نوشته شده توسط : zg

نحوه کارکرد کولر گازی اسپلیت و کولر گازی پنجره ای به صورتی است که گاز مبرد که بر روی کویل های اوپراتور در حرکت است رطوبت محیط را جمع آوری می کند. سپس رطوبت به سینی تخلیه و در نهایت از طریق لوله درین به شلنگ تخلیه کولر گازی منتقل می شود.

به این ترتیب کولر گازی سبب خنک شدن محیط می شود، بنابراین تخلیه آب از لوله درین کولر گازی نشان دهنده کارکرد صحیح دستگاه می باشد.

با توجه به مطالب گفته شده آیا اگر آبی از کولرگازی تخلیه نشود نشان دهنده آن است که دستگاه به درستی کار نمی کند؟

در این مطلب علت تخلیه نشدن آب کولر گازی را مورد بررسی قرار داده و به منظور جلوگیری از این مشکل راهکارهایی را ارائه می کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت عدم تخلیه آب کولر گازی

به چندین دلیل ممکن است تخلیه آب کولر گازی صورت نگیرد. که در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم.

استفاده از کولر گازی در مناطق گرم و خشک

عمل خنک سازی محیط توسط کولر گازی از طریق جذب رطوبت هوای محیط صورت می گیرد، بنابراین اگر از کولر گازی در مناطق گرم و خشک که درصد رطوبت هوا بسیار پایین است استفاده شود، عملاً رطوبت زیادی توسط دستگاه جذب نمی شود که از طریق شلنگ تخلیه آن خارج شود، و همین امر موجب تخلیه نشدن آب کولر گازی می شود.

این مسئله نشان دهنده وجود مشکل در سیستم کولر گازی نمی باشد و جزو روند طبیعی کار دستگاه است.

البته این مسئله در مواقعی که گرمای هوا پایین است نیز خود را نشان می دهد، چرا که رطوبت در هوای خنک کمتر است.

خرابی سنسور یا ترمیستور کولر گازی

از دیگر عواملی که سبب عدم تخلیه آب کولر گازی می شود مربوط به خرابی سنسور می باشد.

سنسور دما یا ترمیستور یکی از اجزای کولر گازی می باشد که نقش آن تعیین دمای مورد نیاز محیط و ارسال میزان دما به برد دستگاه از طریق تغییر مقاومت خود در اثر تغییر دما می باشد.

برد دستگاه تصمیم می گیرد که باید چه فرمانی را با توجه به دمای محیط به دستگاه ارسال کند.

حال ارتباط بین خرابی سنسور و عدم تخلیه کولر گازی این است که اگر این قطعه خراب شود و با تغییر دما دچار تغییر مقاومت نشود در نتیجه پیام ارسالی به برد در مورد دمای محیط دچار مشکل شده و دستگاه در مواقع مورد نیاز روشن نخواهد شد.

توجه داشته باشید که میزان رطوبت جمع شده در کولرگازی با میزان سرمایش دستگاه در ارتباط است، بنابراین خراب بودن سنسور باعث کاهش سرمایش شده و در نهایت رطوبت کافی برای تخلیه شدن از شلنگ تخلیه کولر گازی خارج نمی شود.

خرابی برد کولر گازی

خرابی برد کولر گازی عامل دیگری است که می تواند باعث تخلیه نشدن آب کولر گازی شود، همانطور که قبل تر توضیح دادیم روشن و خاموش شدن کولر گازی نتیجه فرمانی است که برد به دستگاه صادر می کند و برد کولرگازی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

در نتیجه خراب بودن برد کولر گازی باعث کاهش سرمایش دستگاه و تولید رطوبت پایین در وسیله خواهد شد. در این شرایط شاید تعمیر برد کولرگازی بتواند مشکل عدم تخلیه آب از کولرگازی را رفع کند.

کمبود گاز مبرد کولر گازی

یکی از مهمترین مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد، تعیین مقدار گاز مبرد کولر گازی می باشد. چراکه کم و یا زیاد بودن گاز موجب اختلال در عملکرد کولر گازی می شود، که تخلیه نشدن آب کولر گازی یکی از این موارد است.

بنابراین کمبود گاز مبرد در کولرگازی هم می تواند مزید بر علت شود تا آب کولر گازی به خوبی نتواند خارج شود.

با توجه به این که گاز مبرد در کولر گازی نقش خنک کنندگی دارد، بنابراین اگر سرمای دستگاه پایین باشد، رطوبت کمتری از محیط جذب کرده و در نتیجه رطوبت از کولر گازی یا تخلیه نشده و یا میزان آن بسیار کم می باشد.

بنابراین باید بعد از اندازه گیری گاز مبرد در دستگاه و تشخیص وجود نشتی این گاز، برای شارژ گاز کولرگازی اقدام کرد.

مسدود بودن مسیر تخلیه کولر گازی

مسدود بودن مسیر تخلیه کولر گازی ، یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب کولر گازی است. مسدود بودن مسیر تخلیه کولر گازی معمولا به دلیل عدم توجه به سرویس های دوره ای کولر گازی و به منظور پاکسازی و شستشوی سینی و شلنگ تخلیه کولر گازی رخ می هد.

چرا که در این حالت حجم بسیاری از گرد و غبار و رسوب داخل رطوبت هوا در سینی و شلنگ تخلیه دستگاه تجمع کرده و مانع از تخلیه آب از کولر گازی می شوند.

تا اینجا دلایل عدم تخلیه آب کولر گازی را مورد بررسی قرار دادیم حال سوال اینجاست که عدم تخلیه آب کولر گازی چه مشکلاتی را می تواند ایجاد کند؟

برای مشاهده پاسخ این سوال منتظر مقاله بعد ما باشید.

در پایان می توانید اطلاعات تخصصی ، تصاویر و قیمت کولر گازی در انواع اسپلیت دیواری، ایستاده، پرتابل و پنجره ای را در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: تخلیه نشدن آب کولر گازی , قیمت اسپلیت , قیمت کولر گازی , کولر گازی , کولر گازی اسپلیت , کولر گازی ایستاده , کولر گازی قیمت , کولر گازی پرتابل , کولر گازی پنجره ای ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

یکی از اتفاقات آزار دهنده در فصل تابستان خنک نکردن کولر گازی است. به دلیل اهمیت این موضوع و آسایش کاربران عزیز، در این مطلب قصد داریم علت خنک نکردن کولر گازی را به صورت گام به گام مورد بررسی قرار داده تا با یافتن مشکل و ارائه راه حلی مناسب این مشکل را حل کنیم. پس اگر تا به حال با این مشکل مواجه شده اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. لازم به ذکر است حتی اگر با چنین مشکلی مواجه نشده اید مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نیست، چرا که ممکن است در آینده با چنین مشکلی مواجه شوید. بنابراین توصیه می شود این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

علت خنک نکردن کولر گازی چیست ؟

در مرحله اول باید بدانیم چرا کولر گازی به جای باد خنک، باد گرم را در محیط منتشر می کند؟

ابتدا تنظیمات کولر گازی را چک کنید و مطمئن شوید دستگاه روشن است و بر روی دمای مناسب (حالت سرمایشی) قرار دارد.

اگر در ساختمان و یا مجتمع شما از سیستم مرکزی استفاده شده است تنظیمات سیستم مرکزی را چک کنید. چراکه به دلیل اتصال سری یونیت ها به یکدیگر تغییر حالت یک یونیت بر دیگر یونیت ها نیز تاثیرگزار است. بنابراین در صورت تغییر در تنظیمات سیستم مرکزی، امکان تغییر در سیستم کولر گازی شما نیز وجود دارد.

آیا یک کولر گازی می تواند کل فضای یک منزل مسکونی یا محیط اداری را خنک کند؟

بهتر است به ازای هر یک از اتاق های مجزا در ساختمان یک دستگاه کولر گازی مجزا در نظر گرفته شود چرا که هوای خروجی از کولر گازی به نسبت هوای گرم سنگین تر است و دارای جریان کمتری است لذا خنک کردن فضای کل منزل یا محیط اداری نیازمند زمان کار زیاد با حداکثر ظرفیت کولر گازی است .البته این حالت هم در شرایطی ممکن است که اتلاف حرارت در ساختمان کنترل شده باشد و کولر مورد نظر ظرفیت کافی برای این کار را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه : بهترین مدل کولر گازی گری

برای بالا بردن راندمان کولر گازی، سالانه و به طور منظم دستگاه را سرویس کنید. کثیف و یا خراب بودن موتور یا دریچه ها یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی است. فیلتر هوا در معرض گرد و خاک و آلودگی قرار دارد و بهتر است قبل از گرفتگی و برفک زدن کویل ها به تعویض آن اقدام نمایید. جالب است بدانید مسدود شدن محفظه های جریان هوا علت خنک نکردن کولر گازی است پس بهتر است برای تمیز کردن و یا تعویض فیلتر هوا دست به کار شوید در صورتی که می خواهید فیلتر هوار را تمیز کنید می توانید از آب گرم و سرکه استفاده کنید که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد.

گاز کولر گازی چه موقع باید شارژ شود ؟

چند سال است از کولر گازی استفاده می کنید؟

اگر چندین سال است بدون انجام سرویس سالیانه از کولرگازی استفاده می کنید وقت آن رسیده که هرچه سریعتر نسبت به شارژ کولر گازی خود اقدام نمایید. چرا که در صورت کم شدن گاز دستگاه راندمان کولر گازی پایین می آید و عمل خنک کردن به خوبی محقق نمی شود. یکی از راه های چک کردن گاز کولر گازی بررسی لوله برگشت کندانسور است در صورتی که دمای این لوله ها پایین و یا یخ زده باشد گاز کولر شما کم و یا شاید به پایان رسیده است.

شارژ گاز کولر گازی

گاز کولر گازی را آخرین باری که شارژ کرده اید چه زمانی بوده است؟ از زمانی که دستگاه را خریداری کرده اید آن را شارژ کرده اید؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال خیر است در صورتی که وضعیت لوله های کندانسور عادی هستند سریعا به شارژ گاز کولر گازی اقدام نمایید چرا که علت اصلی خنک نکردن کولر گازی کم بودن گاز و یا اتمام آن است.

لازم به ذکر است تعویض و یا شارژ گاز کولر گازی کار حساسی است و برای انجام آن به یک متخصص نیاز دارید. در صورتی که همچنان با مشکل خنک نکردن کولر گازی روبرو هستید و از خاموش بودن فن اطمینان دارید مشکل از فن می باشد. بنابراین از یک تعمیر کار کولر گازی بخواهید تا فن کولر گازی را تعویض کند.

ادامه این مطلب، اطلاعات فنی و تخصصی و قیمت کولر گازی را می توانید در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: اسپلیت , علت خنک نکردن کولر گازی , قیمت اسپلیت , قیمت کولر گازی , قیمت کولر گازی اجنرال , قیمت کولر گازی جی پلاس , کولر گازی , کولر گازی اسپلیت , کولر گازی گری , کولرگازی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

کولرگازی 12000 اجنرال

امروزه کولر گازی به یکی از محبوب ترین دستگاه های سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده برای منازل مسکونی و بخش‌های تجاری تبدیل شده است. یکی از نکات مهم در انتخاب بهترین کولر گازی این است که دستگاه مورد نظر قدرت خنک کنندگی و گرم کنندگی بالایی داشته باشد. همچنین کولر گازی مورد نظر باید دارای ظاهری زیبا بوده، و با توجه به کاهش منابع انرژی کم مصرف بودن دستگاه بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت شرکت اجنرال که یکی از قدیمی ترین و فعال ترین شرکت ها در زمینه تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی می باشد، کولر گازی اجنرال 12000 فول دی سی اینورتر را تولید و روانه بازار نموده است.

کولرگازی 12000 اجنرال از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند شده و به همین دلیل کارایی و کیفیت بسیار قابل قبولی دارد و به عنوان یکی از کولر های گازی کم مصرف در جهان شناخته می شود که در ادامه به بررسی ویژگی های این محصول پرقدرت شرکت اجنرال می پردازیم.

کولر گازی اجنرال با کارایی و دوام بسیار طولانی در کنار ویژگی کم مصرف بودن با گرید انرژی +++A در چند سال اخیر به یکی از پر طرفدارترین و پرفروش ترین برندهای کولر گازی در ایران تبدیل شده است.

کمپرسور مورد استفاده در کولر گازی اجنرال مدل ASGS12LFCA از نوع کمپرسور روتاری می باشد.

اگر برای خرید کولر گازی به دنبال یک دستگاه با قابلیت های ویژه هستید و در عین حال مصرف برق کولر گازی برایتان مهم است. این دستگاه با عملکرد سرمایشی و گرمایشی و تکنولوژی پیشرفته اینورتر، انتخابی مناسب است.

ویژگی های کولر گازی اجنرال 12000

  1. گاز مبرد R22 و R410a برای انتخاب
  2. پنل های مختلف طراحی جدید برای انتخاب
  3. همه محصولات با کمپرسور مارک معروف با کیفیت بالا ، هیتاچی ، توشیبا و پاناسونیک و... هستند.
  4. عملکردهای خنک کننده یا خنک کننده و گرمایش در دسترس هستند.
  5. بهره گیری از فیلتر ضد باکتری
  6. کم صدا بودن
  7. پرتاب باد در چهار جهت
  8. حالت خواب راحت
  9. تنظیم خودکار دمای اتاق
  10. تکنولوژی اینورتر
  11. مقاوم در برابر زنگ زدگی
  12. وزن کم و مناسب
  13. نصب آسان
  14. لوله های مسی مختلف طول اتصال 3/5/10 متر
  15. عملکرد راه اندازی مجدد خودکار / بخاری برقی در دسترس است.

گاز مبرد کولر گازی اجنرال 12000

در این دستگاه از گاز مبرد R410A بهره گرفته شده است. گاز R410A علاوه بر سازگاری با محیط زیست ، نسبت به گاز R22 باعث خنک کنندگی بیشتری می شود و دمای پایین‌تری دارد بنابراین فرایند خنک شدن سریعتر صورت گرفته و در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل می‌ آید. همچنین موتور دستگاه می تواند در سرعت‌های متغیر کار کرده و مصرف انرژی را تا %73 کاهش ‌دهد. کولر گازی فوق کم مصرف 12000 اجنرال فول دی سی اینورتر پلاس جدیدترین و کم مصرف ترین کولر گازی اجنرال 12000 است.  

در ادامه می توانید اطلاعات فنی ، تصاویر و قیمت کولر گازی اجنرال در انواع مدل ها و ظرفیت ها را در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: اسپلیت اجنرال , بهترین کولر گازی , قیمت اسپلیت , قیمت کولر گازی , قیمت کولر گازی اجنرال , کولر گازی , کولر گازی اجنرال , کولرگازی 12000 اجنرال , کولرگازی 18000 اجنرال , کولرگازی 24000 اجنرال , ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zg

شرکت گری (GREE) از معتبرترین برندهای تولید کننده کولر گازی و اسپلیت در کشور چین می‌باشد. کولر گازی گری یکی از بهترین و باکیفیت ترین کولرهای گازی است، کیفیت وثبات کولر گازی گری با توجه به تولید و فروش بالا تضمین شده است.این شرکت با تولید بیش از 27 میلیون دستگاه تهویه مطبوع خانگی مانند کولر گازی گری و 2 میلیون دستگاه تهویه مطبوع تجاری در سال، به جایگاه ویژه‌ای در میان بازارهای جهانی و مصرف کنندگان سراسر جهان دست پیدا کرده است. کولر گازی گری در شرایط آب و هوایی مختلف مورد آزمایش قرار گرفته تا کارایی آن را در آب و هوای مختلف ارزیابی شود که در نتیجه این آزمایشات بالاترین راندمان و کیفیت را به اثبات رسانده است.

کولر گازی اسپلیت گری

کولر گازی اسپلیت گری Gree Air Condition در انواع کولر گازی پنجره ای ، کولر گازی دیواری ، کولر گازی ایستاده و کولر های گازی پرتابل از ظرفیت ۹ تا ۳۶ هزار بی تی یو بر ساعت در نوع دیواری و  از ۴۸ تا ۵۵ هزار بی تی یو بر ساعت در نوع ایستاده و ظرفیت ۱۲۰۰۰ بی تی یو یر ساعت درنوع پرتابل و در نوع پنجره ای از ظرفیت ۱۹ تا ۲۵ هزار بی تی یو بر ساعت تولید و عرضه می گردد.

کولر گازی اسپلیت گری مدل T2matic از انواع کولر های گازی ایستاده است که در ظرفیت ۴۸۰۰۰ و ۵۵۰۰۰ بصورت سرد و گرم با گرید انرژی B و بدون اینورتر تولید می شود. برق مصرفی کولر گازی ایستاده گری سه فاز است.

کولر گازی پنجره ای گری

کولر گازی پنجره ای گری مدل Turbo  در دو ظرفیت ۱۹۰۰۰ و ۲۵۰۰۰ تولید می شود که تنها در حالت سرمایش عمل می کند و از گاز R22 بهره می برد . کمپرسور بکار رفته در این دستگاه از نوع رفت و برگشتی یا همان پیستونی است و قابلیت کارکرد در رنج دمای ۵۴ تا ۱۸ درجه سانتی گراد را دارد.

کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی پرتابل گری مدل C matic در ظرفیت ۱۲۰۰۰ با کمپرسور روتاری از نوع سرد و گرم تولید می شود. کولر گازی پرتابل که تمام قطعات آن در یک پکیج تعبیه شده است دارای ۴۷ کیلوگرم وزن است و از گاز مبرد R410A بهره می برد.

تکنولوژی اینورتر در کولر گازی گری

کولر گازی گری با برخورداری از تکنولوژی اینورتر مصرف انرژی را به حداقل رسانده تا در هنگام کارکرد مداوم دستگاه انرژی کمتری مصرف شود. شرکت گری در کولر های گازی تولیدی خود انواع کمپرسور های پیستونی، روتاری و انواع کمپرسورهایی که دارای کیت اینورتر هستند را به کار برده است.

کمپرسور پیستونی را در انواع کولرهای گازی پنجره ای گری به کار برده اند و همچنین کمپرسور روتاری جزء رایج ترین نوع کمپرسور مصرفی در کولرهای گازی گری میباشد. در نهایت کولر های گازی که در آنها کمپرسور اینورتر به کار رفته است مصرف انرژی و برق کمتری را دارا میباشند که به عنوان کولرهای گازی کم مصرف شناخته شده اند.

ادامه این مطلب ، اطلاعات فنی ، تصاویر و قیمت کولر گازی گری را می توانید در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: اسپلیت گری , قیمت اسپلیت , قیمت کولر گازی , کولر گازی , کولر گازی ایستاده , کولر گازی اینورتر , کولر گازی قیمت , کولر گازی پرتابل , کولر گازی کم مصرف , کولر گازی گری, ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()