نوشته شده توسط : zg

سرویس کولر گازی با هدف افزایش عمر کولر گازی انجام می شود. در واقع با سرویس‌کولر گازی از خراب شدن دستگاه جلوگیری می‌کنید. کولرهای گازی و سیستم‌های سرمایشی عمر زیادی ندارند.

با سرویس کولر گازی از خسارت‌های احتمالی که ممکن است به کولر گازی وارد شود جلوگیری می شود.

کولر های گازی باید در دوره‌های منظم و خاص سرویس دهی شوند.

جهت حصول اطمینان از سلامت دستگاه، سالی دو بار کولر گازی خود را سرویس کنید.

سرویس کولر گازی

شرکت ها در سرویس کولرهای گازی چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

  1. نظافت و شستشوی دستگاه مهم ترین سرویسی است که شرکت‌ها می‌توانند به مشتریان ارائه دهند.
  2. نصب کولر گازی
  3. تعمیر کولر گازی
  4. شستشوی دستگاه (شستشوی پنل داخلی و خارجی)
  5. تست کردن تمام اجزای دستگاه
  6. خدمات پس از فروش
  7. فروش قطعات کولرهای گازی تمامی‌برندها

آموزش سرویس کولر گازی


مرحله اول

برای سرویس و تعمیر کولر گازی قبل از هر کاری برق کولر گازی را قطع کنید تا خطری شمارا تهدید نکند و با خیال راحت کارتان را ادامه بدهید.

 فیوز کولر گازی

دوشاخ کولر گازی را از کنار پنل برق بکشید.

فیوز برق کولر گازی را از جعبه فیوزی که معمولا داخل آشپز خانه یا کنار در ورودی است، قطع کنید اگر تعداد فیوز ها زیاد است و نمیدانید کدام فیوز مربوط به کولر گازی شماست کولر خود را روشن کنید و یکی یکی فیوز ها رو قطع کنید با خاموش شدن کولر مشخص می شود فیوز آن کدام است.

مرحله دوم

در این قسمت باید سرویس پنل داخلی را انجام بدهید، برای این کار ابتدا باید قاب جلویی پنل را باز کرده و یک یا دو عدد فیلتر آن را بیرون کشیده و با استفاده از فشار آب تمیز بشویید به نحوی که خاک و گرد و غباری روی آن باقی نماند.

شما بعد از این کار باید سنسور دمای کولر را بیرون کشیده و تمیزکنید و به جای خودش برگردانید، این سنسور وظیفه ی چک کردن دمای محیط را داشته و به برد فرمان روشن و خاموش شدن خودکار کولر گازی را می دهد اگر این سنسور کثیف باشد به دلیل فرمان اشتباه به برد در سیستم شما اختلال ایجاد می شود.

سرویس پنل داخلی کولر گازی

بعد از این کار نوبت به شستن فین ها یا کویل ها می رسد. این کویل ها مانند رادیاتور ماشین عمل کرده و همیشه باید تمیز باشد تا با هوای محیط ارتباط برقرار کند و سرما را از کویل ها به هوای اتاق منتقل کنند.

شما می توانید به وسیله ی یک آب پاش (شیشه شور) به کویل ها آب بپاشید و وقتی کاملاً خیس شدند با یک برس نرم یا مسواک به صورت عمودی روی آنها کشیده تا پرز و گرد و خاک آن تمیز شود ولی اگر کولر گازی در جایی نزدیک آشپزخانه نصب شده باشد معمولا این کویل ها به دلیل گرما و پخت و پز چرب شده و با برس کشیدن ساده به آن تمیز نمی شود.

شما برای این موارد باید یک اسپری گاز پاک کن تهیه کنید این اسپرها برای تمیز کردن اجاق گاز از چربی ساخته شده و در تمام مغازه ها موجود است. شما بعد از تهیه ی این اسپری می توانید آن را روی کویل ها بپاشید تا کف کند و تا ۱ ساعت اجازه دهید تا این چربی ها خوب شسته شده و نرم شود بعد از یک ساعت به وسیله ی شیشه شور آب را روی آن اسپری کرده و با یک مسواک یا برس نرم آن را تمیز کنید، مشاهده می کنید که براق و تمیز شد.

این کار نقش بسیار مهمی در بالا رفتن راندمان کولر گازی دارد.

البته راه دوم هم برای تمیز کردن این کویل ها وجود دارد و آن هم استفاده از بخار شور است که شما می توانید با استفاده از دستگاه بخار شوی این کویل ها را تمیز کنید ولی اگر این کویل ها چرب شده است می توانید قبل از استفاده از بخار شور از اسپری گاز پاک کن استفاده کنید و بعد از یک ساعت که این اسپری چربی ها را نرم کرد با دستگاه بخار شوی آن را تمیز و براق کنید، بعد از این کار سنسور و فیلتر را مانند قبل سر جای خود محکم کنید و درب پنل را ببندید و بعد از سرویس کولر گازی شما وقتی به کویل ها نگاه می کنید تفاوت را متوجه می شوید که فین ها کاملا سفید شده است.

سرویس پنل خارجی کولر گازی

اگر در منزل دستگاه کارواش خانگی دارید به وسیله ی آن  قسمت پشت و کنار کندانسور یا پنل خارجی کولر گازی را با دستگاه کارواش مذکور یا شیلنگ آب پرفشار کاملا تمیز نمایید و دقت کنید هیچ گونه کثیفی روی آن باقی نماند. در انجام این کار نگران موتور فن بیرونی که هنگام شستشو خیس می شود هم نباشید زیرا کاملا در برابر آب عایق بوده و مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه این مطلب، اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت کولر گازی را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: سرویس کولر گازی , تعمیر کولر گازی , کولر گازی , قیمت کولر گازی , کولر گازی ایستاده , کولر گازی پرتابل , کولر گازی اسپلیت , اسپلیت , قیمت اسپلیت ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

کولر گازی پنجره ای یک باکس تهویه مطبوع است که مجموعه کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور ، تجهیزات الکتریکی و مکانیکال و کنترل کولر گازی را در بردارد . کولر گازی پنجره ای از داخل توسط جداکننده قسمت پرفشار سیستم تبرید که با هوای بیرون در تماس است و قسمت کم فشار سیستم تبرید که با هوای داخل در تماس است را از هم جدا کرده است.

کولرگازی پنجره ای که قبلا بسیار کاربرد داشت ، تمامی مجموعه تبرید را در یک یونیت دارد و بگونه ای روی پنجره یا دیوار نصب می شود که دریچه مکش و دهش در داخل باشد . در قسمت پشتی کولرگازی پنجره ای کندانسور قرار دارد که دارای دریچه هایی برای ورود و خروج هوا از روی کندانسور برای انتقال حرارت است . کندانسور تنها با فضای بیرون در ارتباط است.

 کولر گازی پنجره ای

نصب کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای به راحتی روی پنجره و دیوار نصب می شود و تنها نیاز به یک شاسی نگهدارنده دارد.

ضخامت دیوار در نصب کولر گازی پنجره ای موثر است چرا که کولر پنجره ای در اطراف دارای دریچه ورود هوا است.محل نصب کولر پنجره ای باید امکان خروج درین دستگاه را داشته باشد. در قسمت پشتی کولر گازی پنجره ای در کف آن عمل خروجی لوله درین آب وجود دارد.

محل نصب کولر گازی پنجره ای باید به صورتی باشد که در محیط داخل پرتاب با دو شعاع پوشش مناسبی داشته باشد.

بهتر است کولر گازی پنجره ای در ارتفاع نیمه به بالای دیوار نصب شود چرا که هوای سرد خروجی از کور تمامی فضا را پوشش می دهد . محل نصب کولر پنجره ای از پشت باید فاصله مناسبی با دیوار یا موارد دیگر اشته باشد ، کل گرمای هوای گرفته شده از محیط از قسمت پشتی کولر پنجره ای به بیرون محیط رانده می شود.

حتی الامکان نباید کولر گازی پنجره ای را روی دیوار یا پنجره جنوبی نصب کرد چرا که کندانسور آن ( لوله های پشتی ) در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می گیرند و از راندمان دستگاه می کاهد.

ابعاد فریم و شاسی را باید با توجه به سایز کولر گازی پنجره ای باشد و محل نصب متناسب با ابعاد دستگاه آماده کرد تا کمترین مقدار فوم را برای درز بندی نیاز داشته باشد . در برخی از برندها هنگام نصب باید محافظ های داخل دستگاه ( روی کمپرسور و فن ) برداشته شوند و برای این کار نیاز به باز کردن کاور دستگاه قبل از نصب است.

 اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت کولر گازی درانواع ایستاده ، اسپلیت دیواری و پنجره ای را در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت کولر گازی , نصب کولر گازی , نصب کولر گازی پنجره ای , کولر پنجره ای , کولر گازی , کولر گازی پنجره ای ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

ایرواشر (Air washer) که در لغت به معنای شوینده و پاک کننده هوا می باشد یکی از ساده ترین سیستم ها در صنعت تهویه مطبوع به شمار می رود. سیستمی مبتنی بر سرمایش تبخیری که جهت رطوبت زنی در دستگاه های هواساز یا هوارسان و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

در سیستم ایرواشر فرایندهای خنک سازی، غبارگیری از جریان هوا و پاکسازی آن، رطوبت زنی و رطوبت گیری از جریان هوا به صورت هم زمان و بر اساس نیاز صورت می گیرد.

 

مزایا و معایب ایرواشر

 

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب دستگاه ایرواشر می پردازیم. با شناخت و آگاهی کامل از مزایا و معایب ایرواشر و ویژگی های دستگاه می توانید در انتخاب ایرواشر متناسب با شرایط ، ظرفیت و ویژگی های دستگاه به عنوان سیستم تهویه مطبوع ، بهترین و مناسب ترین تصمیم را بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید. برای بررسی مزایا و معایب ایرواشر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای ایرواشر

قیمت اولیه پایین

قیمت دستگاه ایرواشر به دلیل استفاده از سیستم تبخیری و عدم وجود کمپرسور ، مبرد ، کندانسور و سایر قطعات سیکل تبرید و وجود تنها تعدادی کویل ، فن و پمپ در مدار آن برای سرمایش و گرمایش ، نسبت به چیلر مرکزی ، کولر گازی و سایر دستگاه ها کمتر می باشد. به همین جهت ایرواشر یک دستگاه کاربردی و در عین حال مقرون به صرفه است و می توان گفت مقرون به صرفه بودن ایرواشر از مهمترین  مزایای این دستگاه به شمار می رود. در واقع سرمایش ایرواشر به روش آبی، شبیه به کولر آبی می باشد. وقتی دستگاه در حالت سرمایشی فعال است، تعدادی افشانک (نازل) آب را بر روی هوای جاری تزریق می کنند و آب را به ذرات پودری شکل تبدیل می کنند. ذرات پودری آب، تمایل به تبخیر شدن دارند و با گرفتن حرارت از هوا شروع به بخار شدن می کنند. به این ترتیب با حذف حرارت از هوا ، دمای هوا کاهش یافته و از طریق کانال کشی در ساختمان توزیع می شود.

پایین بودن مصرف برق ایرواشر

در هواساز ایرواشر از جریان برق تنها برای عملکرد فن و پمپ استفاده می شود و به علت عدم وجود کمپرسور، مصرف برق در این دستگاه بسیار کم است. در واقع کمپرسورها نسبت به فن و پمپ به انرژی بسیار بیشتری برای کار نیاز دارند. همچنین طبق اطلاعات بدست آمده و تست های انجام شده ، ایرواشر در دور اول فقط 2 آمپر برق مصرف می کند. با استفاده از این دستگاه حدودا 60 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می شود.

مصرف بهینه آب

مصرف آب در ایرواشر نسبت به کولرهای آبی بهینه تر و کمتر می باشد.

کم صدا بودن ایرواشر

 صدای کارکرد ایرواشر نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع که کمپرسور در آنها به کار رفته بسیار کمتر است. در واقع تنها صدای تولیدی مربوط به فن ایرواشر است.

فیلتراسیون هوا

هر نوع فیلتری را می توان داخل دستگاه نصب کرده و هوا را از هر نوع آلودگی تصفیه نمود. هوا حداقل طی دو مرحله فیلتر و تصفیه می شود. فیلترهای ایرواشر قابل شستشو بوده و به راحتی قابلیت جداشدن و تعویض را دارند.

بنابرین یکی دیگر از مهمترین مزایای ایرواشر فیلتراسیون هوا است. چرا که باعث وسیع تر شدن گستره کاربرد ایرواشر می شود. با این وجود در محیط های کاملا بهداشتی مانند بیمارستان یا داروسازی بهتر است که از هواساز هایژنیک استفاده شود زیرا آب موجود در محفظه ایرواشر که از آب شهری تامین و بر روی هوا پاشیده می شود ، چندین بار در مدار گردش می کند و آب ته نشین شده نیاز به گند زدایی دارد به همین جهت استفاده از ایرواشر توصیه نمی شود و هواساز هایژنیک برای این مکان ها بهترین و مناسب ترین انتخاب است.

انتشار هوای تصفیه شده

 فن داخل دستگاه، فشار مثبت (فشار استاتیک) را در فضای تهویه ایجاد می‌کند، به طوری که از نفوذ هوای بیرون به داخل جلوگیری می‌شود. (فقط هوای تصفیه شده وارد محیط می شود)

توانایی بالا در گرمایش و سرمایش فضاهای بزرگ

ایرواشر توانایی بالایی در مکش و انتشار هوا دارد. همچنین ظرفیت بالای دستگاه در گرمایش و سرمایش موجب می شود که در تنظیم دمای فضاهای بزرگ مانند سوله و سالن های بزرگ با مشکل مواجه نشویم.

به علت ساخت سفارشی این دستگاه می توان از نمونه قدرتمند ایرواشر صنعتی برای فضاهای بزرگ (گلخانه، سالن پرورش قارچ، مدارس، مساجد، سالنها و…) مناسب می باشد استفاده نمود. همچنین این دستگاه گرما و سرما را به صورت یکنواخت درمحیط توزیع می کند.

علاوه بر دستگاه ایرواشر ، دستگاه سرمایشی و گرمایشی دیگری تحت عنوان دستگاه زنت وجود دارد که ساختاری بسیار شبیه به ایرواشر دارد با این تفاوت که به جای تزریق آب برای سرمایش تبخیری از پدهای سلولزی که آب روی آن ریخته می شود، بهره می گیرد و قیمت کمتری نسبت به ایرواشر دارد.

استفاده از برق تک فاز در ایرواشر های آپارتمانی

اکثر سیستم های تراکمی از برق سه فاز استفاده می کنند. اما در صورت استفاده از ایرواشر حتی در آپارتمان های با متراژ بالا نیازی به برق سه فاز نخواهید داشت.

سازگاری با محیط زیست

ایرواشر به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر در داخل دستگاه ، با محیط زیست کاملا سازگار است.

تعمیرات ارزان و نگهداری آسان

 قطعات به کار رفته در هواساز ایرواشر قیمت بالایی ندارند و درصورت معیوب شدن می توان با کمترین هزینه قطعات را تعویض کرد.

نگهداری ایرواشر آسان است و برخی از فیلترهای آن قابلیت شستشو و برخی نیز به راحتی قابلیت جدا شدن و تعویض دارند. نگهداری دستگاه ایرواشر به تخلیه دوره ای آب ته نشین شده در کف دستگاه و پاکسازی کانال های انتقال هوا محدود می شود.

معایب ایرواشر

راندمان پایین در مناطق شرجی

در مورد پروژه هایی با گرمای نهان (Latent Heat) بالا مثل اماکن بسیار شلوغ و … و یا در مورد مناطق شرجی یا دارای درجه حرارت های بسیار بالا، به دلیل وجود رطوبت نسبی در سیستم سرمایش ایرواشر نمی توان از ایرواشرها انتظار راندمان و عملکرد ایده آل داشت. زیرا در هوای مناطق مرطوب ، این دستگاه نه توانایی خنک کاری هوا در تابستان را دارد و نه کاهش رطوبت (هر چند با نصب وسایل رطوبت زنی می توان در زمستان ، رطوبت هوا را به دقت و به میزان دلخواه تنظیم نمود). ولی اگر در مناطق خشک و نیمه خشک استفاده شود، هم به خوبی هوا را خنک می کند و هم رطوبت آن را تا حد مطلوبی افزایش می دهد.

بطور کلی در مناطق مرطوب و شرجی (مثل شمال و جنوب ایران) نمی توان از ایرواشر استفاده کرد.

نتیجه گیری

سیستم های تبخیری مانند ایرواشر و زنت برای مناطق گرم و خشک مناسب می باشند. دستگاه ایرواشر نسبت به کولر گازی و چیلر برای سالنهای بزرگ مساجد و سوله ها به صرفه تر است چرا که هزینه برق ایرواشر یک چهارم چیلر و کولر گازی است.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت ایرواشر را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: معایب ایرواشر , مزایای ایرواشر , ایرواشر , هواساز , هواساز ایرواشر , قیمت ایرواشر , ایرواشر آپارتمانی , ایرواشر صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

اگر شما از افرادی هستید که برای تهیه سیستم تهویه مطبوع برای ساختمان یا پروژه خود دچار تردید هستید که کدام یک از دستگاه های تهویه مطبوع برای فضای شما مناسب تر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید باشید. در این مطلب به بررسی و مقایسه سیستم های تهویه مطبوع مانند کولر گازی ، داکت اسپلیت ، چیلر و همچنین مزایا و معایب هر دستگاه پرداخته ایم.

شما می توانید با مطالعه این مطلب و با شناختی کامل نسبت به سیستم های تهویه، بتوانید با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های محل مورد نظر، انتخابی مناسب برای تهویه فضای خود داشته باشید.

مقایسه داکت اسپلیت، کولر گازی و چیلر

در سیستم های تهویه مطبوع استفاده از چیلر و فن کویل دارای هزبنه اولیه و هزینه نگهداری بالاتر اما  دارای کیفیت بهتر از کولر گازی و داکت اسپلیت است.

داکت اسپلیت که  طی چند سال اخیر استفاده از آن در ایران رواج یافته نسبت به چیلر و فن کویل دارای کیفیت پایینتری است اما از دستگاه های کولر گازی بهتر است.

استفاده از کولر گازی به جهت صرفه اقتصادی بیشتر مورد توجه و استفاده قرار میگیرد اما به لحاظ کیفیت در این مقایسه رتبه سوم را دارد.

دستگاه های دیگر تهویه مطبوع مانند vrf ، کولر آبی، ایرواشر، هواساز و ایرواشر آپارتمانی وجود دارند که هر کدام در کاربری های خاص خود استفاده میشوند.

سیستم کولر آبی ارزانترین سیستم تهویه مطبوع و خارج از رنج آسایش و سیستم باکتریال است و یک سیستم منسوخ است.

vrf به جهت هزینه اولیه و نگهداری بالا و هزینه لوله کشی بالا اکثرا در پروژه ها صرفه مالی ندارد و تنها در یک سری پروژه های اداری وتجاری خاص استفاده میشود.

ایرواشر و هواساز مربوط به سیستم های صنعتی، اداری، تجاری و یکپارچه است و استفاده از آنها برای کاربری های مسکونی توصیه نمیشود.

ایرواشرهای آپارتمانی و مسکونی به لحاظ بهداشتی و کیفیت عملکرد در رده کولر آبی قرار میگیرند و دارای کیفیت تهویه پایینی هستند.

داکت اسپلیت

داکت اسپیلت به سیستم کولر گازی کانالی گفته می شود که از ظرفیت ١٨٠٠٠ تا ۶٠٠٠٠  بی تی یو بر ساعت تولید می شود.

داکت اسپلیت یک پنل خارجی و یک پنل توکار داخلی دارد که امکان کانال کشی به اتاق ها و فضای نشیمن را دارد.

رابطه بین پنل داخلی و خارجی یک جفت لوله مسی رفت و برگشتی است که نباید از متراژ خاصی بیشتر شود.

در سیستم داکت اسپلیت توزیع هوا در اتاق ها توسط سیستم کانال کشی انجام میشود.

استفاده از جریان هوا برای تهویه و سرمایش و گرمایش فضاهای مشترک مشکلاتی از جمله کنترل میزان هوای مورد نیاز هر فضا را دارد که کنترل دما را مشکل میکند.

برخی از داکت اسپلیت ها امکان تامین هوای تازه و تزریق به محیط را دارند.

داکت اسپلیت

کنترل دما در سیستم داکت اسپلیت بدلیل استفاده از یک ترموستات در محیط مشترک به درستی انجام نمیشود. برای مثال اگر در یک واحد مسکونی که از داکت اسپلیت استفاده شده است بخواهیم دمای اتاق را تنظیم کنیم تنها راه تنظیم دما از روی پنل کنترل در فضای سالن است و یا اینکه به روش مکانیکی دریچه هوا را ببندیم که در این صورت فشار هوا به دریچه های دیگر اعمال میشود.

چیلر و فن کویل

چیلر یک دستگاه تولید آب سرد است. در واقع چیلر یک آبسردکن بزرگ است که آب سرد تولید شده را به وسیله پمپ باید به داخل واحدها هدایت کرد. لوله‌کشی بین واحدها و موتورخانه و چیلر از لوله‌های فولادی است. در داخل واحدها آب سرد باید گرمای محیط را بگیرد و محیط را خنک کند که به وسیله دستگاه فن کویل این کار انجام می شود. فن کویل ها دارای یک کویل آب مسی و یک فن هستند که با گردش آب سرد در کویل آنها باد خروجی از آن خنک می شود.

در استفاده از سیستم چیلر و فن کویل میتوان با جریان آبگرم در فن کویل ها محیط را گرم کرد. چیلر در سیتسمهای تهویه مطبوع فقط در فصل گرما کار میکند و در فصل سرما باید جریان آبگرم موتورخانه درون فن کویل ها هدایت شود.

در استفاده از چیلر به ازای هر فضا باید یک دستگاه فن کویل در نظر گرفته شود. فن کویل دیواری ، سقفی، زمینی، کاستی، کانالی و...

در سیستم های مسکونی معمولا از فن کویل های سقفی توکار و زمینی استفاده میشود و در سیستم های تجاری و اداری از مدل های کانالی، کاستی و دیواری استفاده میشود.

به چیلر های زیر ۱۰ تن مینی چیلر گفته میشود، سیستم کاری چیلر و مینی چیلر تفاوتی ندارد و تنها تفاوت در ابعاد و ظرفیت دستگاه است.

کولر گازی

کولر گازی در انواع ایستاده، پرتابل، دیواری و کاستی تولید میشود. که اکثرا به سیستم آنها آشنا هستند. کولر های گازی دارای ظرفیتی نهایتاً تا ۹۰۰۰۰ بی تی یو بر ساعت هستند که به صورت دیواری، زمینی و سقفی نصب می‌شوند و برای هر فضا باید یک دستگاه کولر گازی مجزا در نظر گرفته شود.

هر دستگاه کولر گازی دارای یک پنل بیرونی است که باید در محل مناسب با جریان هوای مناسب نصب شود و فاصله مجاز آن با پنل داخلی حفظ شود. در صورتی که طول یا ارتفاع لوله کشی کولر گازی از متراژ ذکر شده در کاتالوگ  تجاوز کند امکان آسیب به دستگاه وجود دارد.

محدودیت ظرفیت و محدودیت طول لوله کشی و تعداد پنل های خارجی زیاد، استفاده از کولر گازی را برای پروژه‌های بزرگ محدود می کند.

کولر گازی دارای انواع سرد تنها و سرد و گرم است که  دارای رنج دمایی کارکرد از ۴۸ تا ۰ درجه است. در دماهای پایین تر و سردتر از ۵ درجه سانتیگراد به درستی عمل نمیکند و نمیتوان به سیستم گرمایش آن در همه شرایط اعتماد کرد.

در مناطق گرمسیری که دما تا ۶۰ درجه میرسد از سیستم کولر گازی حاره ای یا همان تروپیکال استفاده میشود این دستگاه ها عمولا تا ۵۶ و در برخی برندها تا ۶۰ درجه عمل میکنند. کولر گازی تروپیکال سیستم گرمایش ندارد و فقط بصورت سرمایشی عمل میکند.

مقایسه داکت اسپیلت، کولرگازی و چیلر به لحاظ اقتصادی

به لحاظ اقتصادی در مورد هزینه اولیه و هزینه های نگهداری و تعمیرات می‌توان گفت که چیلر پر هزینه ترین سیستم سرمایشی است. در رده دوم داکت اسپلیت و کم هزینه ترین دستگاه، کولر گازی است.

هزینه اولیه چیلر مربوط به تهیه دستگاه چیلر، فن کویل ها، لوله کشی بین فن کویل ها، سیستم پمپاژ آب و سیستم انبساط و هزینه سیستم های کنترل و... است.

هزینه های مربوط به داکت اسپلیت مربوط به لوله کشی بین پنل بیرونی و داخلی و کانال کشی سیستم داخلی داکت اسپلیت است.

مقایسه داکت اسپلیت، کولر گازی و چیلر به لحاظ کیفیت عملکرد

کیفیت عملکرد سیستم چیلر و فن کویل بالاتر از سیستم داکت اسپلیت و کولر گازی است. در مورد کیفیت عملکرد داکت اسپلیت باید گفت که چون دستگاه به صورت مرکزی برای همه اتاق ها و دریچه ها در نظر گرفته می‌شود، اولاً صدای بالایی ایجاد می کند. ثانیاً کنترل دماهای هر اتاق دشوارتر است. چرا که کنترلر دما در داکت اسپلیت ها یک واحد مرکزی در فضای مشترک واحد مسکونی است و سنسوری برای کنترل دمای اتاق ها ندارد. اما در مورد چیلر و فن کویل چون هر دستگاه با ترموستات محیطی مربوط به همان محیط کنترل می‌شود امکان خاموش کردن فن کویل اتاق خواب در طول روز که از آن استفاده نمی شود وجود دارد و دمای هر فضا را می توان با ترموستات همان فضا کنترل کرد.

مزایای چیلر و فن کویل

  1. سیستم خنک کاری یکپارچه مجموعه
  2. کنترل دما و کنترل کارکرد هر دستگاه فن کویل به صورت مجزا
  3. امکان مادولار کردن چیلر و کنترل ظرفیت طبق نیاز ساختمان
  4. امکان تهویه ساختمان های بزرگ و ظرفیت نامحدود چیلر
  5. امکان نصب چیلر در موتورخانه طبقات پایین، روی بام و یا در حیاط ساختمان
  6. امکان اتصال برخی از مدل‌های فن کویل به سیستم هوای تازه

معایب چیلر

  1. هزینه اولیه بالا
  2. هزینه تعمیرات و نگهداری بالا نیاز به اپراتور متخصص
  3. اشغال فضای موتورخانه یا بام ساختمان
  4. نیاز به تامین آب نرم و سختی گیری آب با حجم زیاد برای چیلرهای آب خنک
  5. در صورت خرابی سرمایش کل مجموعه از کار می افتد مگر اینکه از دو دستگاه چیلر استفاده شده باشد

مزایای داکت اسپلیت

  1. سیستم یکپارچه گرمایش و سرمایش واحد
  2. امکان لوله کشی با طول بالا
  3. عدم نیاز به پمپ آب و سیستم لوله‌کشی آب
  4. امکان نصب کویل آبگرم
  5. امکان اتصال به پکیج و موتورخانه مرکزی گرمایش سرمایش با کویل DX و راندمان بالا
  6. نصب در سقف کاذب و پنهان و دور از دید
  7. قیمت نسبتاً مناسب
  8. امکان اتصال به سیستم هوای تازه

معایب داکت اسپلیت

  1. صدای زیاد در واحدهای مسکونی و اداری
  2. عدم امکان کنترل دمای هر اتاق به صورت مجزا
  3. نیاز به کانال کشی
  4. اشغال فضای سقف کاذب گرمایش ضعیف با کویل گرمایی به نسبت رادیاتورها و سیستم شوفاژ
  5. عدم امکان کنترل ظرفیت و در نتیجه مصرف برق بالا

 مزایای کولر گازی

  1. قیمت اولیه مناسب
  2. امکان خاموش و روشن کردن دستگاه هر فضا
  3. عدم نیاز به لوله کشی آب و سیستم پمپاژ و کانال کشی
  4. تنوع محصولات کولر گازی مانند کولر گازی ایستاده ، پنجره ای، کاستی، دیواری و....

معایب کولر گازی

  1. عدم امکان لوله کشی کولر گازی با طول بالا
  2. عدم امکان اتصال به سیستم هوای تازه
  3. محدودیت ظرفیت
  4. چیدمان پنل های خارجی
  5. تخلیه آب کندانس از چند نقطه.

در ادامه می توانید قیمت محصولات و همچنین اطلاعات فنی و تخصصی در رابطه با انواع سیستم های تهویه مطبوع، کولر گازی، داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر، هواساز و برج خنک کننده را در انواع برندها، مدل ها و ظرفیت ها در وبسایت تخصصی بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , فن کویل , چیلر , داکت اسپلیت , ,
:: برچسب‌ها: چیلر , مینی چیلر , کولر گازی , کولر گازی ایستاده , داکت اسپلیت , قیمت داکت اسپلیت , ایرواشر , ایرواشر آپارتمانی , فن کویل , فن کویل سقفی , فن کویل دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

دستگاه های هواساز که سیستم سرمایش آنها از نوع تبخیری است دستگاه ایرواشر گفته می شوند. ایرواشر حداقل متعلقات یک هواساز را داراست با این تفاوت که به جای کویل سرمایش از سیستم ایرواشر استفاده می کند.
سیستم ایرواشر نیز مانند دیگر سیستم ها و دستگاه های تهویه مطبوع به سرویس نیاز دارد. سرویس ایرواشر سبب افزایش طول عمر دستگاه و افزایش کارایی ایرواشر می شود.

ایرواشر

سرویس و تعمیرات ایرواشر

تمام محصولات سرمایشی و گرمایشی بعداز مدتی به سرویس نیاز دارند، بهترین دوره زمانی برای سرویس و تعمیر ایرواشر یک سال می باشد، ممکن است نیازی نباشد سیستم ایرواشر هر سال بازبینی شود ولی ممکن است نازل ها و فیلتر ها در بعضی مناطق در مدت زمان کمتری نیاز به سرویس داشته باشند.

سرویس دستگاه ایرواشر به تخصص نیاز دارد و کاربران عادی نمی توانند این کار را انجام دهند، اگر افراد بدون دانش فنی و تخصص کافی اقدام به سرویس و تعمیر دستگاه ایرواشر نمایید علاوه بر آسی به دستگاه ممکن است خود فرد نیز آسیب ببیند. بنابراین توصیه می شود تعمیر ایرواشر به افراد متخصص سپرده شود.

نحوه تغییر حالت گرمایش به سرمایش در دستگاه ایرواشر

  1. شیر ورودی آب گرم به دستگاه را ببندید.
  2. درب دسترسی به داخل دستگاه را باز کنید.
  3. دریچه کویل را از طریق پیچ کردن صفحه مسدود کنید.
  4. درب دسترسی دستگاه را ببندید.
  5. دریچه های هوای سرد را باز کنید.
  6. گزینه تغییر فصل را در پنل هوشمند انتخاب کنید.

نحوه تغییر حالت سرمایش به گرمایش در دستگاه ایرواشر

  1. شیر ورودی آب گرم به دستگاه را باز کنید.
  2. درب دسترسی به داخل دستگاه را باز کنید.
  3. صفحه مسدود کننده دریچه کویل را بردارید.
  4. دریچه های هوای گرم را ببندید.
  5. گزینه تغییر فصل را در پنل هوشمند انتخاب کنید.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت ایرواشر را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: هواساز , ,
:: برچسب‌ها: ایرواشر , ایرواشر سقفی , ایرواشر صنعتی , تعمیر ایرواشر , تعمیرات ایرواشر , دستگاه ایرواشر , سیستم ایرواشر , قیمت ایرواشر , هواساز ایرواشر , کاربرد ایرواشر ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

با توجه به  شرایط اقتصادی این روزها، گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق خانوار ها به جهت استفاده از کولر، هزینه برق خانواده ها با افزایش چشمگیری مواجه است. در این مقاله راهکار هایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی ارائه شده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله و بکار گیری روش های ارائه شده بتوانید مصرف برق کولر گازی خود را به حداقل برسانید.

روش های کاهش مصرف برق کولر گازی

اهمیت محل نصب کولر در کاهش مصرف برق

بیشترین دستگاه های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایشی مورد استفاده در کشور ما کولر های آبی ، سلولزی و کولر گازی یا اسپلیت است. یکی از مهمترین نکاتی که منجربه کاهش مصرف برق هر نوع کولری می شود، محل نصب کولر آبی و کمپرسور اسپلیت است.

بهتر است کولر آبی و یا کمپرسور کولر گازی را در سایه و فضای باز نصب کنید تا هوا به راحتی جریان یابد. رعایت این مورد به بهبود عملکرد و افزایش راندمان کولر بسیار کمک خواهد کرد. همچنین می توانید برای کاهش فشار روی کولر و به دنبال آن کاهش مصرف برق از یک سایه بان برای قرار گرفتن روی کولر استفاده کنید.

اهمیت انتخاب کولر متناسب با محیط جغرافیایی در کاهش مصرف برق کولر

قبل از خرید کولر حتما به محیطی که در آن زندگی می‌کنید و آب و هوای منطقه خود توجه لازم را داشته باشید. اغلب برای خنک کردن مکان هایی با آب و هوای گرم و مرطوب و مناطق ساحلی به دلیل وجود رطوبت از کولر گازی و اسپلیت استفاده می شود. در مقابل در مکان هایی با آب و هوای گرم و خشک از کولر های آبی استفاده می شود. انتخاب صحیح نوع کولر متناسب با وضعیت آب و هوایی منطقه منجربه کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

اهمیت انتخاب ظرفیت کولر بر اساس مساحت فضا در کاهش مصرف برق کولر گازی

قبل از خرید کولر آبی یا کولر گازی اسپلیت به ابعاد و مساحت فضایی که می خواهید کولر را نصب و استفاده کنید توجه لازم را داشته باشید. اگر فضایی که قصد خنک کردنش را دارید، کوچک است می‌توانید از انواع کولر اسپلیت کوچک ، کولر پرتابل ، کولر ایستاده و یا کولر پنجره ای استفاده کنید. اگر کولر شما ظرفیت سرمایشی بیشتری نسبت به فضای شما داشته باشد، با توجه به اینکه کولر های با ظرفیت بالاتر مصرف برق و انرژی بالاتری دارند ، برق مصرفی و هزینه های شما بی جهت افزایش می یابد. چرا که با کولری با ظرفیت پایین تر نیز قادر به خنک کردن فضای خود هستید. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید کولر با چند کارشناس مشورت کنید تا کولری با ظرفیت مناسب را به شما معرفی کنند.

اهمیت محل نصب اسپلیت در کاهش مصرف برق کولر گازی

ترجیحا اسپلیت را در محلی نصب کنید که نزدیک‌ترین وضعیت ممکن را نسبت به محلی که خنک بودن آن از اهمیت بیشتری برخوردار است داشته باشد. بطور مثال نزدیک به اتاق نشیمن ، پذیرایی یا نزدیک به تلویزیون. در این صورت محلی که افراد بیشترین تایم خود را در آن قسمت حضور دارند خنک ‌تر می‌مانند و به تنظیم مجدد کولر و یا کاهش درجه توسط ریموت کنترل کولر نیازی نخواهید داشت.

اهمیت خاموش کردن کولر موقع ترک منزل در کاهش مصرف برق کولر گازی

درست است که وقتی از هوای گرم بیرون وارد خانه می‌شوید، دوست دارید هوایی خنک را نفس بکشید؛ اما این کار باعث می‌شود چندین ساعت متوالی سیستم سرمایشی شما از برق استفاده کند.

زمانی برای خاموشی کولرها در نظر بگیرید

در حالی که در تمام طول روز می‌توانید از دمای مناسب کولر برای خنک کردن منزل استفاده کنید، شب‌هایی که هوا کمی خنک‌تر است، کولر را خاموش کنید و با کمک گرفتن از انواع پنکه، مثل پنکه سقفی یا پنکه ایستاده، هوای خنک باقی مانده از روز را به گردش درآورید. با این کار چندین ساعت به کولر استراحت می‌دهید و مصرف برق منزل‌تان پایین خواهد آمد.

 

اهمیت پوشاندن درزها و پنجره‌ها در کاهش مصرف برق کولر گازی

به خاطر داشته باشید هر چه فضای مورد نظر گرم‌تر باشد، برق بیشتری صرف ایجاد سرمایش آن خواهد شد؛ به همین جهت بهتر است تمرکزتان را روی نگه داشتن هوای خنک در داخل فضای مورد نظر و عدم خروج آن بگذارید. برای این کار چند راهکار وجود دارد:

  • در ساعت‌های گرم روز پرده‌ها را بکشید و به آفتاب اجازه ایجاد گرمایش بیشتر ندهید.
  • با استفاده از درزگیر، تمام درزهای در و پنجره‌ها را بپوشانید تا هوای خنک راهی برای خروج پیدا نکند.
  • اگر بتوانید برای پنجره‌ها سایه بان نصب کنید، جلوی ورود گرمای زیاد ناشی از نور خورشید در تابستان را خواهید گرفت.
  • دیوارها را عایق بندی کنید. عایق بندی دیوارها باعث می‌شود هوای گرم نتواند به داخل ورود کند و هوای خنک نیز از فضا بیرون نرود.

تکنولوژی اینورتر و کاهش مصرف برق کولر گازی

با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های گذشته و تغییر قیمت حامل‌های انرژی از جمله برق و رسیدن بر قیمت واقعی خود و مصرف بالای برق کولر گازی های موجود در بازار و عدم تمایل مشتریان جهت خرید این نوع کولر گازی ها ، سازندگان تکنولوژی جدیدی را به نام اینورتر طراحی و تولید کرده‌اند.

تکنولوژی اینورتر جهت کم کردن برق مصرفی دستگاه به خصوص برق مصرف شده در کمپرسور تمرکز دارد در کولر گازی معمولی، هنگامی که دمای محیط به مقدار تنظیم شده بر روی ترموستات کولر گازی می‌رسید سیستم به طور اتوماتیک کمپرسور دستگاه را خاموش می‌کرد و با تغییر دمای محیط به اندازه 5تا2 درجه دوباره کمپرسور کولر را روشن می‌کرد این روشن و خاموش کردن به غیر از این امر که باعث مستهلک شدن کمپرسور و قطعات آن می‌شد باعث مصرف برق شدید در هنگام استارت کمپرسور می‌شود. (بیشترین مصرف برق کمپرسور در هنگام استارت آن می‌باشد)

اهمیت برچسب انرژی کولرگازی در کاهش مصرف برق کولر گازی

قبل از خرید هر نوع سیستم سرمایشی و کولر گازی به دو نکته اساسی توجه داشته باشید.

حتما به برچسب انرژی دستگاه دقت کنید و محصولی خریداری نمایید که روی برچسب آن‌ها حروف A یا نهایتا B  نوشته شده باشد. این حروف نشان دهنده  گرید یا سطح انرژی دستگاه هستند. دستگاه هایی با سطح انرژی A  و یا حتیB  از جمله دستگاه های کم مصرف به شمار می روند که ضمن کاهش مصرف برق از عملکرد خوبی برخوردارند.

برای خرید کولر گازی یا اسپلیت و یا هر نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی ، دستگاه خود را از برند های معتبر و شناخته شده که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند انتخاب و تهیه کنید. بطور مثال کولر گازی جی پلاس دارای ضمانت گلدیران از برندهای معتبر با قیمت مناسب به شمار می رود. خرید محصولات ارزان قیمت با برندهای متفرقه که بسیاری از آنها اصل نبوده و تقلبی هستند در ازای پرداخت هزینه پایین تر با مصرف برق بسیار زیاد شما را با قبض های برق نجومی مواجه خواهد کرد. علاوه بر این، این دستگاه ها طول عمر بالایی ندارند و اگر گارانتی و خدمات نیز نداشته باشند شما را ناچار به خرید مجدد دستگاه سرمایشی خواهند کرد.

اهمیت طول کانال کشی در کاهش مصرف برق کولر

زمانی که کانال‌های کولر را نصب می کنید، طول کانال کشی را به حداقل کاهش دهید. هر چه طول کانال بیشتر باشد، برق بیشتری برای رساندن هوای خنک به داخل فضا مصرف می شود و هر چه طول کانال کشی کوتاه تر باشد هوای خنک زودتر و با مصرف برق کمتری به فضای مورد نظر می رسد.

اهمیت تمیز و یا تعویض کردن فیلتر کولر گازی در کاهش مصرف برق

فیلتر کولر گازی را به موقع تمیز یا تعویض کنید. همچنین برای کولر آبی به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده کنید. این موارد منجر به کاهش مصرف برق کولر خواهد شد.

اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت کولر گازی را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین کولر گازی , خرید کولر گازی , قیمت کولر گازی , کولر گازی , کولر گازی اسپلیت , کولر گازی ایستاده , کولر گازی اینورتر , کولر گازی پرتابل , کولر گازی جی پلاس , کولر گازی کم مصرف ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

ممکن است از خود بپرسید که برای شما برج خنک کننده دستگاه مناسب تری می باشد یا چیلر؟

برج های خنک کننده و چیلرهای صنعتی اهداف مشابهی دارند، از هر دو سیستم می توان برای خنک سازی فرآیندهای صنعتی مانند واحدهای فرآوری مواد غذایی ، آبکاری فلز و موارد دیگر استفاده کرد. از چیلر و برج خنک کننده برای از بین بردن گرما از مایع استفاده می شود ، که به عنوان خنک کننده در دستگاه های بزرگ مانند نیروگاه ها استفاده می شود. اگرچه چیلرها و برج های خنک کننده عملکرد مشابهی دارند ، اما این دو دستگاه با توجه به نوع و اجزای مورد استفاده و نوع تجهیزات خنک کننده و قدرت آنها متفاوت هستند.

برای فهمیدن اینکه کدام سیستم برای نیازهای خنک کننده شما بهترین است ، نحوه عملکرد برج خنک کننده و چیلر و تفاوت های آن ها را در این مقاله شرح داده ایم تا با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را متناسب با نیاز خود داشته باشید.

برج خنک کننده گرمای آب تخلیه شده از کندانسور را از بین می برد. سپس آب تخلیه شده مجدداً بازیافت می شود تا برای خنک سازی مجدد سیستم مورد استفاده قرار گیرد یا به محیط تخلیه شود. چیلرها گرمای حاصل از خنک کننده را که به طور کامل در سیستم خنک کننده وجود دارد ، جذب می کنند. سپس چیلر گرما را به هوای اطراف واحد چیلر منتقل می کند.

انواع چیلر و برج خنک کننده

برج های خنک کننده در دو نوع عمده طراحی می شوند: پیش فرض مکانیکی و پیش فرض طبیعی. برج های خنک کننده مکانیکی به هواکش ها متکی هستند تا هوای خنک را به داخل سیستم بکشند تا گرما از آب گرفته شود. برج های منشعب طبیعی که معمولاً با یک نیروگاه هسته ای دیده می شوند ، از هوای خروجی که به یک دودکش بلند هدایت می شود استفاده می کنند. با بالا رفتن هوا ، خواص خنک کنندگی ایجاد می کند. چیلرها به عنوان رادیاتور طراحی می شوند که یا با آب خنک می شوند و هم با هوا خنک می شوند. چیلرهای خنک کننده هوا نسبت به چیلرهای خنک کننده آب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند ، در حالی که چیلر های آب خنک مصرف انرژی کمتری نسبت به چیلرهای هوا خنک دارد.

اجزای اصلی برج خنک کننده و چیلر

اجزای اصلی برج خنک کننده حوضچه و پمپ ها هستند. حوضچه توزیع آب تخلیه شده از سیستم آب در گردش را جمع آوری می کند. پمپ ها آب برج های خنک کننده را تأمین می کنند و جریان آب را ایجاد می کنند که خنک سازی را تسهیل می کند. چیلرها از کمپرسورها ، مبدل های حرارتی اواپراتور و مبدلهای حرارتی کندانسور استفاده می کنند. مبدل حرارتی کندانسور قسمت اصلی است که گرما را از چیلرها به هوا وارد می کند.

کاربرد برج خنک کننده و چیلر

برج های خنک کننده معمولاً در عملیات خنک سازی در مقیاس بزرگ مانند تولید برق ، تصفیه روغن و گاز و نیروگاه های حرارتی استفاده می شوند. یک عامل تعیین کننده بسیار مهم در انتخاب چیلر یا برج خنک کننده باید بر اساس دمای خنک کننده مورد نیاز باشد.

دمای برج خنک کننده بر اساس شرایط لامپ مرطوب محلی و دمای هوای محیط متفاوت است. دمای معمول خنک کننده در دمای پایین در شرایط تابستان هنگام استفاده از برج خنک کننده به ندرت می تواند به زیر 75F-80F برسد. چیلرها می توانند درجه حرارت معمولی را از 70 درجه فارنهایت به پایین در تمام سال برساند.

برخی از طرح های چیلر اگر برای ایجاد چنین شرایطی طراحی شده باشند ، می توانند دمای خنک کننده را از 70F-100F+ امکان پذیر کنند. مجدداً ، بسته به طراحی سیستم ، یک چیلر معمولاً می تواند نسبت به یک نقطه تنظیم دما مورد نظر ، تحمل دما را نزدیکتر نگه دارد.

به طور کلی از برج های خنک کننده برای تأمین آب خنک برای تولید برق الکتریکی و فرایندهای مکانیکی استفاده می شود. نیروگاه هایی که در نزدیکی دریاچه ها و رودخانه ها واقع شده اند از برج های خنک کننده برای خنک سازی آب در گردش که در کندانسور گرم شده است استفاده می کنند. از چیلرها در کاربردهایی که تحت تأثیر گرمای اضافی تخلیه شده نیست استفاده می شود. در واقع از گرمای اضافی برای گرم شدن در طول زمستان استفاده می شود. متداول ترین کاربردهای چیلر شامل استفاده در صنعت پلاستیک و کاربردهای برودتی است.

مصرف برق چیلر و برج خنک کننده

یک برج خنک کننده از پمپ ها برای گردش منبع تغذیه استفاده می کند. پمپ ها انرژی زیادی را مصرف می کنند. فن های مورد استفاده در برج های خنک کننده نیز برق مصرف می کنند. با این حال ، برج های خنک کننده ظرفیت خنک کننده قابل توجهی را فراهم می کنند ، که به خنک کننده با بازده بیشتر انرژی تبدیل می شود. چیلرها توسط کمپرسورها و مبدل های حرارتی هدایت می شوند ، بنابراین از نظر مصرف انرژی مناسب نیستند. هنگام مقایسه چیلرها ، چیلرهای خنک کننده با آب (چیلر آب خنک)در مقایسه با سطح مصرف برق کارایی بهینه را ارائه می دهند. یک سطح مرطوب گرما را بهتر از یک سطح خشک منتقل می کند. از این رو ، یک چیلر آب خنک 10 درصد انرژی کمتری نسبت به چیلرهای هوا خنک کننده مصرف می کند.

تفاوت های برج خنک کننده و چیلر را مورد بررسی قرار دادیم اکنون ممکن است این سوال در ذهن شما مطرح شود که آیا من فقط به یکی از دو دستگاه چیلر و برج خنک کن نیاز دارم یا هر دو دستگاه چیلر و برج خنک کن؟

از برج های خنک کننده و چیلرها می توان به طور مستقل یا به صورت ترکیبی برای خنک سازی در مقیاس بزرگ و کارآمد استفاده کرد.

قبل از تصمیم گیری برای استفاده از هر دو ، عواملی مانند حجم خنک کننده مورد نیاز ، دسترسی به آب ، فضای موجود و بودجه را در نظر بگیرید.

برج خنک کننده و چیلر چگونه با هم کار می کنند؟

برای کاربردهای در مقیاس کوچک می توانید از یک چیلر هوا خنک یا چیلر آب خنک و یک برج خنک کننده قابل حمل نصب شده در سقف ساختمان خود استفاده کنید. برای عملیات خنک سازی در مقیاس بزرگ ، ترکیب دو سیستم ممکن است گزینه مقرون به صرفه تری باشد.

چیلر در کنار برج خنک کننده چگونه کار می کند؟ ترکیب شدن این دو با هم می تواند به ایجاد یک کارخانه خنک کننده مرکزی برای یک ساختمان بزرگ کمک کند. واحد چیلر را می توان در طبقه زیرین ساختمان (هنگام استفاده از چیلر آب خنک) یا سقف (هنگام استفاده از چیلر هوا خنک) قرار داد.

برج خنک کننده همچنین باید در بالای سقف بماند تا اتلاف حرارت مطلوب انجام شود. لوله هایی (معروف به ریزرها) که از چیلر به برج خنک کننده می روند آب سرد و مبرد را به سراسر ساختمان منتقل می کنند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب، ضمن در نظر گرفتن شرایط پروژه خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و دستگاهی متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

برای مشاهده اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت برج خنک کننده چیلر به سایت بامین تهویه مراجعه نمایید.



:: موضوعات مرتبط: برج خنک کننده , چیلر , ,
:: برچسب‌ها: برج خنک کن-برج خنک کننده-قیمت برج خنک کننده-قیمت چیلر-مصرف برق چیلر-چیلر آب خنک-چیلر هوا خنک-کاربرد برج خنک کننده-کاربرد چیلر-کولینگ تاور ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()