه ها میشود.

جهت کسب اطلاعات بیسشتر و مشاهده قیمت برج خنک کننده در انواع فایبرگلاس، مکعبی و ... به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.



:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , برج خنک کن , برج خنک کننده فایبرگلاس , برج خنک کننده مکعبی , برج خنک کننده مدار باز , برج خنک کننده مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

دفترچه راهنمای پکیج ایساتیس

قبل از استفاده از پکیج دیواری ایساتیس، دفترچه راهنمای  آن را با دقت مطالعه نمایید. هر چند که استفاده از پکیج های گرمایشی ساده و آسان است اما بسیاری از افراد از جزئیات آن و یا مشکلات و ارور های احتمالی به طور کامل آگاهی ندارند. پس با مطالعه دفترچه راهنمای پکیج دیواری از دستگاه خود بهتر استفاده کنید و از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورید.

پکیج ایساتیس


در دفترچه راهنمای پکیج های گرمایشی اطلاعات کامل و جامع مانند نکات ایمنی، تنظیمات، مراقبت و نحوه استفاده از پکیج نوشته شده است که خواندن آن می تواند به شما در استفاده صحیح از دستگاه کمک کند و باعث پیشگیری از خراب شدن پکیج و افزایش طول عمر مفید دستگاه پکیج دیواری شما میشود.

پس از نصب پکیج، آشنایی با نحوه روشن کردن دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که دستورالعمل روشن کردن انواع پکیج های گرمایشی با یکدیگر متفاوت است.

با استفاده از دفترچه راهنمای پکیج ایساتیس می توانید اطلاعات مفیدی در زمینه نحوه تنظیم پکیج در حالت زمستانی و یا تابستانی کسب کنید. و نیاز شما به سرویس کار پکیج بسیار محدود می شود.

لذا از آنجا که پکیج ایساتیس از جمله محصولاتی است که در بین مصرف کنندگان ایرانی دارای محبوبیت زیادی می باشد، در ادامه این مطلب با نحوه روشن کردن آن بیشتر آشنا خواهید شد.

توصیه هایی قبل از روشن کردن پکیج ایساتیس:

  1. نصب دودکش استاندارد، ثابت و با عایق بندی مناسب بسیار ضروری است.
  2. از باز بودن دودکش پکیج اطمینان حاصل کنید.
  3. قبل از روشن کردن پکیج از عدم قرارگیری وسایل قابل اشتعال مانند کاغذ یا پارچه بر روی پکیج مطمئن شوید.
  4. در صورت احساس وجود نشتی گاز در دستگاه، از آن استفاده نکرده و دسته شیر گاز آن را قطع کنید.
  5. دسته شیر گاز ورودی به دستگاه را قبل از افزایش فشار در دستگاه و یا حتی تخلیه مدار گرمایش، حتما ببندید.

نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس:

  • شیر پرکن پکیج را باز کنید تا مدار دستگاه پر از آب شود و به محض رسیدن به فشار 1 بار بر روی نمایشگر فشار دستگاه، شیر پرکن را ببندید.
  • دسته شیر گاز پکیج را باز کنید.
  • سیم برق دستگاه را به پریز برق وصل کرده و دکمه POWER دستگاه را فشار دهید.
  • بعد از این مرحله باید پسورد مخصوص مصرف کننده که ( 000 ) است را در کنترل پنل دستگاه وارد کنید.
  • در این مرحله نمایشگر مخصوص درجه حرارت آب گرم مصرفی که با عدد 11 در تصویر کنترل پنل دستگاه مشخص است، شروع به چشمک زدن می کند.
  • با چرخش ولوم مربوط به دمای آب گرم مصرفی می توانید دمای آب گرم مصرفی را تنظیم کنید.
  • با فشار دادن دکمه منوی پکیج ایساتیس برنامه تنظیم شده توسط شما تایید شده و وارد برنامه می شوید.
  • در صورتی که دکمه ریست را فشار دهید، می توانید از برنامه تنظیم شده خارج شوید.

نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس در زمستان:

در صورت نیاز به استفاده از گرمای رادیاتورها باید پکیج ایساتیس را بر اساس مراحل زیر برای حالت زمستانه تنظیم کنید:

  • شیر گاز پکیج را باز کنید.
  • جریان برق دستگاه را وصل کنید. (POWER دستگاه را فشار دهید.)
  • پسورد مخصوص مصرف کننده که ( 000 ) است را در کنترل پنل دستگاه وارد کنید.
  • حالت یا MODE پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید.
  • در این مرحله نمایشگر وضعیت کارکرد دستگاه علامت رادیاتور را نشان می دهد که به معنی حالت زمستانه در پکیج است.
  • با استفاده از ولوم تنظیم دمای آب رادیاتورها می توانید دمای دلخواه خود در رادیاتورها را تنظیم کنید.
  • دمای آب گرم مصرفی دلخواه خود را تنظیم کنید.
  • در انتهای تنظیمات دستگاه پکیج دمای تنظیمی را به صورت خودکار ذخیره می کند. دمای آب سیستم گرمایش یا رادیاتورها بر روی دستگاه نمایش داده شده و پکیج در حالت گرمایشی مشغول به کار می شود.

نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس در تابستان:

در صورتی که در فصول گرم سال قرار داشتید، یا به هر دلیلی قصد استفاده از گرمای رادیاتورها را نداشتید، می توانید پکیج ایساتیس را بر اساس مراحل زیر در حالت تابستانه تنظیم کنید:

  • شیر گاز دستگاه را باز کنید.
  • جریان برق دستگاه را وصل کرده و دکمه  POWERدستگاه را فشار دهید.
  • در این مرحله باید پسورد دستگاه که (000 ) است را بر روی کنترل پنل وارد کنید.
  • حالت یا MODE پکیج را در حالت تابستانه تنظیم کنید.
  • بعد از این کار صفحه نمایش وضعیت کارکرد دستگاه علامت شیر آب را نشان می دهد.
  • اکنون می توانید با چرخاندن ولوم مخصوص تنظیم دمای آب گرم مصرفی، دمای آب دلخواه خود را تنظیم کنید.
  • در این مرحله پکیج دمای تنظیمی را به صورت خودکار ذخیره می کند. شما می توانید دمای آب سیستم آب گرم بهداشتی را بر روی نمایشگر دستگاه ملاحظه کنید. از حالا به بعد پکیج در حالت گرمایش آب گرم مصرفی کار خواهد کرد.

در این مطلب سعی شد تا نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس را با بیانی راحت و بصورت کامل و جامع به شما توضیح دهیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت پکیج در انواع مدل ها، برند ها و ظرفیت ها را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: پکیج , ,
:: برچسب‌ها: پکیج ایساتیس - پکیج دیواری ایساتیس - قیمت پکیج ایساتیس - پکیج - پکیج دیواری - خرید پکیج - فروش پکیج - دفترچه راهنمای پکیج ایساتیس ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در ظاهر چیست و چگونه میتوان کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص داد؟

امروزه کولر گازی های اینورتر بسیار فراگیر شده و به جرات میتوان گفت در چند سال آینده استفاده از کولر گازی معمولی منسوخ خواهد شد. شاید قیمت کولر گازی اینوتر دار کمی بالاتر از کولر گازی معمولی باشد اما با پیشرفت علم و تکنولژی در چند سال آینده میتوان شاهد کاهش تفاوت قیمت کولر گازی معمولی و اینورتر خواهیم بود.

کولر گازی اینورتر

مقایسه کولر گازی اینورتر و معمولی


اما سوالی که ذهن اکثر مردم در زمان خرید کولر گازی به خود مشغول میکند این است که تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در چیست ؟ و اینکه آیا واقعا این دو کولر گازی با هم تفاوت دارند ؟

برای بررسی تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی ابتدا باید نحوه عملکرد این دو کولر بررسی شود.

در مقایسه تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی باید توجه داشت که این دو کولر در سیکل مکانیکی و برودتی کاملا شبیه هم می باشد و فقط در مدار الکتریکی با هم تفاوت دارند.

کولر گازی معمولی: ابتدایی ترین سیکل برودتی که می توان گفت از ابتدای اختراع آن تا کنون شاهد تغییرات زیادی نبوده و فقط تکنولوژی قطعات و تجهیرات آن افزایش پیدا کرده است.

در مدار الکتریکی کولر گازی معمولی از یک ترموستات استفاده شده که به صورت دیجیتال ( قطع و وصل) عمل میکند. این ترموستات دما هوای برگشتی از فضای مورد نظر را سنجش و با رسیدن دما به حد تنظیم شده آن جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن میکند. در کولر های گازی معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دما هوای محیط مطلوب به کار خود ادامه میدهد.

کمپرسور کولر گازی (و کلیه الکتروموتورها) در زمان راه اندازی وشروع به کار باید به اینرسی و نیروی لختی حرکتی غلبه کند. این کار مستلزم صرف نیروی بیش از نیروی لازم در زمان کارکرد الکتروموتور می باشد. همین موضوع باعث افزایش انرژی مصرفی در زمان راه اندازی و استارت کمپرسور ها می باشد.این میزان افزایش انرژی گاهی به ۷ برابر می رسد.

کمپرسور کولر گازی


پس در زمان راه اندازی و شروع به کار کولر گازی معمولی جریان مصرفی ۳ تا ۷ برابر می باشد به عنوان مثال یک کولر گازی که زمان کارکرد جریانی معادل ۱۰ آمپر مصرف میکند در لحظه راه اندازی جریانی در حدود ۳۰ تا ۶۰ آمپر بصورت لحظه از شبکه برق شهر میکشد. حال با توجه به دیمانسیون برق اکثر منازل ۲۵ آمپر می باش و نباید فراموش شود که این میزان فقط جریان کولر گازی در لحظه راه اندازی می باشد اگر دستگاه یا وسیله برقی دیگری نیز در حال کار باشد جریان برق مصرفی بیش از حد مجاز بوده و با وجود کنتور های برق دیجیتال کاملا قابل ثبت می باشد.

جریان برق کولر گازی


این جریان کشی بسیار سریع و در کمتر از ۱ ثانیه می باشد. اما با در نظر گرفتن تعداد دفعات روشن و خاموش شدن کولر گازی دیگر نمیتوان از آن صرف نظر کرد. یک کولر گازی معمولی در یک ساعت ممکن است ۵الی ۱۵ بار روشن و خاموش شود. با احتساب ۵ بار در ساعت و ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۰ روز ماه؛ به عدد ۳۶۰۰ بار در ماه خواهیم رسید حال اگر زمان جریان اضافه کشیده از شبکه را ۰.۵ ثانیه فرض کنیم برق مصرفی بیش از حد مجاز در طول ماه در حدود ۳۰ دقیقه خواهد شد.

کولر گازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دما هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش میشود.

در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:

خاموش و روشن شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند) می شود.

برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دما محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه دما متغیر داشته و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.

اطلاعات بیشتر و قیمت کولر گازی را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , اینورتر , کم مصرف , کولر گازی کم مصرف , کولرگازی , قیمت کولر گازی , خرید کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

برج خنک کننده فایبرگلاس دارای گردش هوای مخالف با آب Counter  Flow  با فن آکسیال و سیستم القایی جریان هوا (بدین معنی که هوا پس از برخورد با پروانه های فن به خارج دستگاه هدایت می گردد.)

برج خنک کننده فایبرگلاس

اجزا برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس در تمامی ظرفیت ها دارای الکتروموتور زیمنس (ساخت جمهوری چک ) با کلاس حرارتی F و درجه عایق بندی  IP55 می باشد.

 الکتروموتور برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس از ظرفیت 5 تن تبرید تا 150 تن تبرید امکان تحویل به صورت مونتاژ شده در محل کارخانه و یا مونتاژ درمحل پروژه را دارا می باشند به بیان دیگر می توان گفت به دلیل ابعاد دستگاه برج خنک کننده تا ظرفیت 150 تن قابلیت حمل و ارسال به صورت مونتاژ وجود دارد، اما از ظرفیت 175 تن تا 1250 تن تبرید می بایست به صورت دمونتاژ به محل پروژه ارسال گردد و در محل نصب برروی استراکچر مونتاژ گردد.

پایه های برج خنک کننده فایبرگلاس تا ظرفیت 150 تن تبرید از نوع فایبر گلاس بوده و جنس بدنه برج خنک کننده به صورت یک تکه واز ظرفیت 175 تن تا 1250 تن تبرید از جنس گالوانیزه گرم با اتصال پیچ و مهره می باشد.

برج خنک کننده برج خنک کننده فایبرگلاس دارای فن آکسیال فایبر گلاس ایرفول با هاب آلومینیومی بوده که علاوه بر صدا و لرزش پایین دارای قدرت جابجایی هوای بالایی می باشد. و با استفاده از این نوع فن صدا و لرزش به میزان زیادی کاسته شده است.

فن برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده مدور نسبت به برج های مکعبی به دلیل عدم وجود سطح صاف دارای مقاومت بیشتری در برابر باد می باشد و همچنین مقاومت بالاتری در برابر ضربات احتمالی دارند. تمامی نگهدارنده های داخلی دستگاه پایه های خارجی ، نردبان ، استراکچرفن برج خنک کننده فایبرگلاس از نوع گالوانیزه گرم می باشد. پکینگهای برج خنک کننده فایبرگلاس از نوع پکینگ فیلم گام 19 به ضخامت 400 میکرون تهیه شده از بهترین مواد اولیه از نوع PVC که به درخواست مشتریان محترم قابل ارائه از جنس PP,PS,PE در ضخامتهای متفاوت می باشند.

پکینگ برج خنک کننده فایبرگلاس

لوله های مرکزی آبرسان برج خنک کننده فایبرگلاس از جنس PVC فشار قوی و یا PE به درخواست مشتریان می باشد.

لوله مرکزی برج خنک کننده فایبرگلاس

اسپرینکلر تعبیه شده در این دستگاه از کمترین مقاومت در برابر جریان آب و بهترین آلیاژ آلومینیوم تهیه شده است تا با آب بندی مناسب توزیع مناسبی را بین بازوهای انتقال ایجاد نماید.

محل نصب و راه اندازی برج خنک کننده فایبرگلاس

محل نصب و راه اندازی برج خنک کننده فایبرگلاس باید از قبل توسط کارفرما از لحاظ موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد:

وجود یا امکان لوله کشی با توجه به سایز لوله های ورودی و خروجی دستگاه برج خنک کننده

جریان هوای مناسب با توجه به استانداردهای ذکر شده در نصب

تحمل وزن برج خنک کننده فایبرگلاس در حال کار توسط سازه

امکان تامین آب تغذیه برج خنک کننده فایبرگلاس

امکان دسترسی و تعمیرات و نگهداری آسان

امکان دسترسی جهت جابجایی و نصب درصورت خریداری برج خنک کننده مونتاژ شده (جابجایی توسط افراد تا محل نصب ،طول بازوی جرثقیل و...)

امکان انتقال قطعات برج خنک کننده فایبرگلاس به محل نصب درصورت خریداری برج خنک کننده مونتاژ نشده

وجود امکانات الکتریکی (با توجه به نوع برق مصرفی، کابلهای انتقال برق…)

امکان تامین آب نرم (سختی گیری شده) توسط سختی گیر آب ورودی (ظرفیت سختی گیر باید جوابگوی تامین آب تغذیه برج خنک کننده و سایر تجهیزات باشد)

تخمین فضای مورد نیاز جهت نصب دستگاه برج خنک کننده فایبرگلاس

تخمین فضای مورد نیاز جهت نصب دستگاه برج خنک کننده که بستگی مستقیم به ارتفاع برج خنک کننده دارند به شرح زیر می باشد. برج خنک کننده با ارتفاع 5/2 متر، به ازای هر تن تبرید نیازمند سطحی به اندازه یک فوت مربع به ازای هر 50 فوت مربع از زیر بنای مفید ساختمان. برج خنک کننده با ارتفاع بالاتر از 5/2 متر، به ازای هر تن تبرید نیازمند سطحی به اندازه یک فوت مربع به ازای هر 400 فوت مربع از زیر بنای مفید ساختمان.

ادامه مطلب، اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت برج خنک کننده را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , برج خنک کن , برج خنک کننده فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

امروزه در اغلب هتل ها ،‌ساختمان های اداری ، صنعتی ، بیمارستان ها و مراکز ورزشی سیستم تهویه مطبوع وجود دارند .درحقیقت استفاده از این سیستم ها برای کنترل دما در اغلب فرایند های تولید ی و صنعتی رواج یافته است.

تهویه مطبوع با استفاده از مبدل حرارتی


بخش سرد کننده یا چیلر اصلی یک واحد سیکل تبرید بخار متراکم است که در آن بخار مبرد متراکم از درون کندانسور (تقطیرکننده)جریان می یابد و سپس مبرد مایع موجود از طریق شیر انبساط پخش می شود.

 مبرد مایع کم فشار در اوپراتور (تبخیر کننده)جریان می یابد و بخار خروجی در نهایت مجددآ وارد کمپرسور می شود تا چرخه تکمیل شود.

 واحد های مبدل حرارتی ثانویه که هم در اوپراتور و هم در کندانسور هستند معمولا از محلول های آب  یا آب سرد گلیکول به عنوان سیالات کاری استفاده می کنند.

راهکار های انتقال حرارت بوسیله مبدل حرارتی در سیستم های تهویه 

  1. استفاده از یک سیستم هوا خنک شو
  2. سیستم برج خنک کن مدار بسته
  3. آب سرد شده و یک سیستم برج خنک کن باز
  4. آب سرد شده با منابع خنک کننده (آزاد )مثلا آب دریا یا رودخانه.

خنک کننده های هوایی و برج خنک کن مدار بسته ،‌بزرگ و گران قیمت هستند. هزینه برج خنک کن باز کم است اما به آب ورودی پیوسته نیاز دارد و مستعد جرم گیری هستند  و در صورت عدم دسترسی به آب خاموش می شوند.

بنابر این غالبا لازم است که از خنک کن های مدار بسته یا خنک کن های هوایی استفاده شود.

اما استفاده از یک سیستم غیر مستقیم همراه با یک مدار مبدل حرارتی ثانویه که میان این دو سیستم همانند یک (محرک)یا (فیلتر)عمل می کند بسیار مناسب و بجاست.

 این کار  سبب رفع بسیاری از مشکلات سیستم های خنک کننده  غیر مستقیم می شود. مبدل حرارتی صفحه ای غالبا بهترین گزینه برای مبدل های ثانویه هستند. 

مزایای سیستم های خنک کننده با استفاده از مبدل حرارتی

  1. هزینه پایین سیستم با زمان برگشت سرمایه نسبتا کم
  2. صرفه جویی در مصرف مواد در کندانسور ، چرا که از مواد ارزان تری استفاده می شود.
  3. به نگهداری کمتر نیاز دارد.
  4. چیلر ها نیز همانند سیستم های خنک کننده با استفاده از مبدل حرارتی میانی می توانند دردماهای بهینه کار کنند.
  5. استفاده از یک مبدل حرارتی میانی سبب حداقل شدن استفاده از آب می شود
  6. واحد چیلری اصلی بخار تراکمی از آلودگی های آب خام جدا است.
  7. بازیابی حرارتی میانی سبب کاهش آلودگی حرارتی زیست محیطی می شود.

استفاده از مبدل حرارتی به عنوان فشار شکن

به علاوه مدار های ثانویه با استفاده از مبدل حرارتی محافظ سیستم در برابر فشار های بالا هستند و سبب حداقل استفاده از سیستم های ذخیره انرژی گران قیمت می شوند که به لحاظ حرارتی ناکارآمد هستندو خطر آسیب های ناشی از نشتی حداقل می گردد و ماده خنک کننده بهتر کنترل می شودو لوله کشی آن در ساختمان نیز بهتر انجام می شود.

استفاده از مبدل حرارتی به عنوان اواپراتور و کندانسور

طرح مبدل حرارتی ثانویه می تواند در سمت اوپراتور نیز استفاده شود.همچنین استفاده از یک مبدل حرارتی صفحه ای برای جداکردن دو مدار سرد سبب ایجاد بازدهی حرارتی بالا با اختلاف دمای اپروچ بسیار کم (تقریبا تا 0.5 C)می شود.

اواپراتور صفحه ای با گاز های مبرد متفاوت در سیستم های تبرید ظرفیت های حرارتی متفاوتی را بدست میدهد.

مبدل حرارتی صفحه ای (به ویژه انواع جوشکاری شده و لحیم شده کاری شده آن ها )از دیرباز به عنوان کندانسور یا اوپراتور مستقیما در واحد های چیلر استفاده می شده اند چرا که نسبت به مبدل های لوله و پره معمولی کارایی بالایی دارند.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت مبدل های حرارتی در انواع مدل ها و ظرفیت های گوناگون را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

 منبع : سایت فنی و مهندسی بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , مبدل صفحه ای , مبدل حرارتی صفحه ای , کاربرد مبدل حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

 بسیاری از سوالات متداول در رابطه با کولرگازی و اسپلیت برای مصرف کنندگان و کسانی که  قصد شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای را دارند در این بخش مطرح شده است. دانستن جواب های ذکر شده علاوه بر استفاده صحیح از دستگاه به شما کمک می کند تا نظارت صحیح به تعمیر کار در حین انجام تعمیرات، شارژ گاز و روغن و ... داشته باشید.

 
۱.استفاده از کدام روغن برای مبرد R-22 در کولر گازی مناسب تر است؟
 
روغن 4GS
 
۲-بیشترین میزان مصرف برق در کولر گازی به کدام کمپرسور تعلق دارد؟
 
پیستونی
 
۳-ارتفاع نصب پانل داخلی اسپیلت در کارگاه های صنعتی چقدر است؟
 
مجاز به نصب نمی باشیم
 
۴-شیب مناسب لوله درین اسپلیت که به صورت افقی روکار نصب می شود چه میزان است؟
 
۱درصد
 
۵-حداقل فاصله نصب پانل داخلی کولر گازی اسپلیت دیواری از سقف کاذب چقدر است؟
 
۱۵سانتیمتر
 
۶-درصورت نصب یونیت بیرونی کولر گازی بر روی دیوار حداقل ارتفاع آن تا زمین چقدر است؟(پایه دیواری)
 
دومتر
 
۷-یونیت بیرونی کولر گازی از نظر فشار جزء کدام بخش سیکل تراکم کولر گازی می باشد؟
 
بخش فشار قوی
 
۸-از لوله های ۶ میلی متر و ۱۰ میلی متر برای کدام ظرفیت اسپلیت استفاده می شود؟
 
۹۰۰۰ بی تی یو
 
۹-حداقل سطح مقطح سیم برق اصلی کولر گازی اسپلیت چقدر است؟
 
دو و نیم میلی متر
 
۱۰-جهت کابل کشی مدار فرمان اسپلیت inverter از چه نوع کابلی استفاده می شود؟
 
کابل شیلد دار
 
۱۱- یک تن تبرید به چه معنی است؟
 
مقدار سرمایی است که از ذوب شدن یک تن یخ در ۲۴ ساعت به دست می آید و معادل با ۱۲۰۰۰ بی تی یو بر ساعت است.
 
۱۲-برای تغییر کاربری کولر گازی اسپلیت از تابستانه به زمستانه از چه دستگاهی استفاده می شود؟
 
شیر چهار راهه
 
۱۳-کدام یک از کمپرسور ها در کولر گازی در مناطق گرم سیری از راندمان بالا تری برخوردار هستند؟
 
کمپرسور پیستونی
 
۱۴-جهت تمیز کاری لوله های مسی یا شستشوی سیکل تبرید کولر گازی از چه گازی استفاده می شود؟
 
گاز ازت
 
۱۵-بهترین نوع کمپرسورها برای کولر گازی در مناطق خشک و گرمسیری کدام است؟
 
پیستونی و اسکرال
 
۱۶-مناسب ترین ارتفاع جهت نصب پانل داخلی اسپلیت دیواری کدام است؟
 
۲۲۰ سانتی متر از کف
 
۱۷-کار ترموستات در کولر گازی چیست؟
 
ترموستات در کولر های گازی فقط برق کمپرسور را قطع می کند و مجموعه دمپرها و فن ها به کار خودشان ادامه می دهند.
 
۱۸-محدوده کار ترموستات کولر گازی چند درجه است؟
 
۱۸ تا ۲۵ درجه
 
۲۰-کدام قطعه جهت جلوگیری از یخ زدن اواپراتور کولر گازی استفاده می شود؟
 
ترموستات اواپراتور
 
۲۱-بهترین نوع سیم جهت اتصال سیستم های کولر گازی خانگی و صنعتی به کنتور برق شبکه شهری کدام است؟
 
سیم افشان مسی
 
۲۲-فیوز مربوطه به کولرهای گازی و داکت اسپلیت ها، کدام یک از انواع زیر می باشد؟
 
قطع تاخیری
 
۲۳-افزایش طول سیم اتصال دستگاه هواساز یا کولر های گازی به شبکه الکتریکی موجب کدام یک ازحالت های زیر می باشد؟
 
کاهش ولتاژ و افزایش آمپر مصرفی کمپرسور
 
۲۴-نقش سیم ارت در مصرف کننده های الکتریکی کدام است؟
 
از خطر برق گرفتگی دستگاه در مواقع اتصال الکتریکی جلوگیری می کند.
 
۲۵-در صورت سالم بودن کولر گازی ،عدم استارت کمپرسور آن در بعضی از ساعات شبانه روز به چه علتی می باشد؟
 
ولتاژ شبکه الکتریکی کم است.
 
۲۶-اجزای اصلی کولر گازی چیست؟
 
لوله مویین،چگالنده یا کندانسور ،تبخیر کننده یا اواپراتور، متراکم کننده یاکمپرسور
 
۲۷-بهترین وضعیت استقرار یونیت های داخلی (indoor) نسبت به یونیت های خارجی (outdoor) درکولراسپلیت کدام است؟
 
یونیت داخلی بالا تر از یونیت خارجی
 
۲۸-در صورت کثیف بودن سطح اواپراتور کولر گازی و یا خرابی فن آن چه ایرادی حاصل می گردد؟
 
یخ زدگی روی سطح اواپراتور و ورود مایع به کمپرسور و ایجاد خرابی کمپرسور
 
۲۹-شاخص EERچیست؟
 
نسبت میزان ظرفیت سرمایش یک دستگاه کولر گازی BTU به میزان مصرف آن در زمان یک ساعت ،شاخصی است جهت تعیین ضریب بهینه میزان مصرف انرژی در قالب واحدBTU،به معنی نسبت تاثیر انرژی است.
 
۳۰-هرچه EER دستگاه کولر گازی یا داکت اسپلیت بالاتر باشد چه حالتی رخ می دهد؟
 
میزان مصرف انرژی دستگاه بهینه تر است.
 
۳۱-شاخص COP چیست؟
 
نسبت میزان ظرفیت گرمایش یک دستگاه کولر گازی BTU به میزان مصرف آن WATT) )در یک ساعت شاخصی است جهت تعیین ضریب بهینه میزان مصرف انرژی در قالب واحد BTU.  Cop ضریب بازدهی و عملکرد دستگاه می باشد.
 
ادامه این سوالات و پاسخ آنها و همچنین قیمت کولر گازی را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.
 
 


:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولرگازی , کولر گازی قیمت , قیمت کولر گازی , کولر گازی و اسپلیت , اسپلیت ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

کولر گازی اینورتر

جهت بررسی تفاوت کولر گازی اینورتر (کم مصرف) و معمولی ابتدا باید نحوه عملکرد این دو کولر را مورد  بررسی قرار داد. در مقایسه تفاوت کولرگازی اینورتر و معمولی باید توجه داشت که این دو کولر در سیکل مکانیکی و برودتی کاملا شبیه هم می باشند و فقط در مدار الکتریکی با هم تفاوت دارند.

در مدار الکتریکی کولر گازی معمولی از یک ترموستات استفاده شده که به صورت دیجیتال ( قطع و وصل) عمل میکند. این ترموستات دمای هوای برگشتی از فضای مورد نظر را سنجش و با رسیدن دما به حد تنظیم شده آن جریان برق کمپرسور را وصل و آن را روشن میکند. در کولر های گازی معمولی کمپرسور با حداکثر توان خود روشن و تا رسیدن به دما هوای محیط مطلوب به کار خود ادامه می دهد.

نحوه کارکرد کولرگازی معمولی و معایب آن:

کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دمای هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود. در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:

1.خاموش و روشن شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور می شود. ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند)

2.برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دمای محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه تغییر داشته و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.

همان طور که قبلا بیان شد تفاوت کولر های گازی اینورتر و معمولی در سیستم الکتریکی آن ها می باشد و سیکل مکانیکی و اجزا دیگر تقریبا با هم یکی هستند و فقط در کولر گازی اینورتر یک یا دو قطعه کمی ارتقا پیدا کرده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع مدل های کولر گازی به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی , کولر گازی کم مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

به هواساز هایی که سیستم سرمایش آنها از نوع تبخیری و با پوشش آب است دستگاه ایرواشر گفته می شود. ایرواشر حداقل متعلقات یک دستگاه هواساز را دارد با این تفاوت که به جای کویل سرمایش از سیستم ایرواشر استفاده می کند. ایرواشر Air Washer دستگاهی است که برای خنک کردن و تصفیه هوا بوسیله پاشش پودر آب روی هوای عبوری به کار می رود. ایرواشرها می توانند به صورت یک دستگاه مستقل و یا به عنوان جزئی از هواساز و دیگر سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار گیرند.

طرز کار ایرواشر

دستگاه ایرواشر معمولا دارای تشت ذخیره آب و پمپ مجزای اسپری آب و نازل های مخصوص به تعداد مورد نیاز هستند . پمپ ایرواشر می تواند از نوع کفکش داخل دستگاه و یا از نوع زمینی با قدرت بالاتر در بیرون دستگاه باشد. در ایرواشر همچنین فیلتر ها ، کویل گرمایش و فن و سیستم ایرواشر وجود دارد. در فصل زمستان سیستم ایرواشر و آب پاش ها خاموش و تشت تخلیه می شود و آبگرم موتور خانه به کویل گرمایی هدایت می شود. به بیان دیگر سیستم کنترل هوادهی در ایرواشر در زمستان با استفاده از کانال های برگشت هوا کار می کند و در فصل تابستان مانند کولر آبی کاملا از هوای تازه تغذیه می کند.

درواقع ایرواشر بخش رطوبت زنی هواساز است که با توجه به گستردگی استفاده از سیستم ایرواشر در سیستم سرمایش تبخیری بعنوان دستگاه ایرواشر شناخته می شود.

می توان گفت ایرواشر سیستم پاشش آب بوسیله نازل های مخصوص درون محفظه دستگاه است که علاوه بر تامین رطوبت در ظرفیت های بالاتر عمل سرمایش را انجام می دهد.

کاربرد های ایرواشر

  1. خنک کردن هوا به روش تبخیری
  2. از بین بردن گرد و غبار
  3. از بین بردن آلودگی ها از هوا
  4. رطوبت گیری
  5. رطوبت زنی

کاربرد ایرواشر در تهویه مطبوع

روغن هایی که در بخار هوا وجود دارند از کارکرد ماشین آلات در سرعت های بالا به وجود می آیند. ذرات روغن باعث اختلال در عملکرد سیستم هستند. این اشکال می تواند توسط جدا کننده های روغن برطرف شود. این مواد روغن را از لجن و کثافات آب گرفته و به روی آب می آورند و با سرریز از سیستم خارج می کنند. اگر روغن در سیستم باقی بماند سیستم به نقطه ای می رسد که مجبور به خاموش شدن می گردد.

ایرواشرها برای تولید سرما مانند کولر آبی عمل می‌کنند. این دستگاه‌ها علاوه بر تولید سرمایش، میزان رطوبت محیط را نیز بالا می‌برند. به همین دلیل این تجهیزات برای آب ‌وهوای گرم و خشک مناسب‌ هستند. با توجه به اینکه ایرواشر نقشی در کاهش رطوبت هوای موجود در فضا ندارد و می‌تواند سبب افزایش رطوبت نیز شود، برای مناطق مرطوب نمی تواند گزینه مناسبی باشد. این دستگاه‌های تولید سرمایش و گرمایش، در ابعاد مختلف بزرگ و کوچک و در انواع افقی و عمودی برای مصارف صنعتی و مسکونی تولید می‌شوند.

در سوله های صنعتی که رطوبت مزاحمتی برای فرآیند تولید ایجاد نخواهد کرد و منابع تأمین آب به قدر کافی وجود دارد، به شرط مرطوب نبودن اقلیم محل پروژه، ایرواشر به علت قیمت پایین، می تواند گزینه مناسبی برای نیاز تهویه مطبوع آن فضا باشد.

دستگاه های ایرواشر و زنت برای مناطق گرم و خشک مناسب می باشند. این سیستم ها برای ساختمان های بزرگ با سقف های بلند مانند سالن ها، سوله ها ، مساجد و... نسبت به سیستم های تبرید تراکمی (کولر گازی و چیلر) مقرون به صرفه می باشند. مصرف برق ایرواشر و زنت کمتر از یک چهارم کولر گازی و چیلرهای تراکمی است.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت ایرواشر را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: ایرواشر , هواساز , قیمت هواساز , قیمت ایرواشر , فروش ایرواشر , خرید ایرواشر , هواساز ایرواشر ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

مشعل دیگ بخار، از اجزاء اصلی دیگ بخار می باشد ولی جدا از آن بوده و پس از ساخت بویلر بخار بر روی آن قرار می گیرد. وظیفه ی مشعل تبدیل سوخت به انرژی گرمایی می باشد. مشعل دیگ بخار می تواند با سوخت های مختلف کار کند. مهمترین سوخت های مصرفی دیگ ها گازوئیل ، گاز و مازوت می باشد.  بنابراین امکان انتخاب دیگ بخار با مشعل گازوئیل سوز، گاز سوز، دوگانه سوزِ گازوئیل و گاز و سه  گانه سوزِ گازوئیل و گاز و مازوت ممکن می باشد.

مشعل های دیگ بخار از اجزای عملکردی دیگهای بخار هستند که با احتراق سوخت فسیلی از جمله گاز طبیعی با هوا یا اکسیژن ، گرمای ورودی را تأمین می کنند. آنها یا به عنوان بخشی از بسته بندی بویلر بخار از تولید کننده ، به عنوان محصولات مستقل برای نصب های سفارشی و یا به عنوان محصولات جایگزین در دسترس هستند.

مشعل های دیگ بخار با گاز طبیعی قادر به انتشار بسیار کم هستند. کاهش انتشار اکسید نیتروژن (NOx) برای مشعل های دیگ بخار گاز طبیعی مورد توجه قرار گرفته است و برخی از مدل ها قادر به دستیابی به ppm زیر 10 ppm NOx هستند.

مشعل های دیگ بخار اغلب برای ترکیبات مختلف سوخت قابل تنظیم هستند ، یا ممکن است شامل قابلیت های شارژ دوگانه سوز باشند.

مشعل های دیگ بخار در طیف گسترده ای از اندازه ها برای ارائه انواع تنظیمات دیگ بخار موجود است.

مشعل دیگ بخار چگونه کار می کند؟


برای سیستم دیگ بخار Hydronic:

مشعل روغن را به یک اسپری خوب تبدیل می کند ، آن را با هوا مخلوط کرده و در محفظه احتراق مشتعل می کند و باعث گرم شدن محفظه می شود. آب در اطراف محفظه احتراق گردش می کند. یک سیرکولاتور آب گرم شده را از طریق رادیاتورها یا تخته های پایه برای گرم کردن خانه پمپ می کند.

تفاوت دیگ بخار و مشعل چیست؟


دیگ بخار یک کارخانه گرمایش است که حاوی آب است. مشعل شعله ای فراهم می کند که آب را در دمای بالا گرم می کند بنابراین می تواند به رادیاتورها ، تخته های پایه یا یک سیم پیچ گرمایشی ارسال شود تا گرما ایجاد کند. دو نوع دیگ بخار وجود دارد.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت دیگ بخار را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: دیگ بخار , ,
:: برچسب‌ها: مشعل دیگ بخار , دیگ بخار , قیمت دیگ بخار , فروش دیگ بخار , خرید دیگ بخار , بویلر بخار , اجزای دیگ بخار ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()