نوشته شده توسط : zg

انتخاب و نصب شیرآلات بوستر پمپ‌ آبرسانی دور متغیر با توجه به سایز استاندارد ورودی و خروجی الکتروپمپ‌ها و نیاز مشتری می‌باشد. در مسیر مکش  پمپ ها شیر قطع و وصل جریان و سه راهی صافی با در نظر گرفتن محل مناسب جهت سرویس ادواری و لرزه‌گیر جهت عدم رسیدن لرزش الکتروپمپ‌ها به سیستم لوله‌کشی نصب میگردد. در مسیر رانش هر پمپ شیر قطع و وصل جریان و شیر یک طرفه و لرزه‌گیر نصب می گردد. شیر یکطرفه از برگشت جریان از کلکتور مشترک به پمپ مجاور در صورتی که تمامی الکترو پمپ ها با هم روشن نباشند  جلوگیری می‌نماید. جنس لوله‌ها و کلکتورها در بوستر پمپ‌ آبرسانی دور متغیر معمولاً از گالوانیزه می باشد.

تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی

در بوستر پمپ آبرسانی از دو مدل پمپ دور ثابت و دور متغیر استفاده می شود که بنا به در خواست مشتریان محترم انتخاب می شود استفاده از پمپ های دور متغیر هزینه بیشتر در خرید اما مصرف برق کمتر را به دنبال دارد.

هم چنین پمپ دور متغیر طول عمر بیشتری نسبت به پمپ دور ثابت دارد

قابل ذکر است که در یک ساختمان قدرت پمپ بوستر پمپ آبرسانی همواره کمتر از بوستر پمپ آتش نشانی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عملکرد بوسترپمپ آبرسانی و آتش نشانی و قیمت بوستر پمپ می توانید به لینک زیر در وب سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

از مزایای استفاده از بوستر پمپ آبرسانی در صنعت میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

جهت کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های برق مصرفی از بوستر پمپ آبرسانی اسفاده می شود.

در بوستر پمپ آبرسانی One/Off از چند بوستر پمپ استفاده شده که هر کدام بخشی از ظرفیت بوستر پمپ آبرسانی را تامین می کنند پس جهت پوشش ظرفیت های مختلف به تعداد مورد نیاز، پمپ روشن می شود.

در صورت کم بودن دبی پمپ اول و برای رفع این کاستی پمپ دیگری شروع به کار می کند.با استفاده از پمپ رزرو بوستر پمپ حتی در حالت خرابی عملکرد بدون وقفه ای خواهد داشت.

اجزای مختلف بوستر پمپ آبرسانی قابلیت جدا سازی و مونتاژ را دارند به همین دلیل حمل و نقل آن ها آسان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایای استفاده از بوسترپمپ آبرسانی و قیمت بوستر پمپ می توانید به لینک زیر در وب سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی

 



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

7 نکته در مورد نحوه نصب بوستر پمپ

1. منبع کم فشار آب را تعیین کنید

قبل از خرید بوستر پمپ ، باید اطمینان حاصل کنید که فشار کم خانه شما ناشی از مشکلات جدی تری نیست. گرفتگی لوله ها یکی از دلایل اصلی کاهش فشار آب در خانه های قدیمی تر است. این می تواند ناشی از سالها استفاده ، خوردگی لوله یا رسوب باشد. اگر فشار کم آب فقط بخش کوچکی از خانه شما را تحت تأثیر قرار دهد ، ممکن است شما گرفتگی لوله داشته باشید. عوامل دیگری مانند نشت و ارتفاع ساختمان نیز ممکن است علت کم فشار بودن آب شما باشد.

بوستر پمپ

2.اگر در شهر زندگی می کنید و خانه همسایه شما دارای فشار کم است ، ممکن است مسئله در مورد توزیع آب شهر باشد. این شهر معمولاً می تواند فشار آب ورودی خانه شما را بخواند. اگر زیر 30 PSI باشد ، خرید بوستر پمپ می تواند بسیار مفید باشد.

قبل از نصب بوستر پمپ ، باید قوانین خود را در مورد لوله کشی محلی بررسی کنید. برخی از شهرها برای تکمیل کار توسط یک لوله کش معتبر نیاز به کار دارند. همچنین باید بررسی کنید که آیا شهر برای نصب خود به لوازم جانبی دیگری نیاز دارد ، مانند شیر دوگانه چک یا کاهش دهنده فشار.

3. برای نصب آماده شوید

قبل از شروع نصب ، از خاموش بودن آب اطمینان حاصل کنید. تمام آبهای لوله های خود را حتی در مخزن آب خود تخلیه کنید. اگرچه شیرهای خود را باز کنید. شما باید قبل و بعد از نصب هوا را آزاد کنید.

4. لوله های اصلی آب

نصب بوستر پمپ نیاز به چند برش در قسمت اصلی آب دارد. اگر سختی گیر دارید ، حتماً بوستر پمپ را در جایی بین سختی گیر و کنتور آب قرار دهید. اکثر بوستر پمپ ها ، به دور از هوای مناسب ، به نصب داخلی نیز احتیاج دارند.

بوستر پمپ را به حالت دائمی آن بکشید تا اندازه گیری کنید که باید برش خود را روی آب اصلی چطور انجام دهید. قبل از ایجاد بریدگی های خود ، حتماً لوله را با کاغذ گلگیر پاک کنید. این اطمینان حاصل می کند که اتصالات می توانند به اندازه کافی لوله را گیر کنند. با در نظر گرفتن هرگونه اتصالات زاویه 90 درجه ، برش را به صورت دقیق درست کنید. برش دیگری ایجاد کنید که در آن لوله خروجی تقویت کننده به قسمت اصلی آب وصل شود.

5. مطمئن شوید که شیر خود را RPZ نصب کرده یا مجدداً نصب کنید

مشخص نیست که به برخی از وسایل جلوگیری از جریان برگشتی در یک خانه احتیاج نداشته باشید ، ساختمان تجاری متصل به آن است. مطمئن شوید که RPZ نصب شده و یا دوباره نصب کنید. اگر خطرات لازم برای تامین آب شهر را ندارید. وقتی لوله ها و اتصالات را نصب می کنید ، ایده خوبی است که در صورت استفاده از دستگاه فشار سنج ، لوله های خروجی را نصب کنید. این به شما امکان می دهد PSI را وارد خانه خود کنید و متناسب با آن تنظیم کنید.

وقتی لوله ها و لوازم جانبی را نصب کردید ، قبل از لحیم کاری ، بندهای نخ را در نوار تفلون یا درزگیر مشترک لوله بپیچید. از آنجا که اتصالات را لحیم می کنید ، می توانید به جای نوار از ترکیب استفاده کنید.

6. با برق کار تماس بگیرید (در صورت لزوم)

برای تعیین نیازهای الکتریکی بوستر پمپ خود ، راهنمای کاربر را بررسی کنید. بیشتر واحدها به یک مدار GFCI اختصاصی احتیاج دارند. بهتر است برای نصب دقیق مدار ، از یک برقکار استفاده کنید. اگر واحد شما دارای سیم زمینی است و شما در حال حاضر یک خروجی GFCI دارید ، می توانید به سادگی وصل شوید و حرکت کنید.

7. فشار آب را آزمایش کنید

پس از اتمام نصب ، شیر اصلی آب را باز کنید. قبل از خاموش کردن شیرهای آب ، اجازه دهید هوا بیش از حد برای چند دقیقه از طریق لوله ها عبور کند. فشار آب را با فشارسنجی که نصب کرده اید بررسی کنید. بسته به اندازه خانه شما ، می خواهید حدود 50-69 PSI باشد. حداکثر مطلق باید 75 باشد زیرا 80 PSI می تواند لوله های شما را خراب کند.

فشار کم آب لزوماً به معنای این نیست که شما نمی توانید از حمام کاملی که اشتیاق داشته اید استفاده کنید. اگر از پمپ چاه ناخوشایند یا تحویل آب شهری رنج می برید ، یک بوستر پمپ می تواند بخش اعظمی از مشکلات شما را حل کند. با آماده سازی و برش دقیق نصب پمپ آب مخصوص خود آسان است. امروز یک بوستر پمپ بخرید و از فشار آب خانه خود بهترین استفاده را کرده و لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت بوستر پمپ در انواع مدل ها و برندها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی


منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

چیلر های اسکرو یکی از بهترین سیستم ها برای سیکل تبرید در فرآیندهای صنعتی به شمار می رود. چیلر اسکرو در تمامی فصول  سال قادر به تولید آب خنک برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی میباشد.

قیمت چیلر اسکرو با توجه به اینکه از بهترین سیستم‌های سیکل تبرید در فرآیندهای صنعتی به شمار می رود، بسیار اقتصادی است. چیلر اسکرو دارای دو نوع، چیلر های آب خنک و چیلر های هواخنک می باشد که دارای ویژگی هایی می باشند. در ادامه به شرحی از انواع چیلر های هواخنک و آب خنک و ویژگی های هریک می پردازیم.

 

انواع چیلرهای تراکمی

  1. چیلر تراکمی آب خنک
  2. چیلر تراکمی هوا خنک

 

چیلر هوا خنک

چیلرهای هوا خنک ( air cooled chiller) از جمله رایج‌ترین سیستم‌های برودتی برای تأسیسات تجاری و صنعتی است. این چیلرها با جذب گرمای آب باعث خنک کردن آن در اواپراتور می‌شوند. در مقایسه با چیلرهای آب خنک، چیلر هوا خنک از هوا برای خنک کردن کندانسور استفاده می‌کند. از این رو قیمت چیلر اسکرو هوا خنک و آب خنک متفاوت می‌باشد.

چیلر هوا خنک

اجزای چیلر هوا خنک

  1. کمپرسور
  2. کندانسور
  3. تبخیر کننده
  4. شیر انبساطی

 

چیلر آب خنک

چیلرهای آب خنک  با یک برج خنک کننده استفاده می‌شوند. چیلرهای آب خنک معمولاً کوچک‌تر از چیلرهای هوا خنک هستند و به همین دلیل می‌توانند در موتورخانه قرار گیرند. چیلرهای آب خنک نیز اغلب در مناطق با درجه حرارت بالا به طور موثرتری استفاده می‌شوند زیرا با استفاده از یک منبع خارجی خنک می‌شوند.

چیلر آب خنک

 

مقایسه هزینه چیلرهای آب خنک و چیلرهای هوا خنک


تفکر عموم مردم بر آن است که چیلرهای آب خنک کارآمدتر از چیلرهای هوا خنک هستند. اگر فقط به هزینه‌های کمپرسور توجه کنیم، ممکن است این نظریه درست باشد. اما، با استفاده از فن آوری پیشرفته با کمپرسورهای اسکرو، چیلرهای هوا خنک معمولاً انتخاب بهتری هستند. هنگام انتخاب نوع چیلر نگاهی عمیق‌تر به چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک، توصیه می‌شود کل هزینه‌های عملیاتی مربوط به هر سیستم چیلر را در نظر بگیرید.

 

هزینه‌ کلی چیلر هوا خنک و آب خنک


باید توجه داشته باشید کل هزینه‌های عملیاتی مربوط به چیلررا درنظر بگیرید نه تنها هزینه‌های کمپرسور. هزینه‌های عملیاتی برج خنک کننده باید به هزینه‌های عملیاتی چیلر آب خنک اضافه شود.

 

  1. هزینه‌های برج خنک کننده
  2. هزینه فن برج
  3. هزینه آب و فاضلاب
  4. هزینه‌های شیمیایی
  5. هزینه‌های پمپاژ

 

سیستم‌های برج معمولاً دارای پمپ‌های فرآیند و پمپ‌های چرخشی هستند که می‌توانند هزینه قابل توجهی را به آن اضافه کنند. از آنجا که چیلر هوا خنک از کنترل فشار شناور استفاده می‌کند، هزینه انرژی کمپرسور در حقیقت کمتر از هزینه‌های کمپرسور چیلر آب خنک است.

 

چیلر اسکرو

در چیلر اسکرو فشرده سازی مبرد در میان دو روتور صورت می‌گیرد.این چیلرها بصورت جابجایی مثبت می‌باشند و به دو شکل تک و جفت مارپیچ ساخته می‌شوند. انواع چیلرهای اسکرو با ظرفیت خنک کنندگی متفاوت در بازار وجود دارند. سیکل تبرید در چیلرها به صورت مشابه و از طریق کمپرسورهای اسکرو انجام می‌گیرد. از چیلرهای اسکرو در بسیاری از پروژه‌ها از جمله تهویه بیمارستانی، تهویه صنعتی و … استفاده می‌شود.

 

مزایای چیلر اسکرو

 

  1. صدا و نویز کم
  2. راندمان کاری بالا
  3. عمر طولانی
  4. طراحی در ظرفیت‌های متعدد با ابعاد مناسب
  5. هزینه تعمیر و نگهداری کم
  6. ایمنی بالا
  7. کارکرد مطمئن و آرام

جهت مشاهده تصاویر ، اطلاعات فنی و قیمت چیلر به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید. روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/chiller



:: موضوعات مرتبط: چیلر , ,
:: برچسب‌ها: چیلر , مینی چیلر , چیلر آب خنک , چیلر هوا خنک , قیمت چیلر , فروش چیلر , خرید چیلر , چیلر اسکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

از سیستم بوستر پمپ برای افزایش فشار ، سرعت جریان یا هر دو استفاده می شود. پمپ های تقویت کننده به همراه مخازن ذخیره سازی برای جبران چاه های کم تولید استفاده می شوند. پمپ های تقویت کننده کشاورزی به طور معمول آب را از حوضچه ها یا مخازن خارج می کنند و آن را برای اهداف آبیاری مجدداً آب می کنند.

واحدهای بوستر پمپ در پمپ های سانتریفیوژ تک مرحله ای یا چند مرحله ای همراه با موتورهای پر از آب هستند. این واحد در یک بوستر پمپ چیده شده و برای افزایش فشار می توان در یک خط لوله نصب کرد. واحدهای بوستر پمپ در پیکربندی استاندارد یا مطابق با نیاز مشتری خاص در دسترس هستند.

بوستر پمپ

چه موقع نیاز به بوستر پمپ آب است؟

آیا فشار آب کمی دارید؟

اگر فشار منبع آب برای تأمین مقادیر فشار و جریان مورد نیاز برای لوله کشی کافی نباشد ، باید یک سیستم تقویت کننده فشار آب یعنی بوستر پمپ نصب شود. سه گزینه اصلی توسط کد لوله کشی NYC مجاز است:

یک مخزن آب بلند

تقویت کننده فشار هیدرو پنوماتیک

بوستر پمپ ، که موضوع این مقاله است

به خاطر داشته باشید که نیاز به بوستر پمپ آب تا حدی با ویژگی های ساختمان مشخص می شود. از آنجا که حداقل مقادیر فشار و سرعت جریان در محل های فیکسچر مشخص شده است ، احتمال نیاز به بوستر پمپ برای ساختمان های بلندتر افزایش می یابد.

کد لوله کشی NYC ایجاب می کند که کلیه پمپ های تقویت کننده مجهز به سوئیچ قطع فشار پایین باشند ، که از ایجاد فشار در هنگام فشار در سمت مکش به مقادیر 10 psi یا کمتر جلوگیری می کند. وقتی فشار منفی به حساب نیامده باشد ، پدیده ای به نام کاویتاسیون رخ می دهد ، جایی که حباب های کوچک به سرعت شکل می گیرند و در آب جاری می شوند. کاویتاسیون می تواند باعث ایجاد موج های شوک موضعی شود ، به پروانه بوستر پمپ آسیب وارد کند و لرزش های مکانیکی را ایجاد کند ، که بر موتور حامل پمپ نیز تأثیر می گذارد

استفاده از یک بوستر پمپ تنها برای بیش از یک ساختمان توسط کد لوله کشی NYC مجاز نیست ، مگر در پروژه هایی با ساختمان های متعدد که دارای یک مالک مشترک هستند. مصرف کننده آب مجاز مجاز به تأمین آب تحت فشار ساختمانهای همجوار نیست.

 


برای مشاهده قیمت بوستر پمپ در انواع مدل ها و برندها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.


http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

اسید در حرارت پایین اثر کمی در انحلال  رسوبات دارد همچنین احتمال ترکیب شدن ناخالصی های فلز بدنه دیگ بخار با آن ها وجود ارد. به همین جهت از اسید های محافظت شده برای شستشوی دیگ بخار استفاده می شود.

استفاده از اسید در شستشوی دیگ های بخار از مدت ها پیش مورد توجه بود و به مرور تکامل یافته است.

شستشوی دیگ بخار از مدت ها پیش مورد توجه بوده و به مرور نیز تکامل زیادی یافته است.شستشوی دیگ بخار با اسید کم خرج ترین وسیله زدودن رسوبات جدار دیگ ها است و در اثر آن چنانچه زیر رسوبات خوردگی هایی موجود باشد بعد از شست و شو دیده خواهد شد به علاوه شیارها و فرو رفتگی های ناشی از شکنندگی قلیایی که احتمالا به علت تشکیل رسوب از دیدگاه مسئولین بهره برداری از دیگ بخار مخفی بود قابل رویت خواهند گردید.

گاهی با شستشوی دیگ بخار با اسید رسوبات اکسید آهن سیاه را که حتی آب دیگ بخار را رنگی نموده می توان از بدنه دیگ های بخار جدا نمود.

جهت کسب اطمینان از اثر اسید بر رسوبات و رضایت کامل از شست و شو با اسید و به حداقل رسانیدن اثرات خوردگی اسید بر بدنه فلزی دیگ و کنترل کامل از شست و شوی دیگ بخار باید به عوامل زیر توجه نمود:

 

  1. ترکیب و غلظت اسید
  2. کیفیت و ترکیب ممانعت کننده ای که به اسید اضافه می شود
  3. حرارت دیگ بخار و محلول شست و شو
  4. ناخالصی ها فلز بدنه دیگ بخار
  5. چگونگی گردش شست و شو دهنده در داخل دیگ بخار
  6. حالت فیزیکی و ترکیب شیمیایی رسوبی که باید شست و شو داده شود
  7. خطراتی که ممکن است در حین شست و شو پیش آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی و قیمت دیگ بخار در انواع مدل ها و برندها روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار



:: موضوعات مرتبط: دیگ بخار , ,
:: برچسب‌ها: دیگ بخار , قیمت دیگ بخار , فروش دیگ بخار , خرید دیگ بخار , بویلر بخار , شستشوی دیگ بخار , اسید شویی دیگ بخار ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

منظور از خرید کولر گازی قیمت مناسب خرید کولر گازی ارزان نیست. کولر گازی ارزان قیمت که در بسیاری موارد بصورت قاچاق وارد می شود از کیفیت  و خدمات مناسبی برخوردار نیست.

مسئله قانونی بودن باربری و حمل و نقل و خدمات پس از فروش و تامین قطعات از مهمترین موارد شرکت های وارد کننده و گارانتی کننده دستگاه هاست.

کولر گازی

البته که برخی از برندهای وارد شده قانونی به لحاظ کیفی در سطح پایینی هستند و با مقایسه قیمتی و فنی ساده می توان آنها را نسبت به سایر محصولات تمیز داد.

بررسی کولر گازی قیمت مناسب به لحاظ فنی

ظرفیت دستگاه:

استفاده از ظرفیت پایین تر به دلیل مقرون به صرفه تر بودن قیمت در خرید کولر گازی کاملا رد می شود، چرا که برای خنک کردن محیط با دستگاه کوچکتر باید زمان و قدرت بیشتری را صرف کند و به همین دلیل عمر دستگاه کوتاه می شود.

ظرفیت کولر گازی

مدل دستگاه:

مثال: استفاده از دستگاه کولر گازی پنجره ای به جای اسپلیت به دلیل قیمت مناسب تر سبب بروز مشکلات نصب، سرویس و نگهداری، صدای دستگاه، عدم تناسب با دکوراسیون و تخریب نمای ساختمان خواهد شد.

اینورتر:

در ظرفیت های بالاتر از 12000 که مقدار برق مصرفی دستگاه قابل توجه است اولویت با دستگاه های اینورتر است. در نظر داشته باشید که در زمان پیک بار و کارکرد کولر در حالت توربو برق مصرفی سیستم کولر گازی معمولی و اینورتر تفاوتی ندارد و تنها کولرهای  اینورتر در طول کار، با رسیدن دمای تنظیمی عملکرد خود را نشان می دهد.

 در بسیاری از دستگاه های تقلبی اینورتر کارکرد واقعی را ندارد.

متریال ساخت:

شاید ملاحظه کرده باشید که دستگاه کولر گازی با گذشت 2  تا 3 سال از زمان نصب دچار تغییر رنگ در پنل داخلی شده است. متریال به کار گرفته شده در قیمت نهایی تاثیر مستقیم دارد و شرکت های تولید کننده ای که از متریال مرغوب در ظاهر دستگاه استفاده نمی کنند در باطن دستگاه و قطعات داخلی هم به همین صورت عمل می کنند.

کمپرسور دستگاه کولر گازی قلب دستگاه است ، مارک کمپرسور کولر را از فروشنده بپرسید.

امکانات، کارایی، دامنه دمایی عملکرد و مصرف برق از موارد حائز اهمیت در انتخاب کولر گازی است.

طول پرتاب باد شاید مسئله ای باشد که زیاد به آن دقت نشوداما پس از خرید و نصب بسیار در سرعت خنک کاری و استفاده از دستگاه نمود پیدا می کند.

کولر های گازی که دارای پرتاب باد با طول بیشتر هستند دارای اواپراتور با ظرفیت بالا و فن قدرتمند و به طبع آن کمپرسور و کندانسور با قدرت مناسب هستند.

 

مولتی اسپلیت:

مولتی اسپلیت ها در واقع از همان سیستم اسپلیت استفاده می کنند با این تفاوت که تعداد پنل های داخلی آن بیش از یک دستگاه است و می توان دو یا سه اتاق را با یک دستگاه دو یا سه پنله تهویه کرد.

مولتی اسپلیت ها را در برند های ال جی و مدیا می توانید جستجو کنید.

مولتی اسپلیت ها با سیستم های اسپلیت مرکزی متفاوت هستند.

امکانات و قابلیت ها:

قابلیت و امکانات کولر گازی که در قیمت دستگاه موثر است شامل موارد زیر است:

  1. کنترل از راه دور (در دستگاه های پنجره ای و ایستاده)
  2. عدم نیاز به تخلیه آب درین (در برخی مدل های کولر گازی پرتابل)
  3. اینورتر و نوع آن
  4. حالت توربو، اکو، حالت خواب، تایمر
  5. فیلتر های پلاسما، آنتی ویروس، کربن، ویتامین C، کاتیشن گیاهی، کاتالیست، یون نقره
  6. سنسور حضور افراد
  7. دمپرهای عمودی و افقی اتومات و پرتاب 360 درجه
  8. فین های طلایی
  9. Wifi
  10. دامنه دمایی عملکرد
  11. قابلیت یخ زدایی
  12. نمایشگر روی صفحه
  13. هیتر گرمایشی کمکی
  14. طول پرتاب باد
  15. نوع کمپرسور

 

نتیجه گیری

در ظرفیت های بالاتر از 12000 توصیه می شود که به خاطر صرفه جویی در مصرف برق از کولر گازی اینورتر دار استفاده شود.

بخاطر قیمت، مدل دستگاه را عوض نکنید چون کارایی لازم را نخواهد داشت.

اصالت دستگاه و برند مورد نظر را بررسی کنید و حتی الامکان از برندهای محبوب تر و معروف تر خرید کنید.

ظرفیت دستگاه کولر گازی را بدلیل مسائل مالی کمتر از حد نرمال در نظر نگیرید.

در مناطق گرمسیری بالای 45 درجه سانتی گراد حتما باید از دستگاه های کولر گازی حاره ای گرمسیری استفاده شود.

اگر متراژ لوله کشی در محل شما بیشتر از میزان تعریف شده در کاتالوگ دستگاه است حتما با پرسنل فنی مشورت کنید.

گارانتی معمول در کولر گازی معمولا 5 یا 6 سال ضمانت کمپرسور و 2 سال ضمانت قطعات است. دستگاه بدون گارانتی نخرید چرا که گاها در صورت خرابی کمپرسور جایگزینی نمی توانید برای آن پیدا کنید.

کولر گازی دست دوم نخرید. امکان تست کولر گازی دست دوم پنجره ای وجود دارد اما سیستم اسپلیت قبل از نصب و شارژ قابلیت تست ندارد.

برای اتاق های کنار هم می توانید از مولتی کولر ها استفاده کنید. مولتی کولر تعداد 2 یا 3 پنل داخلی دارد که به یک پنل بیرونی متصل هستند و هزینه شما برای این مورد به نصب کاهش می یابد.

به جهت تکمیل اطلاعات برای خرید کولر گازی می توانید در سایت بامین تهویه، مشخصات فنی و قیمت کولر گازی و اسپلیت را در بیش از 20 برند معتبر بررسی نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/کولر-گازی-اسپلیت



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

اساس برج خنک کننده تبخیر آب است. آب ورودی به برج خنک کننده دارای املاح است. مجموع املاح موجود در آب را اصطلاحا  TDSh گویند. هم زمان با تبخیر آب، املاح موجود در آب نیز افزایش می یابد و به مرور زمان TDS آب در گردش برج خنک کننده افزایش می یابد. با افزایش TDS آب، احتمال اشباع و ته نشینی یون های سخت موجود در آب شامل کلسیم، منیزیم، منگنز، آلومینیوم و … افزایش می یابد. لذا اگر TDS به شکل غیر قابل کنترلی افزایش یابد سبب تشکیل رسوب در تشتک و سطوح برج خنک کننده می گردد.


به منظور جلوگیری از رسوب گرفتگی (fouling) در برج خنک کننده باید بصورت دستی یا آنلاین TDS آب در گردش را کنترل کرد TDS . آب در گردش باید کمتر از 1500 میلی گرم بر لیتر (ppm) باشد. بنابراین باید بصورت دوره ای یا برخط، بخشی از آب در گردش برج خنک کننده باید تخلیه شود. این بخش از آب را به اصطلاح Blow Down یا زیرآب می گویند.

 

آب جبرانی Make Up

در برج خنک کننده مدار باز مرتباً با کاهش آب مواجه هستیم. این نوع هدر رفت آب به هدر رفت تبخیری (Evaporative lost) معروف است.

تبخیر آب باعث بالا رفتن املاح جامد (TDS) می گردد. بنابراین باید به صورت مرتب بخشی از آب داخل تشتک برج خنک کننده تخلیه گردد. این نوع هدر رفت آب را اصطلاحاً زیر آب (Blow down) می گویند.

نوعی دیگر از هدر رفت آب ماندن قطرات در هوای خروجی از برج خنک کننده می باشد. هوای خروجی از بالای سطوح برج خنک کننده در برخورد با آبی که از نازل ها خارج می شود باعث تغییر جهت قطرات آب و حرکت آنها به سمت بالای برج خنک کننده می گردد. این نوع هدر رفت را اصطلاحا ماندگی قطرات آب در هوا (Drift lost) می گویند.

در برج خنک کننده باید با استفاده از جریان آب جبرانی (Make up) هر سه نوع این هدر رفت را تامین کرد.

مجموع آب جبرانی در یک برج خنک کننده به شرایط آب و هوایی محیط بستگی دارد. ولی بصورت میانگین حدود 1.5 الی 2 درصد آب در گردش اتلاف می شود. به منظور کاهش آب جبرانی از طریق ماندگی قطرات، در تمامی دستگاه های برج خنک کننده از قطره گیر استفاده می شود. استفاده از آب بدون املاح یا کاهش املاح آب می توان اتلاف آب را از طریق زیرآب کاهش داد. معمولاً در مسیر ورودی آب جبرانی به برج خنک کننده از سختی گیر (رسوب زدا) یا آب شیرین کن (RO) استفاده می شود. در صورتیکه از دستگاه سختی گیر استفاده نکرده اید و داخل دستگاه رسوب گرفته است باید از مواد شیمیایی جهت رسوب زدایی استفاده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب، اطلاعات فنی و قیمت برج خنک کننده ، فروش برج خنک کننده و خرید برج خنک کننده به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/برج-خنک-کننده



:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , برج خنک کن , برج خنک کننده فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

پایه و اساس سیستم های دیگ بخار صنعتی

بیمارستان ها ، دانشگاه ها ، خدمات لباسشویی ، خدمات پردازش مواد غذایی ، کارخانه های آبجو ، کارخانه ها ... همه این صنایع و بسیاری دیگر به برخی از انواع سیستم های دیگ بخار متکی هستند تا بتوانند گرما و یا آب گرم را برای عملیات خود تأمین کنند. با این وجود ، تمام سیستم های دیگ بخار صنعتی یکسان نیستند و همچنین سیستم دیگ بخار یک نوع یا اندازه برای نیازهای هر دستگاه ایده آل نیست. این که آیا شما یک دیگ بخار را در یک ساختمان کاملاً جدید نصب می کنید یا یک دیگ بخار پیری را در یک تأسیسات موجود جایگزین می کنید ، در اینجا اصول اساسی را که باید بدانید برای ایجاد انتخاب آگاهانه در مورد آنچه که برای نیازهای شما مناسب است ، آورده شده است.

دیگ بخار صنعتی

انتخاب دیگ بخار مناسب

دو تصمیمی که باید در مورد سیستم دیگ بخار صنعتی اتخاذ کنید این است که چه نوع سیستم گرمایش نیاز دارید و از چه نوع سوخت بویلر شما استفاده خواهد کرد. بویلرها بطور معمول یا به روش گرمایش لوله آتش یا لوله آب وارد می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند روی گاز طبیعی کار کنند یا یک گزینه دوگانه سوز دارند.

 

FIRE-TUBE لوله آب

بیشتر دیگهای معمولی از طرحی از لوله های آتش سوزی استفاده می کنند که در آن ، گاز دودکش های گرم از طریق لوله ای که توسط آب درون مخزن احاطه شده است ، جریان می یابد. سری LX یک طراحی لوله آب در اصل به روش مخالف عمل می کند: آب از طریق لوله ای که توسط گاز دودکش احاطه شده است جریان می یابد. برای اکثر برنامه های کاربردی ، دیگ بخار آب بسیار کارآمد است زیرا باعث تولید بخار در عرض چند دقیقه می شود و به زمان نیرو و نیرو نیاز به زمان بسیار کمتری دارد. دیگهای بخار لوله آب معمولاً فشرده تر هستند ، برای کارکردن به سوخت بسیار کمتری احتیاج دارند و می توان با توجه به تقاضا ، به صورت مدولار پیکربندی شود تا روشن و خاموش شود.

 

گاز طبیعی در مقابل دوگانه سوز

دیگهای بخار یا می توانند روی گاز طبیعی مستقیم کار کنند ، یا می توانند طراحی سوخت دوگانه داشته باشند که در آن کارخانه می تواند در صورت نیاز بین گاز طبیعی و روغن گرمایشی (یا پروپان) جابجا شود. جوانب مثبت و منفی برای هر نوع وجود دارد. با وجود Miura ، سری LX ما جمع و جور تر هستند و برای استانداردهای پایین تر از میزان انتشار گازهای گلخانه ای رتبه بندی می شوند ، اما آنها فقط بر روی گاز طبیعی کار می کنند. سری EX ما دارای طراحی سوخت دوگانه است ، بنابراین نیروگاه می تواند در هر جایی که ارزان ترین سوخت باشد کار کند اما تجارت این است که دیگهای بخار EX بزرگتر هستند و اثر انتشار بیشتر دارند.

 

چرا یک دیگ بخار مدولار صنعتی را انتخاب کنید؟

با استفاده از دیگهای بخار با لوله های معمولی ، تجهیزات در صورت تقاضا به طور کلی به اندازه یک اندازه محدود می شوند. دیگ بخار بدون نیاز به مقدار بخار از لحظه به لحظه به یک ساعت یا بیشتر نیاز دارد. با این حال ، با پیکربندی مدولار دیگهای بخار لوله ای کوچکتر از آب ، دیگهای بخار می توانند در پاسخ مستقیم به تقاضای بار نوسان ، نیرو بالا و پایین بیاورند ، در نتیجه عملیاتی بسیار با صرفه تر و مقرون به صرفه باشد. درباره نحوه کار امروز بویلرهای مدولار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

صنایعی که برای دیگهای مدرن مناسب هستند.

تنظیمات مدولار تقریباً برای هر صنعتی با تقاضای نوسان بخار ایده آل است ، از جمله:

  1. کارخانه های آبجو و تقطیر
  2. شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی
  3. شرکتهای تولید مواد شیمیایی
  4. امکانات بهداشتی
  5. خدمات لباسشویی (ممکن است درخواست های اوج به دلیل ارسال هتل ها و رستوران ها برای تمیز کردن موارد)
  6. صنایع نساجی
  7. دانشگاه ها و مدارس (به عنوان مثال ، پردیس هایی با ساختمان های متعدد و / یا خوابگاه هایی که دانش آموزان از صبحان و شب از آب گرم بیشتری استفاده می کنند)
  8. تولید صنعتی (به عنوان مثال ، کارخانه هایی که وسایل بزرگی مانند هواپیما و ماشین آلات تولید می کنند)

نگهداری و ایمنی دیگ ها

تعمیر و نگهداری مداوم دیگ بخار مهم و اساسی در عملیات ایمن است و هرچه نگهداری دیگهای بخار آسان تر باشد ، بهتر می شود. یکی از ملاحظات اصلی شما اینست که آیا سیستم دیگ بخار شما از ویژگی های کافی برای نظارت ، تشخیص و عیب یابی برخوردار است. در حالی که انفجارهای دیگ بخار نسبتاً نادر است ، حتی در دیگهای بخار آب نادرتر از مواردی که دارای طراحی لوله آتش است و با پیکربندی های مدولار ، اگر یکی دیگ بخار نشود یا بیش از حد اضافه کند ، دیگر دیگهای بخار می توانند اسلاک را برای کاهش خرابی انتخاب کنند.

سیستم های دیگ بخار میورا با انواع مختلفی از ویژگی های مانیتورینگ و تشخیصی پیشرفته برای اطمینان از عملکرد صاف از جمله کیفیت آب ، سطح شیمیایی ، میکروکنترلرهای داخلی با قرائت دیجیتالی و سیستم های مانیتورینگ آنلاین میورا (MOM) ارائه می شوند ، که همه این موارد کار می کنند با هم برای شناسایی و رفع سریع استثنائات و تسهیل عیب یابی.

دانستن اصول اولیه سیستم های دیگ بخار صنعتی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که کدام نوع دیگ بخار به بهترین وجه برای اهداف تسهیلات شما کاربرد دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت دیگ بخار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/دیگ-بخار



:: موضوعات مرتبط: دیگ بخار , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

در صورت وجود فشار کافی ، آب آشامیدنی فقط در صورت استفاده از شیر آب ، دوش ، توالت و سایر تجهیزات لوله کشی قابل توزیع است.

 

آیا فشار آب کمی دارید؟


اگر فشار منبع آب برای تأمین مقادیر فشار و جریان مورد نیاز برای لوله کشی کافی نباشد ،به منظور تقویت فشار آب باید یک بوستر پمپ نصب شود. سه گزینه اصلی که مجاز است:

یک مخزن آب بلند

تقویت کننده فشار هیدرو پنوماتیک

پمپ تقویت کننده فشار آب یا همان بوستر پمپ ، که موضوع این مقاله است.



به خاطر داشته باشید که نیاز به پمپ تقویت کننده آب یعنی بوستر پمپ تا حدی با ویژگی های ساختمان مشخص می شود. از آنجا که حداقل مقادیر فشار و سرعت جریان مشخص شده است ، احتمال نیاز به بوستر پمپ برای ساختمان های بلندتر افزایش می یابد.

کد لوله کشی NYC ایجاب می کند که کلیه پمپ های تقویت کننده مجهز به سوئیچ قطع فشار کم باشند ، که از ایجاد فشار در هنگام فشار در سمت مکش به مقادیر 10 psi یا کمتر جلوگیری می کند. وقتی فشار منفی به حساب نیامده باشد ، پدیده ای به نام کاویتاسیون رخ می دهد ، جایی که حباب های کوچک به سرعت شکل می گیرند و در آب جاری می شوند. کاویتاسیون می تواند باعث ایجاد موج های شوک موضعی شود ، به پروانه پمپ تقویت کننده آسیب وارد کند و لرزش های مکانیکی را ایجاد کند ، که بر موتور حامل پمپ نیز تأثیر می گذارد.

استفاده از یک پمپ تقویت کننده تنها برای بیش از یک ساختمان توسط کد لوله کشی NYC مجاز نیست ، مگر در پروژه هایی با ساختمان های متعدد که دارای یک مالک مشترک هستند. مصرف کننده آب مجاز به تأمین آب تحت فشار ساختمانهای همجوار است.

 

بررسی های لازم قبل از نصب بوستر پمپ

به خاطر داشته باشید که فشار کم و سرعت جریان در محل های اتصالات علل احتمالی بسیاری دارد و نباید سریعاً تصور کنید که فشار کمبود آب در این مورد مقصر است. قبل از نصب بوستر پمپ آبرسانی ، اطمینان حاصل کنید که مشکل شما به دلیل یکی از دلایل زیر نیست:

لوله های آب گرفتگی شده می توانند باعث افت شدید فشار بین ورودی سرویس و نقطه مصرف شوند که این یک مورد رایج در تاسیسات قدیمی است.

لوله های کم اندازه ، نتیجه مشترک طراحی لوله کشی ضعیف ، می توانند همان اثر لوله های آب گرفتگی را داشته باشند.

همچنین می توانید یک دریچه خاموش تا حدی بسته داشته باشید که باعث افت فشار می شود و راه حل به اندازه باز کردن کامل آن ساده است.

در هر یک از این سناریوها ، نصب بوستر پمپ آبرسانی بیانگر اتلاف پول است و فشار بیش از حد ممکن است به سیستم لوله کشی شما آسیب برساند. حتی اگر هیچ آسیبی نبیند ، برای اجرای بوستر پمپ ، برق را هدر می دهید و فشار بیش از حد باعث افزایش جریان می شود و باعث افزایش صورتحساب آب می شوید. قبل از ادامه کار ، اطمینان حاصل کنید که دریچه ای تا حدودی بسته ندارید و برای بررسی اینکه مشکل لوله کشی ندارید ، ارزیابی حرفه ای از نصب خود را دریافت کنید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی ، تصاویر و قیمت بوستر پمپ به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.
 
 
منبع : بامین تهویه


:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

انواع کولر گازی که در بازار ایران وجود دارد و پرفروش است، اسپلیت دیواری،‌ پنجره ای و کولر گازی ایستاده است. اما بسیاری از مدل های دیگر کولر گازی مانند کولر گازی سقفی کاستی و کولر گازی سقفی زمینی وجود دارد که در بازار ایران رونقی ندارد اما در کشورهای دیگر جایگزین کولر ها قدیمی تر شده اند.

از انوع کولر گازی نسل جدید می توان کولر گازی اسپلیت کاستی سقفی، کولر گازی اسپلیت سقفی زمینی، کولر گازی پرتابل را نام برد.

اسپلیت در لغت به معنای دو بخش و دو تیکه و انشعاب می باشد به کولر گازی هایی که از دو بخش بیرونی و داخلی تشکیل شده اند اسپلیت گفته می شود. کولر گازی پرتابل و پنجره ای که یک تکه هستند را نمی توان اسپلیت گفت.

 

کولر گازی کاستی سقفی

کولر گازی اسپلیت کاستی سقفی  که از دو تیکه بیرونی و داخلی تشکیل شده است دارای پنل داخلی سقفی است.

پنل سقفی توان توزیع یکنواخت ۴ طرفه دارد و در مرکز اتاق نصب می گردد و دارای ۴ خروجی در ۴ طرف دستگاه است.

کولر گازی کاستی ۴ طرفه بواسطه فن بزرگی که دارد دارای  صدای کمتری نسبت به کولر گازی دیواری است.

از دیگر قابلیت های این دستگاه امکان نصب کانال هوای تازه است که در کولر گازی دیواری وجود ندارند.

کولر گازی کاستی چون درون سقف کاذب نصب می شود ، فضایی را از محیط اشغال نمی کند و برای فروشگاه ها که دارای دکور و قفسه هستند بسیار مناسب است.

پنل دستگاه که به صورت دکوراتیو طراحی شده است روی سقف نمایان است.

کولر گازی کاستی سقفی

تمامی مدل های کولر گازی کاستی داری پمپ تخلیه آب درین هستند و به همین جهت نیاز به ایجاد شیب در خروجی آب تقطیر شده ندارند.

ظرفیت این کولر ها از ۱۸۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ بی تی یو بر ساعت است و برای فضاهایی از ۴۰ تا ۱۲۰ متر مربع مناسب هستند. برای فضاهای بزرگتر می توان از تعداد بیشتری از این دستگاه ها استفاده کرد.

 

کولر گازی اسپلیت سقفی زمینی

این نوع کولر گازی که شبیه به فن کویل زمینی است هم می تواند به دیوار نصب شود و هم روی زمین قرار گیرد و هم کناره سقف بصورت رو کار نصب شود.

از کولر گازی اسپلیت سقفی زمینی هم در مواردی که محل نصب روی دیوار نیست می توان بصورت سقفی استفاده کرد.

از این سیستم تهویه مطبوع در ادارات و کانکس ها و منازل میتوان استفاده کرد.

 

کولر گازی اسپلیت سقفی زمینی

 

کولر گازی ایستاده نسل جدید

 اکثر کولرهای گازی ایستاده که با آنها آشنایی داریم از نوع ظرفیت بالا با ابعاد بزرگ هستند و ظاهر مناسبی ندارند اما نسل جدید کولر گازی ایستاده با طراحی بسیار زیبا علاوه بر تهویه هوا زیبایی خاصی به محیط میبخشند و نسبت به سایر دستگاههای کولر گازی ایستاده جمع و جور تر و کامپکت طراحی شده اند.

کولر های گازی ایستاده از نوع اسپلیت با پنل خارجی هستند .

کولر گازی ایستاده نسل جدید

 

کولر گازی پرتابل

در مواردی که امکان نصب کولر گازی اسپلیت دیواری ویا کاستی و پنجره ای و... نباشد میتوان از کولر گازی پرتابل استفاده کرد.

 کولر گاز ی پرتابل به لحاظ کیفیت کارکرد در مقایسه با دیگر مدل های کولر گازی پیشنهاد نمی گردد مگر اینکه در محل نصب چاره ای جز کولر پرتابل نباشد.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل محصول جدید،برای تکمیل  محصولات است و در رده بندی های آخر استفاده از سیستم های خنک کننده است .

استفاده از کولر گازی پرتابل یا همان کولر گازی ایستاده کوچک بخاطر یکپارچه بودن آن و قرار داشتن آن در محیط ، ایجاد صدای زیاد درمحیط میکند.

برای خروج هوای گرم از محیط لوله خرطومی کولر گازی پرتابل باید به فضای بیرونی راه داشته باشد که از مسیر درب یا پنجره یا روزنه دیگر باید استفاده کرد.

مسئله دیگر در استفاده از این دستگاه تخلیه آب کندانس شده است که باید در بازه های زمانی مشخص بصورت دستی محفظه آب را خالی کرد.

مورد مهم دیگر که به آن توجهی نمی شود این است که استفاده از این دستگاه سبب ایجاد فشار منفی در محیط می گردد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی انواع مدلهای کولر گازی و اسپلیت و قیمت کولر گازی به سایت بامین تهویه مرجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/کولر-گازی-اسپلیت

 



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

هواساز یک دستگاه تهویه مطبوع کامل است که از آن برای گرمایش، سرمایش، رطوبت زنی، رطوبت گیری، ضدعفونی کردن، تامین هوای تازه و فیلتراسیون هوا استفاده می‌شود.

هواساز یک دستگاه تولیدی است که به سفارش مشتری و با توجه به شرایط پروژه تولید می‌شود.

هواساز

 از جمله پارامترهای انتخاب دستگاه هواساز


میزان هوادهی که با توجه به حجم هوای محیط و کاربری آن تعیین می گردد برای مثال میزان هوادهی هواساز در یک حجم ثابت از یک پروژه اداری و ورزشی متفاوت است.

فشار فن هواساز که با توجه به طول کانال کشی و نوع فیلتر های به کار رفته در هواساز متفاوت است و شامل دو پارامتر افت فشار خارجی )مربوط به کانال ها و دریچه های خروجی هوا( و افت داخلی )مربوط به کویل ، فن و فیلترهای هواساز است). فشار فن باید به حدی باشد که بتواند به موارد ذکر شده غلبه کند.

ظرفیت حرارتی و برودتی که تعیین کننده سطح تماس کویل حرارتی و برودتی هواساز است.

کیفیت هوای خروجی از دستگاه که در پروژه های بیمارستانی ، درمانی و آزمایشگاهی بسیار حائز اهمیت است. و نوع فیلتراسیون را تعیین می‌کند و تاثیر بسیاری روی قدرت فن دارد.

هواساز صنعتی

هواساز هایژنیک

هواساز هایژنیک که برای تامین هوای تازه و گرمایش و سرمایش و فیلتراسیون اتاق های تمیز، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها استفاده می شود و دارای فیلتراسیون قوی چندلایه از جمله فیلتر های G4 و HEPA و Bag است. و بدنه دستگاه برای جلوگیری از تجمع آلودگی و اکسیداسیون از استنلس استیل تولید می شود.

در هواساز هایژنیک به دلایل مختلف از جمله تجمع آلودگی از پلاک فن استفاده می شود. پلاک فن ها حوزینگ فن و حلزونی ندارند.

هواساز هایژنیک برخلاف انواع دیگر هواساز، ساز و کار برگشت  هوا به دستگاه هواساز را ندارد و اصطلاحاً فول فرش ایرFresh Air  Full  است و به طبع ظرفیت حرارتی و برودتی کویل آن باید از هواساز های دارای هوای برگشتی بزرگتر باشد. مورد دیگری که در هواسازهای هایژنیک لحاظ می‌شود سیستم ضدعفونی‌کننده هوا است. این سیستم می‌تواند از نوع لامپ uv باشد که بعد از فیلتراسیون نصب می شود.

هواساز هایژنیک

هواساز آپارتمانی

هواساز آپارتمانی اگر به درستی تولید شود و تمهیدات لازم برای نصب و سرمایش و گرمایش در آن لحاظ شود مناسب است. اما در بسیاری از پروژه ها هواساز های آپارتمانی با ایرواشر تلفیق می‌شوند که علاوه بر پاسخگویی نامناسب محل تجمع آلودگی و باکتری در آپارتمان نیز می شود. دلیل نصب ایرواشر در هواساز آپارتمانی دستیابی به سرمایش با استفاده از سیستم ارزان تبخیری (مانند کولر آبی) است.

 

هواساز خانگی

دستگاه هواساز خانگی به دستگاههایی گفته می‌شود که سرمایش و گرمایش را تامین می کنند. استفاده از واژه هواساز برای دستگاه تصفیه هوا مناسب نیست چرا که دستگاه‌های تصفیه هوا صرفاً هوا را تصفیه می‌کند و هیچ عملیات سرمایش و گرمایشی بر روی هوا ندارند.

تامین بار سرمایش و گرمایش توسط هواساز خانگی نیاز به محاسبات دقیق و صرف هزینه بالا دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت هواساز می‌توانید به سایت شرکت فنی و مهندسی بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز



:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: هواساز , قیمت هواساز , فروش هواساز , خرید هواساز , هواساز آپارتمانی , قیمت انواع هواساز , هواساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

مبدل حرارتی سیستمی است که برای انتقال گرما بین دو یا چند مایع (سیال) استفاده می شود. مبدل های حرارتی در هر دو روش خنک کننده و گرمایش استفاده می شوند. مایعات برای جلوگیری از اختلاط ممکن است توسط یک دیوار جامد از هم جدا شوند. آنها به طور گسترده ای در گرمایش فضا ، تبرید ، تهویه مطبوع ، نیروگاه ها ، نیروگاه های شیمیایی ، نیروگاه های پتروشیمی ، پالایشگاه های نفتی ، فرآوری گاز طبیعی و تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه کلاسیک مبدل حرارتیدر یک موتور احتراق داخلی یافت می شود که در آن یک سیال در گردش که به عنوان مایع خنک کننده موتور شناخته می شود از طریق سیم پیچ های رادیاتور جریان می یابد و جریان هوا از طریق سیم پیچ ها جریان می یابد ، این ماده باعث خنک شدن مایع خنک کننده می شود و هوای ورودی را گرم می کند. مثال دیگر سینک گرما ، که یک مبدل حرارتی منفعل است و گرمای حاصل از یک وسیله الکترونیکی یا مکانیکی را به یک رسانه سیال ، اغلب هوا یا یک مایع خنک کننده منتقل می کند.

 

مبدل حرارتی

 

مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل های حرارتی پوسته و لوله شامل یک سری لوله است که حاوی مایعات است که باید گرم یا سرد شوند. یک مایع دوم روی لوله هایی که گرم می شوند یا خنک می شوند ، جریان می یابد تا بتواند گرما را تأمین کند یا گرمای مورد نیاز را جذب کند. به مجموعه ای از لوله ها دسته ای از لوله گفته می شود و می توان از انواع مختلفی از لوله ها تشکیل داد: دشت ، ریز طولی و غیره. از مبدل حرارتی پوسته و لوله معمولاً برای کاربردهای فشار قوی استفاده می شود (با فشارهای بیشتر از 30 بار و درجه حرارت بیشتر) از 260 درجه سانتیگراد). این امر به این دلیل است که مبدلهای حرارتی پوسته و لوله به دلیل شکل ظاهری قوی هستند.

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

بوستر پمپ در موارد مصرف مسکونی

مردم دوست دارند هنگام دوش گرفتن فشار آبی مداوم باشد. ما نمی توانیم تشخیص دهیم که چرا چنین است ، اما بگذارید آن را به عنوان یک فرض تصور کنیم. عدم وجود فشار کافی آب شستشوی ظروف را دشوار می کند. علت مکرر فشار کم آب در اقامتگاهها شامل آب سازی سخت است که باعث رسوب کلسیم می شود. سیستم های قدیمی تر با لوله های فولادی گالوانیزه می توانند ذرات زنگ یا سایر ذرات تولید کنند ، اگرچه این مورد در PVC های مدرن یا لوله کشی های مس کمتر رایج است. تغییر الگوهای مصرف آب در طول زمان ، ناشی از افزایش جمعیت یا وسایل بیشتر در مصرف آب می تواند در کاهش فشار نقش داشته باشد. یک تکنسین بوستر پمپ می گوید: "آنچه ما بسیار زیاد می بینیم این است که افراد در حال دستکاری مجدد حمام خود هستند تا چیزی را مانند یک سر دوش اضافی یا سمپاش بدان اضافه کنند." "این به عنوان یک قطعه آب اضافی در خانه شما به حساب می آید که مردم فراموش می کنند که این خود می تواند در محاسبات نقش داشته باشد.

بوستر پمپ

 

 

 

گردش آب چاه برای افرادی که به سیستم های چاه برای آب آشامیدنی خود تکیه می کنند ، بوستر پمپ ها می توانند با یک پمپ چاه ، هماهنگ باشند. پمپ چاه ممکن است از قدرت کافی برای انتقال آب به محل سکونت برخوردار باشد ، اما ممکن است به اندازه کافی جریان آب در سیستم را به لامپ ها منتقل نکند. یک پمپ چاه ممکن است نتواند به اندازه مناسب به سفره آب برسد.

آبپاش چمن در صورت داشتن سیستم آبپاش چمن داخلی ، احتمالاً برای رسیدن به هر قسمت از چمن خود به فشار زیادی احتیاج دارید. بوستر پمپ در سیستم آبپاش می تواند اطمینان حاصل کند که هر منطقه بدون تغذیه وسایل فشار در خانه شما به خوبی تغذیه می شود.

 

بوستر پمپ در موارد مصرف تجاری

بیایید بگوییم که شما مالک یا مدیر ساختمان برای یک آپارتمان پنج طبقه هستید. دو طبقه اول دارای فشار آب زیادی هستند ، طبقه سوم و چهارم فشار خنثی می گیرند و در طبقه پنجم آب به سختی از شیر آب می آید. مانند مثال آب چاه ، ارتفاع می تواند فشار را از بین ببرد. آبیاری ، آب حیات هر نوع کشاورزی ، اعم از خانوادگی یا صنعتی است. فقدان فشار کافی آب فقط یک ناراحتی جزئی نیست ، بلکه یک ضرر واقعی از نظر پول ، زمان و بازده کلی است. بسیاری از مزارع دارای بوستر پمپ برای حفظ فشار آب مداوم و کاهش شکاف ها هستند. بوستر پمپ ها می توانند انتخاب مناسبی برای شما و برنامه شما باشند ، اما مهم است که در مورد هزینه ، مکان و نصب آن را در نظر داشته باشید. به طور طبیعی ، یک پمپ تقویت کننده فشار آب به هزینه های الکتریکی اضافه می کند و باید مستقیماً به یک سوکت وصل شود یا روی یک مدار اختصاصی اجرا شود. فراموش نکنید که در هنگام نصب بوستر پمپ ، مخزن فشار را فاکتور دهید. این که آیا شما قصد دارید بوستر پمپ را خود نصب کنید یا یک لوله کش با تجربه استخدام کنید ، عامل هزینه قطعات و لوازم جانبی تعویض مانند اتصالات لوله ، آجیل ، شیرآلات ، دستگاه فشارسنج و غیره است که بخرید یک تقویت کننده "همه در یک" در نظر بگیرید. بسته سیستم که شامل پمپ ، موتور ، شیر چک ، سوئیچ فشار و مخزن فشار در یک واحد مناسب است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی، قیمت بوستر پمپ و دریافت مشاوره رایگان برای خرید بوستر پمپ به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرسانی-و-آتش-نشانی

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

هنگام طراحی لوله ها در مبدل حرارتی پوسته و لوله باید چندین ویژگی طراحی حرارتی در نظر گرفته شود: در طراحی پوسته و لوله تغییرات زیادی وجود دارد. به طور معمول ، انتهای هر لوله از طریق سوراخ در لوله ها به پلن ها (که بعضا جعبه آب نیز گفته می شود) وصل می شوند. لوله‌ها ممکن است به شکل U شکل مستقیم یا خم شوند و به آن یوتیوب گفته می شود.

مبدل حرارتی

 

قطر لوله: استفاده از قطر لوله کوچک باعث می شود مبدل حرارتی هم اقتصادی و هم جمع و جور باشد. با این حال ، بیشتر احتمال دارد که مبدل حرارتی سریعتر از بین برود و اندازه کوچک باعث تمیز کردن مکانیکی رسوب شود. برای غلبه بر مشکلات بدنه و تمیز کردن ، می توان از قطر لوله های بزرگتر استفاده کرد. بنابراین برای تعیین قطر لوله مبدل حرارتی باید فضای موجود ، هزینه و ماهیت رسوب مایعات در نظر گرفته شود.

ضخامت لوله:

ضخامت دیواره لوله ها معمولاً برای اطمینان از این موارد تعیین می شود:

فضای کافی برای خوردگی وجود دارد

این لرزش ناشی از جریان مقاومت دارد

قدرت محوری

در دسترس بودن قطعات یدکی مبدل حرارتی

مقاومت هوپ (برای تحمل فشار لوله داخلی)

مقاومت در برابر فشار (مقاومت در برابر فشار در پوسته)

طول لوله:

مبدل های حرارتی ارزانتر هستند که قطر پوسته آنها کوچکتر و طول لوله طولانی باشد. بنابراین ، به طور معمول هدفی وجود دارد که مبدل حرارتی را تا زمانی که از نظر جسمی امکان پذیر باشد ، در حالی که از توانایی های تولید فراتر نمی رود. با این وجود محدودیتهای زیادی برای این امر وجود دارد ، از جمله فضای موجود در محل نصب مبدل حرارتی و لزوم اطمینان از دسترسی لوله ها به طول هایی که دو برابر طول لازم باشد (بنابراین می توان آنها را برداشت و جایگزین کرد). همچنین ، لوله های نازک و بلند ، بیرون کشیدن و جایگزینی آنها دشوار است.

پیچ لوله:

طراحی لوله ها در مبدل حرارتی عملی است که اطمینان حاصل شود که لوله (یعنی فاصله مرکز لوله های مجاور) از 1.25 برابر قطر خارج لوله ها کمتر نیست. یک لوله بزرگتر به قطر کلی پوسته بزرگتر منتهی می شود که منجر به مبدل حرارتی گران تر می شود.

راه راه لوله:

این نوع لوله ها که عمدتا برای لوله های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند باعث افزایش تلاطم مایعات می شوند و تأثیر آن در انتقال حرارت بسیار مهم است و عملکرد بهتری دارد.

چیدمان لوله:

به نحوه قرارگیری لوله ها در داخل پوسته اشاره دارد. چهار نوع اصلی از طرح بندی لوله وجود دارد که عبارتند از: مثلثی (30 درجه) ، مثلثی چرخان (60 درجه) ، مربع (90 درجه) و مربع چرخان (45 درجه). از الگوهای مثلثی برای انتقال گرمای بیشتر در مبدل حرارتی استفاده می شود زیرا آنها را مجبور می کنند که سیال به روشی پرتلاطم تر در اطراف لوله جریان یابد. الگوهای مربعی در جایی مورد استفاده قرار می گیرند که رسوب گذاری بالا تجربه شود و نظافت نیز منظم تر باشد.

منبع : بامین تهویه

 



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

برای نیازهای شدید پمپاژ در بازارهای شهری یا صنعتی ، یک بوستر پمپ تقویت کننده با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

پمپ هایی با انرژی که جریان کم در سرهای بالا را ایجاد می کند ، که برای ماندگاری ساخته شده اند و برای کار مداوم و بدون آسیب به موتور یا سایر قسمت های سیستم طراحی شده اند.

در ساختمانهای مرتفع استفاده از یک پمپ جهت پمپاژ آب به طبقات فوقانی روش مناسبی نمی باشد. این کار باعث افزایش فشار بیش از حد در قسمت های پایینی سیستم لوله کشی و آسیب وارد شدن به تجهیزات می شود. بهترین روش، تقسیم بندی ساختمان به بخش یا زون های مختلف و استفاده از پمپ و مخزن ذخیره در هر زون ، بوستر پمپ می باشد.

 

 

بوستر پمپ چیست؟

نوعی پمپ گریز از مرکز برای افزایش فشار مایع که در حال حاضر از یک مکان به مکان دیگر در یک خط لوله جریان دارد استفاده می شود. بوستر پمپ ها در بسیاری از کاربردهای متنوع به کار می روند و ممکن است در ترکیب با پمپ های توربین عمودی یا پمپ های عمودی غوطه وری برای تقویت بیشتر فشار آبیاری یا آب آشامیدنی از چاه ها استفاده شوند. پمپ های تقویت کننده فشار، بوستر پمپ ها اغلب در خطوط لوله برای اضافه کردن فشار به کار می روند تا مایع را به سمت پمپ بعدی یا به مقصد نهایی آن در انتهای خط لوله منتقل کنید. و آنها در بسیاری از کاربردهای فرآیندی مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که فشار لازم برای سرویس بیش از یک پمپ می تواند تحویل دهد ، یا در جایی که پمپ دوم لازم است تا از پمپ ها خاکی نشود ، لازم است. پمپ های تقویت کننده بسته به نیاز جریان و فشار ممکن است در حالت مکش پایان ، حالت تقسیم افقی ، چند مرحله یا توربین عمودی باشد. آنها عموماً در محدوده زیر کار می کنند:

میزان جریان بین 5 تا 10،000 gpm است

سر کل (فشار) بین 200 تا 7500 فوت متغیر است

اسب بخار بین 1 تا 5000 اسب بخار است

بوستر پمپ چگونه کار می کند؟

بیشتر بوستر پمپ ها پمپ های گریز از مرکز هستند که به یک یا چند پروانه تکیه می کنند تا مایع پمپ شده را به داخل ورودی پمپ بکشند و با عبور مایعات از پروانه و محفظه ولتاژ یا دیفیوزر ، فشار آن را تقویت کنند. برخی تک مرحله ای هستند ، به این معنی که پروانه ای یکسان دارند. اینها معمولاً در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرند که مقدار فشار اضافی لازم باشد ، قابل توجه نیست. همچنین تنظیمات چند مرحله ای وجود دارد که شامل بیش از یک پروانه است ، که برای انتقال سرهای بالاتر از جمله انتقال آب به ارتفاعات قابل ملاحظه بالاتر یا از طریق خطوط لوله بسیار طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده بوستر پمپ

حرکت آب به بالای تپه

حفظ فشار شهرداری

پمپاژ آب از طریق یک ساختمان مرتفع

تمیز کردن و پاشش فشار قوی

سیستم های تصفیه و اسمز معکوس

نظافت عمومی

در هر مکانی که فشارهای بیشتری لازم باشد

بوستر پمپ های تقویت کننده تک مرحله در اقامتگاه های خصوصی یا ساختمانهای دیگر که از منبع آب شهری بسیار دور هستند استفاده می شود ، یا در جایی که فشار آب در ساختمان ناکافی باشد. برای سیستم های آبیاری همچنین مفید هستند اگر پمپ چاه دارای فشار کافی برای مسافتی که آب باید طی کند و چه مقدار از یک مزرعه برای آبیاری نیاز ندارد.

پیکربندی های چند مرحله ای اغلب برای تقویت آب در مناطق مرتفع ، برای مصارف کشاورزی ، تجاری و مسکونی استفاده می شود. بوستر پمپ همچنین در ساختمان های بلند ضروری هستند. در کاربردهای صنعتی ، از پمپ های تقویت کننده در خطوط لوله ، و برخی از سیستم های فرآیند استفاده می شود.

انواع بوستر پمپ

انواع بوستر پمپ های تقویت کننده ، عبارتند از: چند مرحله عمودی و افقی ، کیس اسپلیت و چند مرحله ای غوطه وری.

 

منبع : بامین تهویه

 



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

برج خنک کننده  cooling tower نوعی مبدل حرارتی است که با برقراری تماس بین آب و هوا باعث خنک شدن آب گرم می شود. به همین جهت اغلب برای دفع گرما از سیستم های تبرید، تهویه مطبوع و فرآیند صنعتی از برج خنک کننده استفاده می شود. مصرف آب در یک برج خنک کننده حدودا 5 درصد نرخ مصرف آب در یک سیستم با جریان آب طبیعی است. به همین دلیل، برج خنک کننده کم هزینه ترین سیستمی است که با مصرف آب کار می کند. همچنین، مقدارآب گرمی که در برج خنک کننده به هدر می رود بسیار کم است. در نتیجه اثرات زیست محیطی این وسیله تا حد زیادی کاهش می یابد. نکته دیگر این که در برج خنک کننده می توان آب را تا دمای مرطوب محیط بعلاوه 2 الی 3 درجه سانتیگراد خنک کرد. دمای هوای مرطوب بسته به میزان رطوبت هوا، معمولاً خیلی کمتر از دمای خشک محیط است.

برج خنک کننده

اساس کار برج خنک کننده

کار یک برج خنک کننده ، جذب گرما از یک فرآیند و دفع آن به فضای بیرون است که از راه تبخیر صورت می گیرد . از آنجا که آب شرکت کننده در فرآیند خنک سازی در مدار برج خنک کننده سیرکوله می شود به علت تبخیر تدریجی آب غلظت مواد معدنی در آن افزایش می یابد . لذا می بایست آبی که به برج خنک کننده وارد می شود تحت عنوان آب جبرانی برج خنک کننده یا Make Up توسط یک دستگاه تصفیه آب سختی موجود در آن گرفته شود تا عملکرد برج خنک کننده کاهش نیابد. در این راستا بسیاری از خریداران برج خنک کننده بهمراه برج خنک کننده یک دستگاه سختی گیر نیز تهیه می کنند.

برج خنک کننده : اکثر سیستم های تهویه مطبوع و فرآیندهای صنعتی، گرما تولید می کنند که این گرما باید به طریقی از سیستم یا فرآیند دفع شود. بدین منظور معمولاً از آب به عنوان انتقال دهنده حرارت استفاده می شود تا گرما را از سیستم گرفته و به خارج دفع کند. در گذشته، این امر به وسیله جریان پیوسته آب که از یک منبع ذخیره یا از منابع طبیعی تامین می شد، صورت می گرفت. این آب با عبور از سیستم، گرم شده و سپس مستقیماً به فاضلاب و یا جریان رودخانه ها و دریاها تخلیه می شد.

مبدل حرارتی هوا خنک، با انتقال گرما به هوا، آب را خنک می کنند. اما سرمایه اولیه و مصرف انرژی فن در این وسایل بسیار بالاست و مساحت مورد نیاز برای اجرای طرح نسبتا بالاست. مبدل های حرارتی هوا خنک می توانند آب را تا دمای خشک محیط به علاوه 11 درجه ی سانتیگراد خنک کنند که این دمای آب در بسیاری از سیستم های تبرید و بسیاری از فرآیندهای صنعتی بیش از حد بالاست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب، اطلاعات قیمت برج خنک کننده ، فروش برج خنک کننده و خرید برج خنک کننده به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.
http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/برج-خنک-کننده



:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , برج خنک کن , برج خنک کننده فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

برای حفظ فشار آب ایده آل در ساختمان های بلند و یا در مناطقی با فشار کم یا نوسان آب از پمپ های تقویت کننده استفاده می شود. این پمپ های تقویت کننده که با عنوان بوستر پمپ شناخته شده اند در جایی نصب می شوند که یک خط آب شهری وارد یک ساختمان می شود و معمولاً 30 تا 50 psi در آن اجرا می شود.

با افت فشار در مخزن ، پمپ آب را از خط آبرسانی خارج می کند و باعث افزایش فشار در مخزن و افزایش فشار آب در ساختمان می شود. یک سیستم بوستر پمپ معمولی از پمپ ، موتور ، مخزن فشار و کنترلر تشکیل شده است. فشار آب نباید با جریان آب در شیر اشتباه گرفته شود ، فشار آب صرفاً نیرویی است که آب را از طریق سیستم لوله کشی برای رسیدن به وسایل در واحد ساختمان سوق می دهد. مردم به دلایل مختلف فشار آب به مقدار زیاد را ترجیح می دهند و روش های مختلف زیادی برای دستیابی به این مهم وجود دارد. یک روش، استفاده از بوستر پمپ جهت تقویت فشار آب است.

بوستر پمپ

فشار آب از چندین متغیر حاصل می شود ، از جمله ارتفاع مخزن آب ، ارتفاع ملک ، تعداد افرادی که آب را مصرف می کنند و همچنین میزان مصرف آنها و تعداد وسایل آب (سینک ، توالت و غیره). اگر فشار آب کم را تجربه می کنید ، شاید یکی از این روش ها را امتحان کرده باشید. شاید سعی کرده اید هواکشها را در سرهای شیر آب تمیز یا تنظیم کنید. شما سعی کرده اید که لوله های خود را به اندازه بیشتری ببندید تا حجم آن افزایش یابد.

هر روش جوانب مثبت و منفی خود را دارد ، اما اگر به دنبال یک راه حل نسبتاً ساده هستید ، خرید بوستر پمپ را در نظر بگیرید. پمپ های تقویت کننده افزودنی هایی برای سیستم هستند که برای افزایش فشار سیال در آن سیستم استفاده می شود. مخزن فشار آب را ذخیره می کند و فشار را در محدوده خاصی حفظ می کند تا بوستر پمپ هر بار مرتباً روشن و خاموش نشود. برای تنظیم سطح فعالیت بوستر پمپ از یک سوئیچ فشار با تنظیمات PSI حداکثر / حداقل از پیش تعیین شده استفاده می شود. پمپ های تقویت کننده را می توان در هر دو ملک و تجاری ، در خانه های بزرگ و خانه های کوچک ، در فروشگاه های گوشه ای و کارخانه های بزرگ ، در مزارع و در شستشوی خودرو یافت. برخی از آنها از بوستر پمپ صرفاً برای آسایش استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر برای ایجاد مشاغل یا حتی برای نوشیدن آب به آنها متکی هستند.

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

برج خنک کننده ، تبخیر آب و حرارت ایجاد شده توسط یک سیکل را دفع کرده و دمای سیال را تا دمای حباب مرطوب هوای محل نصب پایین می آورد.

می توان گفت برج خنک کننده  یکی از سیستم های سرمایشی است که برای خنک سازی آبی در فرآیندهای سرمایشی سیستم های تهویه مطبوع، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و غیره بکار می رود.

انواع برج خنک کننده از جهت های گوناگون

برج خنک کننده مدار باز

در واقع برج های معمول تهویه مطبوع می باشد که سیال ناقل حرارت ، پس از ورود به برج و پاشش روی پکینگ ها خنک شده و پس از ریختن و جمع شدن آب در تشتک پایین برج ، توسط پمپ مجددا به سیکل تبادل حرارت در سیستم تهویه مطبوع باز می گردد.

برج خنک کننده مدار بسته : بطور کلی برج های خنک کننده را می توان از نظر موارد زیر مورد بررسی و انتخاب قرار داد :

  • جنس بدنه (گالوانیزه- فایبر گلاس – بتنی)
  • نحوه مکش جریان هوا(طبیعی – اجباری)
  • نحوه برخورد جریان هوا و آب (جریان متقاطع و جریان مخالف)
  • سیستم توزیع آب ( نازل - تشتک-بازوهای آبگردان)
  • شکل ظاهری (باتل – مکعبی)
  • نوع عملکرد ( برج های خنک کننده مدار باز و مدار بسته)

نکاتی در انتخاب برج خنک کننده :

برج های خنک کننده به جهت قرار داشتن در محیط های باز و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب ، باید دارای پوشش مناسب ژل کت نوپیتل کلیکل (NPG) باشند که جهت مقاوم سازی بدنه برج در مقابل اشعه ماوراء بنفش نور خورشید ضروری می باشد.

تمامی قطعات داخلی برج خنک کننده همواره در تماس مستقیم با آب می باشند ، از این رو جهت جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی قطعات فلزی برج خنک کننده جنس تمامی قطعات اصلی مانند استراکچر و قطعات فرعی (پیچ ها،مهره ها و ...) از فولاد ضدزنگ و یا آهن با روکش گالوانیزه می باشند.

پکینگ های برج خنک کننده باید از طرح و جنس مناسب انتخاب شوند. پکینگ برج خنک کننده غالبا از ورق   PVC یا PP با گرید دارویی آنتی باکتریال و با ضخامت 400 میکرون می باشند.

به منظور افزایش طول عمر الکترو موتور و کاهش صدای فن در زمان راه اندازی برج خنک کننده ، از بالانس استاتیک و داینامیک فن برج اطمینان کامل حاصل گردد.

در سفارش برج های خنک کننده با ظرفیت های بالا بهتر است از سیستم انتقال نیرو مجهز به گیربکس استفاده گردد.

نصب نردبان جهت دسترسی آسان به بخش های مختلف برج از جمله الکتروموتور و غیره و همچنین تعمیر و نگهداری در ظرفیت های بالا ضروری می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با عملکرد ، انواع مدل ها و قیمت برج خنک کننده به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/برج-خنک-کننده



:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , خرید برج خنک کننده , برج خنک کن , برج خنک کننده فایبرگلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

تنظیم فشار آب داخل لوله ها از جمله مشکلات رایجی است که در سیستم آبرسانی شهری و آب مصرفی ساختمانها وجود دارد.با توجه به متغیر بودن میزان مصرف آب و عدم و جود الگوی مصرف آب، با کاهش یا افزایش مصرف آب ،فشار آب داخل لوله ها تغییر می کند و این تغییرات سبب بروز مشکلاتی در سیستم آبرسانی خواهد شد. لذا جهت تامین فشار آب مصرفی در ساختمانها از بوستر پمپ استفاده می شود. هدف از استفاده از بوستر پمپ ،ثابت نگه داشتن دبی و فشار آب در هر میزان از مصرف است.

 

بوستر پمپ

بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ دستگاه یکپارچه ای است که از یک یا چند الکتروپمپ تشکیل می شود، درواقع الکتروپمپ ها بطور موازی به هم متصل.با کاهش فشار در شبکه لوله کشی و احساس فشار بیشتر ، یک یا چند الکتروپمپ بصورت نوبتی روشن شده و با افزایش فشار نیز یک یا چند الکتروپمپ بصورت نوبتی و با همان ترتیبی که روشن شده اند خاموش می شوند.

بوستر پمپ ها بر اساس نوع عملکرد به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. بوستر پمپ دورثابت
  2. بوستر پمپ دور متغیر

بوستر پمپ دور متغیر

پمپ های بوستر پمپ دور متغیر با استفاده از فناوری های جدید و به روز، سرعت دوران پمپ را بر اساس فرمان های صادره توسط  ترانسمیتر های فشار، دور موتور را بواسطه وجود اینورترها کنترل می کنند و فشار شبکه آبرسانی را طبق مصرف و نیاز لحظه ای کنترل میکنند. بوستر پمپ آبرسانی از نمونه های پرکاربرد بوستر پمپ دور متغیر است.

 

بوستر پمپ دورثابت

پمپ های بوستر پمپ دور ثابت بصورت صفر ویک عمل کرده و درصورت روشن شدن با حداکثر توان کار می کنند. بوستر پمپ آتش نشانی از نمونه های پرکاربرد این نوع از بوستر پمپ هاست.
در بوستر پمپ های دور ثابت به جهت صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از کارکرد پمپ های اصلی بوستر پمپ در مواقع غیر ضروری از سیستم جوکی پمپ استفاده میشود.
جوکی پمپ در بوستر پمپ دور ثابت دارای فشار کارکرد معادل پمپ های اصلی و دبی پایین تر است، ونسبت به پمپ های اصلی دارای توان کمتری است.

 

اجزای اصلی بوستر پمپ

اجزای اصلی بوستر پمپ عبارتند از : الکتروپمپ ها، شاسی اصلی، کلکتور مکش، کلکتور رانش،تجهیزات کنترل فشار، تابلو کنترل و فرمان بوستر پمپ. که مهم ترین قسمت بوستر پمپ ها تجهیزات کنترل فشار و تابلوی کنترل و فرمان است.

 

منبع : بامین تهویه تخصصی ترین سایت تاسیسات ایران



:: موضوعات مرتبط: بوستر پمپ , ,
:: برچسب‌ها: بوستر پمپ , بوسترپمپ , قیمت بوستر پمپ , فروش بوستر پمپ , خرید بوستر پمپ , بوستر پمپ آبرسانی , بوستر پمپ آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

از حباب ها در مبدل حرارتی پوسته و لوله استفاده می شود تا مایع را به طرف لوله هدایت کند. آنها به صورت عمود بر روی پوسته می چرخند و بسته نرم افزاری را نگه می دارند ، از جلوگیری از ساییدگی لوله ها در طول طولانی. همچنین می توانند از لرزش لوله‌ها جلوگیری کنند. متداول ترین نوع بافل ، بافل سگمنتال است. بافل های قطعه ای نیم دایره ای در 180 درجه به سمت حفره های مجاور جهت داده می شوند و مایعات را مجبور به جریان به سمت بالا و پایین بین بسته های لوله می کنند. فاصله بافل هنگام طراحی مبدل حرارتی پوسته و لوله از ترمودینامیکی زیادی برخوردار است.

 

برای تبدیل افت فشار و انتقال گرما باید حبابها را در نظر گرفت. برای بهینه‌سازی از نظر اقتصادی ، پیشنهاد می شود که در مبدل حرارتی حفره ها نزدیک به 20٪ قطر داخلی پوسته قرار نگیرند. قرار گرفتن در معرض اختلاف زیاد از راه دور باعث ایجاد فشار بیشتر به دلیل تغییر مسیر جریان می شود. در نتیجه ، فاصله داشتن حفره ها به فاصله بسیار زیاد به این معنی است که ممکن است لکه های خنک کننده ای در گوشه ها بین حفره ها وجود داشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که حباب ها به اندازه کافی از فاصله قرار گیرند که لوله ها از آن خسته نشوند ، بسیار مهم است. نوع اصلی دیگر بافل ، قرقره دیسک و پیراشکی است که از دو بافل متحرک تشکیل شده است. یک حفره بیرونی و گسترده تر به نظر می رسد ، در حالی که برجستگی داخلی مانند دیسک است. این نوع بافل مایعات را مجبور به عبور از هر طرف دیسک و سپس جریان می یابد که نوع متفاوتی از جریان سیال ایجاد می کند.

مبدل حرارتی مایع با لوله ثابت که به خصوص برای کاربردهای دریایی مناسب است را می توان با پوسته های برنجی ، لوله های مسی ، حفره های برنجی و توپی انتهایی انتزاعی برنجی مونتاژ کرد.

منبع: بامین تهویه.



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی کائوری ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

منبع کویل دار

منبع کویل دار مخزنی است که در آن حرارت  آب داغی که توسط شعله مشعل در دیگ حاصل شده به آب سرد انتقال می یابد.

عملکرد منبع کویل دار صورتی انجام می شود که آب گرم داخل کویل های منبع که توسط یک پمپ به حرکت در می آید، حرارت را به آب سرد اطراف منتقل کرده و سبب گرم شدن آب سرد میشود.

منبع کویل دار

منبع کویل دار آبگرم می تواند به دو صورت افقی و عمودی طراحی و ساخته شود. منابع کویل دار افقی بدون هیچ گونه پایه و نگهدارنده عرضه می شوند و در هنگام نصب بنا به ارتفاع نصب پایه و نگهدارنده مناسب اجرا می گردد. منبع کویل دار افقی بدلیل فشار نسبتا ثابت در تمامی سطح داخلی منبع از یک سایز ورق با ضخامت معین تولید می شوند. اما در منابع کویل دار عمودی بدلیل وارد آمدن فشار زیاد به عدسی پایین می بایست این مسئله مد نظر قرارگیرد و در صورت لزوم ضخامت عدسی را تغییر داد.

نحوه محاسبه حجم منبع کویل دار

برای محاسبه حجم منبع کویلی ، ابتدا باید مقدار آب گرم مورد نیاز برای سیستم مورد نظر را تعیین کرد که اینکار را میتوان توسط جدول زیر به سهولت تعیین نمود.

کاربری منبع کویل دار

اعداد قرار داده شده در جدول بر حسب لیتر و بیانگر حداکثر مقدار مصرف می باشند، برای بدست اوردن مقدار مصرف واقعی باید اعداد جدول را در ضریب تقاضا ضرب کرد.

ضریب تقاضا:  منبع کویلی بدلیل عدم مصرف آب گرم بهداشتی به صورت حداکثر مصرف در طول شبانه روز و استفاده کمتر در برخی زمان ها از شبانه روز،از ضریب تقاضا برای ایجاد توازن استفاده میشود.

 

ضریب مصرف  ×  حداکثر مقدار مصرف ممکن  =  مقدار مصرف واقعی

 

بعد از بدست اوردن مقدار واقعی مصرف میتوان حجم منبع کویل دار را بدست اورد.

 

ضریب ذخیره منبع  ×  مقدار مصرف واقعی  =  حجم مخزن

 

ضریب ذخیره منبع: منابع ذخیره آب در زمان استفاده، ممکن است در پیک بار، به شدت آب کم کنند و آب سرد جبرانی، وارد آنها شود که این آب سرد باعث سرد شدن کل منبع شده و حرارت دیگ، توان تامین گرمای مورد نیاز برای متعادل کردن حرارت را نخواهد داشت، به همین دلیل ضریبی به نام ضریب ذخیره منبع را در حجم مصرف بدست آمده ضرب می­ کنیم تا از یکنواختی درجه حرارت در زمان پیک مصرف اطمینان حاصل شود. این ضریب برای کاربری های مختلف، متفاوت است.

 

ضریب تقاضا و ضریب ذخیره منبع برای کاربری های مختلف در جدول بالا اورده شده است.

 

ظرفیت منبع کویل دار

ظرفیت منبع کویل دار

Q: مقدار گرمای لازم برای گرم کردن آب برحسب وات

ρ: جرم حجمی آب برحسب 1000 kg/m3

qv: مقدار دبی حجمی آب برحسب لیتر بر ثانیه

Cp: گرمای ویژه آبkj/kg.c  186/4

t1: درجه حرارت آب سرد ورودی به مخزن آب گرم

t2: درجه حرارت آب گرم خروجی از مخزن آب گرم

 

محاسبه سطح حرارتی کویل

محاسبه سطح حرارتی کویل

T= دمای آب گرم بویلر

 


 

با توجه محاسباتی که در این مقاله بیان شد میتوانید منبع کویل دار متناسب با نیاز خود را به صورت دقیق و استاندارد تهیه نمایید.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت منبع کویل دار به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/storage-tank/water-heater-with-hot-water-coil



:: موضوعات مرتبط: منبع کویل دار , ,
:: برچسب‌ها: منبع کویل دار , منبع کویلدار , منبع کویلی , قیمت منبع کویل دار , فروش منبع کویل دار , خرید منبع کویل دار ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

کولر گازی دارای مزایای گوناگونی می باشد ، به همین جهت یکی از تجهیزات سرمایشی پرکاربرد برای تأمین هوایی خنک و مطبوع به شمار می رود.

 برای خرید بهترین کولرگازی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

در این مقاله قصد داریم موارد مهم و قابل توجه در انتخاب و خرید کولر گازی را مورد بررسی قرار دهیم.

گرمای طاقت فرسای تابستان را به کمک سیستم‌های برودتی به راحتی می‌توان تحمل کرد. با شروع فصل تابستان و گرما طاقت فرسا بعد از انجام کارهای روزانه کولر گازی می‌تواند با ایجاد هوایی خنک و مطبوع فضا را آرامبخش و دل انگیز کند. کولر گازی در انواع مختلف در برندهای متفاوت و با موقعیت نصب و هوادهی متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود.

کولر گازی

کولرگازی به جهت برخورداری از مزایای متعدد به یکی از تجهیزات پرکاربرد برای تامین هوایی خنک و مطبوع تبدیل شده است از این رو یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات برودتی در بازار است و شرکت‌های متعددی به منظور پوشش بازار در طراحی و ساخت انواع مدل‌های کولر گازی در حال فعالیت هستند. یکی از برندهای مطرح و معتبر کولر گازی ایران رادیاتور است که به دلیل بهره مندی از کیفیت بالا توانسته در لیست برندهای برتر بازار قرار گیرد و در حال حاضر جزو سه برند پرفروش بازار است.

 

طراحی پنل داخلی کولر گازی


کولر گازی از دو یونیت مجزا تهیه شده که پنل داخلی درون اتاق و یونیت خارجی در فضای بیرونی ساختمان نصب می‌شود. به دلیل قرارگیری پنل داخلی درون فضای اتاق طراحی و مدل آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که در معرض دید بوده و شکل ظاهری دستگاه تاثیر بسزایی در دکوراسیون اتاق دارد. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند دستگاهی لوکس و مدرن خریداری کنند. به همین دلیل برندهای مطرح از بهترین مواد در ساخت پنل داخلی دستگاه استفاده می‌کنند، همچنین با بهره مندی از تکنولوژی‌های مدرن، زیبایی چشم نواز و خیره کننده‌ای به دستگاه می‌بخشند.

استفاده از دمپرهای (دریچه‌های توزیع هوا) متحرک و قابل تنظیم این امکان را فراهم می‌کند که در هر قسمت از فضای اتاق و با توجه به موقعیت ساکنین، هوایی خنک و مطبوع در اتاق منتشر شود. همچنین تنوع رنگ این امکان را به مشتری می‌دهد که با توجه به نوع طراحی محیط زندگی اش رنگ دلخواه را انتخاب و خریداری کند.

 

میزان برق مصرفی و راندمان در کولر گازی


باتوجه به بالا بودن هزینه انرژی یکی از نکات مهم در انتخاب کولر گازی میزان برق مصرفی دستگاه است. سیستم‌های تهویه مطبوع برای شروع به کار و استارت دستگاه نیاز به انرژی برق دارند. به همین دلیل در فصل تابستان کسانی که از کولر گازی به منظور سیستم خنک کننده بهره می‌برند شاهد هزینه‌های بالای برق هستند و می توان گفت یکی از دلایل عدم انتخاب کولر گازی مصرف برق و طبعا هزینه بالای انرژی مصرفی آن باشد. از این رو برندهای مطرح معتبر محصولاتی فوق کم مصرف تولید کرده اند. بر اساس برچسب انرژی، هرچه قدر میزان مصرف انرژی کم باشد میزان بازدهی دستگاه بیشتر است. بنابراین برای انتخاب کولر گازی بهتر لازم است که به اطلاعات روی پرچسب توجه داشت، و دستگاهی با گرید انرژی A و B انتخاب کنید.

 

کدام برند کولر گازی بهتر است؟


شرکت‌های متعددی در عرصه تولید کولر گازی با یکدیگر در حال رقابت هستند و هرساله محصولاتی مدرن و مطابق با تکنولوژی‌های جدید روز دنیا طراحی و روانه بازار می کنند. اما سوال اینجاست که کدام برند کولر گازی بهتر است؟ به دلیل تنوع برندهای موجود نمی‌توان فقط از یک برند نام برد، برندهای زیادی در بازار موجود است و در بین آنها تعدادی هستند که از اعتبار و شهرت جهانی برخوردار هستند. برندهای معتبر و جهانی به دلیل تولید محصولاتی با سطح کیفیت بالا به سرعت در بازار شناخته شده و به دلیل تبلیغات گسترده سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفتند. به طور مثال می‌توان به کولر گازی سامسونگ اشاره کرد که طی سال‌ها حضور در بازار همچنان توانسته به عنوان ۵ برند برتر و مطرح سیستم‌های تهویه مطبوع در سراسر دنیا شناخته شود.

 

صدای کولر گازی


یکی از شاخصه های کولر گازی مناسب کم بودن صدای آن حین عملکرد می باشد. کولر گازی خوب حین عملکرد با کمترین میزان صدا هوایی خنک و مطبوع را در محیط منتشر می کند. با توجه به ماشینی شدن زندگی در شهرها و نیاز به فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش در منزل نیازمند سیستم تهویه مطبوعی با کمترین صدا و بالاترین بازدهی می باشد. صدای کولر گازی که با واحد دسی بل عنوان می شود در کاتالوگ محصول درج شده است. صدای خروجی و نویز دستگاه اگر بیش از حد نرمال باشد آزاردهنده خواهد بود که بعد از مدتی صدای ناهنجار آن آرامش افراد را برهم می زند. بنابراین برای انتخاب بهترین کولر گازی متناسب با نیاز خود به سطح صدای درج شده در کاتالوگ توجه فرمایید.

لازم به ذکر است کولر گازی کم صدا دستگاهی است که صدای خروجی آن کمتر از ۵۰دسی بل (db) باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات فنی انواع مدلهای کولر گازی و اسپلیت و قیمت کولر گازی به سایت بامین تهویه مرجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/کولر-گازی-اسپلیت



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی , کولر گازی کم صدا ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

تاریخچه ایران رادیاتور

شرکت ایران رادیاتور در سال 1383 فعالیت خود در زمینه تولید انواع پکیج های دیواری و زمینی آغاز نمود. پکیج های گازی، دیواری و زمینی ایران رادیاتور به کمک تبلیغات گسترده، قیمت های مناسب و رقابتی و خدمات پس از فروش خود، توانسته بخش بزرگی از بازار مصرف پکیج های گرمایشی در کشور را در اختیار بگیرد.

پکیج دیواری و زمینی ایران رادیاتور در انواع مدل ها با کاربری های متفاوت تولید می شوند که انواع مدل های آن شامل: پکیج های دیواری و زمینی، پکیج فن دار، بدون فن، تک مبدل، دو مبدل، سه مبدل، آنالوگ و دیجیتال در ظرفیت های 21000 تا 36000 تولید و به بازار عرضه می شوند.

پکیج دیواری ایران رادیاتور در انواع تک مبدل و دو مبدل بر اساس ظرفیت، سوخت مصرفی، نوع کاربری، راندمان، فشار آب مورد نیاز و . . . دارای مدل های متفاوتی هستند. پکیج ایران رادیاتور در مدل های ECO - K - ES - E - M - L - LR از نوع پکیج دو مبدله هستند و در مدل های BM از نوع تک مبدله می باشند. همچنین در هر کدام از دو مدل سری FF فن دار و سری CF بدون فن می باشند.

در ادامه به توضیح مختصری ازانواع مدل های پکیج ایران رادیاتور میپردازیم.

 

پکیج ایران رادیاتور سری  ECO

پکیج ایران رادیاتور سری  ECOیکی از جدیدترین مدل های پکیج دیواری این شرکت است و به منظور نیاز مشتریان به پکیج دیواری با قیمت و کیفیت مناسب تولید و به بازارعرضه شد. این مدل مجهز به دو مبدل حرارتی می باشد که کمک می کند آبگرم مصرفی مناسب و پر فشاری را فراهم کند. پکیج ایران رادیاتورمدل ECO در دو ظرفیت 22 کیلووات و 24 کیلووات به مصرف کنندگان ارائه می شود. لازم به ذکر است مدل ECO ارزانترین سری از پکیج های ایران رادیاتور می باشد.

پکیج ایران رادیاتور سری  M

پکیج ایران رادیاتور سری  Mاز قدیمی ترین مدل های شرکت ایران رادیاتور می باشد که علاوه کیفیت و راندمان بالا دارای قیمت مناسبی می باشد ، پکیج ایران رادیاتور سری  Mنیز برای مشتریانی که به دنبال پکیج با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند مناسب می باشد. پکیج دو مبدله ایران رادیاتور سری  Mمجهز به پمپ ویلو شیر گاز SIT ایتالیا می باشد که برای ایجاد گرمایش از آنها استفاده می کند. پکیج سری M را می توان پر فروش ترین سری از پکیج ایران رادیاتور دانست که در ظرفیت های 24 کیلووات و 28 کیلووات ( (M24FF-M28FF) تولید و به بازار عرضه می شود.

 

پکیج ایران رادیاتور سری L

پکیج ایران رادیاتور سری L با کیفیت فوق العاده و بهترین سری از پکیج های ایران رادیاتور می باشد که به عنوان یکی از بهترین پکیج های دیواری در بازار شناخته شده است . همچنین پکیج ایران رادیاتور سری L بالاترین قیمت را نیز در میان دیگر مدل های پکیج ایران رادیاتور دارد، که با توجه به کیفیت و راندمان فوق العاده بالای سری L دور از انتظار نمی باشد. این مدل دارای دو مبدل حرارتی ، پمپ بسیار قوی و شیر گاز SIT ایتالیا می باشد، همچنین مجهز به نمایشگر دیجیتال و منبع انبساط بزرگتری نیز می باشد که کیفیت و راندمان بسیار بالای دستگاه را به دنبال دارد. این مدل با با قابلیت عیب یابی اتومات مشکلات و خطاهای جزئی را تشخیص و در رفع آنها به مصرف کننده کمک می کند. سری L در ظرفیت های 24000 ، 28000 و 36000 ؛(L36FF , L28FF, L24FF) تولید و به بازار عرضه می شود. می توان گفت پکیج ایران رادیاتور L36FF از قدرتمند ترین پکیج های  دیواری در ایران می باشد.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور در مدل های دیواری و زمینی دارای 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت می باشد.

برای بررسی دقیق تر و همچنین مشاوره ی تخصصی و اطلاع از مشخصات و قیمت محصولات به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.(روی لینک زیر کلیک کنید)

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پکیج-شوفاژ-دیواری-زمینی/پکیج-دیواری-ایران-رادیاتور



:: موضوعات مرتبط: پکیج , ,
:: برچسب‌ها: پکیج , قیمت پکیج , پکیج دیواری , پکیج زمینی , پکیج گرمایشی , فروش پکیج , خرید پکیج , پکیج ایران رادیاتور , پکیج بوتان , بوتان پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

نوع دیگر مبدل حرارتی ، مبدل حرارتی صفحه ای است. این مبدل ها از صفحات بسیار نازک و کمی جدا از هم تشکیل شده اند که دارای نواحی سطحی بسیار بزرگ و معابر جریان سیال اندک برای انتقال حرارت هستند.

 

مبدل حرارتی صفحه ای

 

پیشرفت های واشر و فن آوری طناب کشی باعث شده است که مبدل حرارتی صفحه ای از نوع عملی به طور فزاینده ای برخوردار شود.

در کاربردهای HVAC ، مبدلهای حرارتی بزرگ از این نوع مبدل حرارتی استفاده می شود که مبدل حرارتی صفحه و قاب نامیده می شوند.

مبدل حرارتی

هنگام استفاده در حلقه های باز ، این مبدل های حرارتی معمولاً از نوع واشر هستند تا امکان جداسازی ، تمیز کردن و بازرسی دوره ای را داشته باشند. انواع مختلفی از مبدلهای حرارتی بشقاب دائمی ، مانند انواع بشقابی، و جوشکاری شده انواع مختلف وجود دارد و اغلب آنها برای کاربردهای حلقه بسته مانند یخچال مشخص می شوند. مبدل حرارتی صفحه ای نیز در انواع صفحات مورد استفاده و همچنین در تنظیمات آن صفحات متفاوت است. بعضی از صفحات ممکن است با "شورون" ، کمرنگ یا سایر الگوهای مهر شده باشند ، جایی که ممکن است دیگران دارای برشهای ماشینکاری شده و / یا شیارهایی باشند.

در مقایسه با مبدل های پوسته و لوله ، ترتیب صفحه پشته ای معمولاً از حجم و هزینه کمتری برخوردار است. تفاوت دیگر این دو در این است که مبدل های صفحه ای به طور معمول در مقایسه با فشارهای متوسط ​​و زیاد پوسته و لوله ، مایعات با فشار متوسط ​​تا پایین را ارائه می دهند. تفاوت سوم و مهم در این است که مبدل های صفحه ای به جای جریان جریان متقاطع ، جریان ضد برقی بیشتری را به کار می گیرند ، که اجازه می دهد اختلاف دمای کمتر رویکرد ، تغییرات درجه حرارت بالا و افزایش راندمانها باشد.

 

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی کائوری ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

نوع سوم مبدل حرارتی ، مبدل حرارتی صفحه و پوسته است که مبدل حرارتی صفحه را با فن آوری مبدل حرارتی پوسته و لوله ترکیب می کند. قلب مبدل حرارتی حاوی یک بسته بشقاب مدور کاملاً جوش داده شده است که با فشار دادن و برش صفحات گرد و جوشکاری آنها در کنار هم ساخته می شود. نازلها جریان داخل صفحه و خارج از صفحه (جریان صفحه "صفحه") را دارند. بشقاب کاملاً جوش داده شده در یک پوسته بیرونی مونتاژ می شود که یک جریان دوم ایجاد می کند ("سمت شل"). فناوری صفحه و پوسته انتقال حرارت بالا ، فشار بالا ، دمای کار زیاد ، زلزله و دمای نزدیک را ارائه می دهد. به طور خاص ، این کار کاملاً بدون واشر انجام می شود ، که باعث ایجاد امنیت در برابر نشت در فشار و درجه حرارت بالا می شود.

 

انواع مبدل حرارتی

 

 

مبدل حرارتی چرخ آدیاباتیک

نوع چهارم مبدل حرارتی برای نگه داشتن گرما از یک مایع متوسط ​​یا یک جامد نگهدارنده استفاده می کند ، که سپس به سمت دیگر مبدل حرارتی منتقل می شود تا آزاد شود. دو نمونه از اینها چرخهای چربی (adiabatic) است که از یک چرخ بزرگ با نخهای ریز و در حال چرخش در مایعات گرم و سرد و مبدلهای حرارتی سیال تشکیل شده است.

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی کائوری ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

در این نوع مبدل حرارتی از معابر "sandwiched" حاوی صفحه ای برای افزایش کارایی واحد استفاده می شود. این طرح ها شامل گردش جریان و ضد جریان همراه با تنظیمات مختلف صفحه ای مانند صفحه ای های مستقیم ، صفحه ای های افست و صفحه ای های موج دار است.

مبدل حرارتی

 

مبدل حرارتی صفحه ای معمولاً از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده اند که بازده انتقال حرارت بالایی را ارائه می دهند. این ماده سیستم را قادر می سازد تا با اختلاف دمای کمتری کار کند و وزن تجهیزات را کاهش دهد. مبدلهای حرارتی بشقاب و صفحه ای بیشتر برای خدمات با درجه حرارت پایین مانند گاز طبیعی ، کارخانه های مایع سازی اکسیژن ، کارخانه های جداسازی هوا و صنایع حمل و نقل مانند موتور و هواپیما استفاده می شوند.

 

مزایای مبدل های حرارتی صفحه ای:

راندمان انتقال حرارت بالا به ویژه در تصفیه گاز.

منطقه انتقال حرارت بزرگتر.

تقریباً 5 برابر وزن سبک تر از مبدل حرارتی پوسته و لوله است.

قادر به تحمل فشار زیاد است.

 

مضرات مبدل حرارتی صفحه ای :

ممکن است باعث انسداد شود زیرا مسیرها بسیار باریک هستند.

تمیز کردن مسیرها دشوار است.

آلیاژهای آلومینیوم مستعد ابتلا به نقص مایع جیوه نقص هستند.

 

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی کائوری ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

مبدل حرارتی صفحه بالش

مبدل حرارتی صفحه بالش معمولاً در صنایع لبنی برای خنک کردن شیر در مخازن عمده ای از فولاد ضد زنگ با انبساط مستقیم استفاده می شود. مبدل حرارتی صفحه بالش اجازه می دهد تا تقریباً در کل سطح مخزن خنک شود ، بدون شکاف هایی که بین لوله های جوش داده شده به قسمت بیرونی مخزن ایجاد می شود.

مبدل حرارتی

 

مبدل حرارتی صفحه بالش با استفاده از یک ورق نازک از لکه فلزی جوش داده شده به سطح یک ورق ضخیم دیگر فلز ساخته می شود. صفحه نازک در یک الگوی منظم از نقاط یا با الگوی مارپیچ خطوط جوش جوش داده می شود. پس از جوشاندن فضای محصور شده با نیروی کافی تحت فشار قرار می گیرد تا باعث شود فلز نازک در اطراف جوشها بیرون بیاید ، مبدل حرارتی صفحه بالش فضایی را فراهم می کند که مایعات در مبدل حرارتی جریان پیدا کند و شکل ظاهری مشخص از بالش متورم ایجاد شده از فلز ایجاد کند.

مبدل حرارتی سیال

این یک مبدل حرارتی است که یک گاز از طریق دوش مایع (اغلب آب) به سمت بالا منتقل می شود و قبل از خنک شدن مایع در جای دیگری گرفته می شود. از مبدل حرارتی سیال معمولاً برای خنک کردن گازها و در عین حال از بین بردن برخی ناخالصی ها نیز استفاده می شود ، بنابراین دو مشکل را یکجا حل می کند. این ماده در دستگاههای اسپرسو به عنوان روشی صرفه جویی در مصرف انرژی برای خنک کردن آب فوق العاده گرم برای استفاده در استخراج اسپرسو استفاده می شود.

 

منبع : بامین تهویه



:: موضوعات مرتبط: مبدل حرارتی , ,
:: برچسب‌ها: مبدل کائوری , کائوری , مبدل , مبدل حرارتی , قیمت مبدل حرارتی , فروش مبدل حرارتی , مبدل حرارتی کائوری ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

کولر گازی 24000 ایران رادیاتور یکی از برندهای ایرانی هم ردیف با کولر گازی هایسنس است. هر دو برند از برندهای پرطرفدار کولر گازی به شمار می روند.

کولر گازی هایسنس

کولر گازی 24000 BTU/hr فضاهایی با قابلیت خنک کردن فضاهایی به ابعاد 34 تا 45 مترمربع دقیقا مناسب مطب ها، دفاتر کار، فروشگاه ها، مغازه ها و حتی منازل مسکونی و اتاق های خواب با این متراژ می باشد.

کولر گازی 24000 هایسنس و ایران رادیاتور به جهت قیمت مناسب و مصرف برق پایین و همچنین طراحی و شکل ظاهری مناسب و زیبا از محبوبیت خاصی بین کاربران برخوردار است. ولی در این بین کولر گازی 24000 ایران رادیاتور که دارای رده انرژی گرید +A است مصرف برق کمتری نسبت به کولر گازی هایسنس مدل 24000 که روی آن برچسب رده انرژی B درج شده دارد.

در ادامه ویژگی ها و قابلیت های هر دو برند کولر گازی هایسنس و ایران رادیاتور را بیان می کنیم.

 

ویژگی های کولر گازی 24000 ایران رادیاتور مدل IAC-24CH-A

سرد و گرم ، قابلیت ایجاد سرمایش و گرمایش

مجهز به کمپرسور روتاری GMCC ساخت TOSHIBA

بهره گیری از گاز مبرد R410a

مناسب برای آب و هوای معتدل با درجه حرارت 7- الی 43 درجه سانتی گراد

مجهز به اواپراتور و کندانسور گلدن فین مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

حداکثر میزان صدای یونیت داخلی: 38 دسی بل

دارای نمایشگر مخفی و ریموت کنترل

دارای نصب رایگان به همراه 5 متر لوله رایگان

• 5 سال ضمانت تعویض کمپرسور و 18 ماه ضمانت قطعات

 

ویژگی ها و قابلیت های کولر گازی هایسنس مدل مایا HRH-24TQ

سرد و گرم ، قابلیت سرمایش و گرمایش

دارای کمپرسور روتاری با گاز مبرد R410a

مناسب مناطق معتدل و گرمسیری با درجه حرارت 7- الی 46 درجه سانتی گراد

قابلیت تنظیم خودکار پرتاب باد عمودی و تنظیم دستی پرتاب باد افقی

حداکثر سطح صدای یونیت داخلی 45 دسی بل

دارای نمایشگر دیجیتال مخفی و ریموت کنترل

پنل داخلی با قابلیت باز و بسته شدن جهت شست و شو

فیلتر پلی پروپیلن برای جذب ذرات گرد و غبار و باکتری های حساسیت زا

کنترل سه دور فن پنل داخلی

نمایشگر کمپرسور

مجهز به سیستم حالت خواب عمیق و شروع به کار خودکار

نصب رایگان دستگاه

• 5 سال ضمانت کمپرسور و 18 ماه گارانتی قطعات فنی

همچنین  قیمت کولر گازی 24000 هایسنس از کولر گازی ایران رادیاتور 24000 ارزان تر است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع برندهای کولر گازی در تمامی ظرفیت ها به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/کولر-گازی-اسپلیت



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: کولر گازی , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , فروش کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی - هایسنس - کولر گازی هایسنس - هواساز - داکت اسپلیت ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()