نوشته شده توسط : zg

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کولرهای گازی برای استفاده در مناطق گرمسیری بپردازیم.

کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای آب و هوای متنوعی می باشد به همین دلیل باید با توجه به شهری که در آن زندگی می کنیم بهترین کولر گازی متناسب با آب و هوای خاص آن منطقه را انتخاب نماییم تا بتوانیم بهترین عملکرد و بازدهی را از آن شاهد باشیم.

از مناطقی که روزهای گرم زیادی را در طول یک سال تجربه می کنند مناطق جنوبی کشور مثل شهر های استان های خوزستان ، بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و... میباشد که در اغلب موارد در طول تابستان دمای هوای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند پس مطمئنا" کولر گازی مورد استفاده در این مناطق با بسیاری شهرهای دیگر متفاوت می باشد و باید از کولر گازی استفاده نمود که تحمل این دما را داشته باشد و همچنین بتواند عملکردی مناسب در این نوع منطقه آب و هوایی از خود نشان دهد.

کولر گازی مناسب مناطق گرمسیری

کولر گازی مناسب برای استفاده در مناطق گرمسیری باید دارای یک کمپرسور قدرتمند باشد تا بتواند در این شرایط آب و هوایی بازدهی مناسبی از خود نشان دهد.

 به طور کلی کمپرسورها در کولرهای گازی به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

کمپرسور اسکرول

کمپرسور پیستونی

کمپرسور روتاری

 همچنین کمپرسورها برای استفاده در شرایط آب و هوایی به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

 T1برای آب و هوای معتدل و نیمه گرم

  T2برای آب و هوای خنک

T3 برای مناطق گرمسیری با دمای هوای بسیار گرم

دسته بندی های ذکر شده به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا کولر گازی مد نظر شما با منطقه آب و هوایی که در آن هستید مطابقت می کند یا خیر؟

بر این اساس اگر شما در مناطق بسیار گرم مثل جنوب کشور زندگی می کنید باید به دنبال کولرگازی بروید که بر روی آن کلمهT3  ذکر شده است تا بتوانید بهترین عملکرد را از کولر گازی خود شاهد باشید.

ظرفیت کولر گازی :

در دسته بندی هایی که پیش‌تر به آنها اشاره نمودیم معیاری نیز وجود دارد به نام  BTUکه هرچقدر عدد آن بالاتر باشد میزان سرمای تولیدی توسط کولر گازی بیشتر خواهد بود پس شما می توانید با توجه به محل مورد نظر برای نصب کولر گازی یک کولر با BTU  مناسب تهیه نمایید.

مصرف انرژی:

همچنین با توجه به اینکه در مناطق گرمسیری کولرگازی باید انرژی بیشتری برای تامین خنکای محیط مصرف بکند یکی از موارد مهم برای خرید کولر گازی توجه به میزان مصرف انرژی آن است تا موجب صرف هزینه زیاد برق نگردد به این منظور ما باید کولری با مصرف انرژی کمتر و بازدهی بالاتر را تهیه نماییم هرچند که قیمت آن بالاتر نیز باشد ، پس حتماً به هنگام خرید به برچسب انرژی روی کولر توجه نمایید.

به طور کلی هنگام خرید هر وسیله ای در ابتدا باید به نیاز خودمان توجه داشته باشیم و بهترین گزینه را با در نظر گرفتن این مطلب خریداری نماییم.خرید کولر گازی نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد و از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره نمود:

محل مورد نظر برای استفاده کولر گازی و متراژ آن ، زیرا اگر محیط ما کوچک باشد استفاده از کولر گازی بزرگ تنها هزینه اضافی به خریداران تحمیل می‌کند و تاثیری در  سردی بیشتر هوا نخواهد داشت.

دقت در انتخاب برند نیز می تواند بسیار مهم باشد ، برند و برچسب انرژی آن از موارد مهم به هنگام خرید کولر گازی می باشد.

در ادامه به بهترین کولرهای گازی برای مناطق گرمسیری اشاره می کنیم:

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

کولر گازی تروپیکال گری

بهترین کولر گازی پنجره ای برای مناطق گرمسیر

کولر گازی پنجره ای گری تروپیکال (گرمسیری) ۲۵۰۰۰ Turbo            

بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری

  1. کولر گازی اسپلیت ال جی تروپیکال اینورتر 24000            
  2. کولر گازی اسپلیت تکامسه تروپیکال مدل TK25T3              
  3. کولر گازی اسپلیت مهراصل تروپیکال مدل 24000             
  4. کولر گازی اسپلیت سامسونگ کاستی چهار طرفه گرمسیری 48000    
  5. کوکرگازی اسپلیت پاناسونیک گرمسیری مدل 24000          
  6. کولر گازی اسپلیت تی سی ال 19000 گرمسیری سری JET 
  7. کولر گازی اسپلیت مدیا میشن سرد 36000 گرمسیری          

در ادامه می توانید اطلاعات فنی، تصاویر و قیمت کولر گازی در انواع مدل ها برندها و ظرفیت ها را در وبسایت بامین تهویه مشاهده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین کولر گازی , کولر گازی , کولرگازی , قیمت کولر گازی , خرید کولر گازی , کولر گازی اسپلیت , اسپلیت , کولر گازی تروپیکال , کولر گازی گرمسیری , کولر گازی پنجره ای ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()