دستگاه هواساز چیست؟ انتخاب دستگاه هواساز
نوشته شده توسط : zg

هواساز یک دستگاه تهویه مطبوع کامل است که از آن برای گرمایش، سرمایش، رطوبت زنی، رطوبت گیری، ضدعفونی کردن، تامین هوای تازه و فیلتراسیون هوا استفاده می‌شود.

هواساز یک دستگاه تولیدی است که به سفارش مشتری و با توجه به شرایط پروژه تولید می‌شود.

هواساز

 از جمله پارامترهای انتخاب دستگاه هواساز


میزان هوادهی که با توجه به حجم هوای محیط و کاربری آن تعیین می گردد برای مثال میزان هوادهی هواساز در یک حجم ثابت از یک پروژه اداری و ورزشی متفاوت است.

فشار فن هواساز که با توجه به طول کانال کشی و نوع فیلتر های به کار رفته در هواساز متفاوت است و شامل دو پارامتر افت فشار خارجی )مربوط به کانال ها و دریچه های خروجی هوا( و افت داخلی )مربوط به کویل ، فن و فیلترهای هواساز است). فشار فن باید به حدی باشد که بتواند به موارد ذکر شده غلبه کند.

ظرفیت حرارتی و برودتی که تعیین کننده سطح تماس کویل حرارتی و برودتی هواساز است.

کیفیت هوای خروجی از دستگاه که در پروژه های بیمارستانی ، درمانی و آزمایشگاهی بسیار حائز اهمیت است. و نوع فیلتراسیون را تعیین می‌کند و تاثیر بسیاری روی قدرت فن دارد.

هواساز صنعتی

هواساز هایژنیک

هواساز هایژنیک که برای تامین هوای تازه و گرمایش و سرمایش و فیلتراسیون اتاق های تمیز، آزمایشگاه ها و بیمارستان ها استفاده می شود و دارای فیلتراسیون قوی چندلایه از جمله فیلتر های G4 و HEPA و Bag است. و بدنه دستگاه برای جلوگیری از تجمع آلودگی و اکسیداسیون از استنلس استیل تولید می شود.

در هواساز هایژنیک به دلایل مختلف از جمله تجمع آلودگی از پلاک فن استفاده می شود. پلاک فن ها حوزینگ فن و حلزونی ندارند.

هواساز هایژنیک برخلاف انواع دیگر هواساز، ساز و کار برگشت  هوا به دستگاه هواساز را ندارد و اصطلاحاً فول فرش ایرFresh Air  Full  است و به طبع ظرفیت حرارتی و برودتی کویل آن باید از هواساز های دارای هوای برگشتی بزرگتر باشد. مورد دیگری که در هواسازهای هایژنیک لحاظ می‌شود سیستم ضدعفونی‌کننده هوا است. این سیستم می‌تواند از نوع لامپ uv باشد که بعد از فیلتراسیون نصب می شود.

هواساز هایژنیک

هواساز آپارتمانی

هواساز آپارتمانی اگر به درستی تولید شود و تمهیدات لازم برای نصب و سرمایش و گرمایش در آن لحاظ شود مناسب است. اما در بسیاری از پروژه ها هواساز های آپارتمانی با ایرواشر تلفیق می‌شوند که علاوه بر پاسخگویی نامناسب محل تجمع آلودگی و باکتری در آپارتمان نیز می شود. دلیل نصب ایرواشر در هواساز آپارتمانی دستیابی به سرمایش با استفاده از سیستم ارزان تبخیری (مانند کولر آبی) است.

 

هواساز خانگی

دستگاه هواساز خانگی به دستگاههایی گفته می‌شود که سرمایش و گرمایش را تامین می کنند. استفاده از واژه هواساز برای دستگاه تصفیه هوا مناسب نیست چرا که دستگاه‌های تصفیه هوا صرفاً هوا را تصفیه می‌کند و هیچ عملیات سرمایش و گرمایشی بر روی هوا ندارند.

تامین بار سرمایش و گرمایش توسط هواساز خانگی نیاز به محاسبات دقیق و صرف هزینه بالا دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت هواساز می‌توانید به سایت شرکت فنی و مهندسی بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز





:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: هواساز , قیمت هواساز , فروش هواساز , خرید هواساز , هواساز آپارتمانی , قیمت انواع هواساز , هواساز خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: