نکات قابل توجه در استفاده از دستگاه تصفیه هوا
نوشته شده توسط : zg

دستگاه تصفیه هوا UVGI در از بین بردن بسیاری از مضرات از جمله بوها و آلرژن ها بی اثر است

بعضی از دستگاه های تصفیه هوا مانند دستگاه های تصفیه کننده UVGI (اشعه ماوراء بنفش میکروبی کش) از هواداران برای مکیدن هوا استفاده می کنند و سپس اشعه ماوراء بنفش نامرئی را در ذرات اطراف خود شلیک می کنند که باعث زنده ماندن موجودات خطرناک در هوا می شود.

دستگاه تصفیه هوا

این تصفیه کننده ها همیشه مؤثر نیستند زیرا ذرات بزرگتر باید توسط پرتوهای فرابنفش چندین بار شلیک شوند تا کاملاً از بین بروند.

لامپ هایی که در دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود ، نفوذ خود را با گذشت زمان از دست می دهد ، به این معنی که مصرف کننده باید لامپ ها را بطور مرتب تعویض کند که تحریک کننده باشد. خریداران همچنین ممکن است با این واقعیت اذیت شوند که دستگاه های تصفیه UVGI در برابر دود ، بو ، مواد حساسیت زا یا مواد شیمیایی کار نمی کنند.

ممکن است مصرف کنندگان از دستگاه تصفیه هوا UVGI کاملاً راضی نباشند زیرا این کار سخت تر باعث از بین رفتن ذرات بزرگ می شود و باعث می شود آلاینده هایی مانند دود ، بو ، آلرژن و مواد شیمیایی موجود در هوا باقی مانده و لامپ ها به طور مکرر جایگزین شوند.

تصفیه کننده های یونیزه می توانند هوا را به سرعت تمیز کرده و گردش کنند ، اما سر و صدایی زیادی تولید می کنند.

تصفیه کننده های یونیزه فرآیند تخلیه تاج را طی می کنند. در این فرآیند ، اتم های خنثی از میدان الکتریکی تصفیه عبور کرده و به عنوان یک یون مثبت یا منفی تبدیل می شوند زیرا یک الکترون از بین می رود یا به اتم اضافه می شود. این یونها سپس به درون آهنربا در داخل دستگاه جذب می شوند و این بدان معنی است که آنها از هوا خارج می شوند.

این نوع تصفیه کننده ها می توانند باعث شوند تا ذرات روی اثاثیه مانند دیوار در کنار دستگاه تصفیه کننده شما مستقر شوند ، که ممکن است برای مصرف کنندگان خوشایند نباشد. آنها همچنین روی بوها کار نمی کنند یا میکروب ها را نمی کشند و سر و صدای زیادی ایجاد می کنند زیرا هوای شما را تمیز و منتشر می کند.

برای یافتن دستگاه تصفیه هوایی که سر و صدای کمی ایجاد می کند ، به جستجوی واحدهایی بپردازید که در حدود 35 دسی بل هستند و یا "زمزمه می شوند".

از طریق یک فرآیند تخلیه تاج ، تصفیه کننده های یونیزه کننده اتم های خنثی را به یونی مثبت یا منفی تبدیل می کنند که می تواند هم آهنربای تصفیه کننده و هم مبلمان شما جذب شود. این دستگاه های تصفیه کننده می توانند صدای زیادی ایجاد کنند ، اما دستگاه های تصفیه بی سر و صدا در حدود 35 دسی بل موجود هستند.

جستجو در دستگاه های تصفیه هوا که دارای مجوز انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی (AHAM) هستند و توسط سازمان حفاظت از محیط زیست توصیه می شود

تصفیه شده هایی که توسط AHAM تأیید شده اند ثابت شده است که محصولات مناسبی هستند.

اگر یک محصول معیارهای ENERGY STAR را رعایت کرده باشد ، به این معنی است که از نظر انرژی کارآمد است.

بعضی از دستگاه های تصفیه هوا ممکن است برای استفاده روزمره مناسب نباشند زیرا اهداف قابل توجهی دارند. به عنوان مثال ، ژنراتورهای ازن به طور خاص به سمت از بین بردن باکتری هایی از جمله درگیر در قالب و پوسیدگی هدایت می شوند.

اگرچه این می تواند مفید باشد ، یک عارضه جانبی بجای اکسیژن تمیز و بوی دائم هوا و استریل است که می تواند برای سلامتی فرد خطرناک تر از آلاینده های هوا باشد. سازمان حفاظت از محیط زیست به خاطر سلامتی شما به مصرف کنندگان نسبت به این محصولات هشدار می دهد.

دستگاه تصفیه هوا هنگام تأیید محصولات توسط AHAM و تأیید سازمان حفاظت از محیط زیست توسط مشتریان اثبات شده است. این دستگاه های تصفیه شده به گونه ای تضمین می شوند که باید ، از سطح انرژی مناسب استفاده کنند و برای محیط و سلامتی شما مفید باشند.

نتیجه گیری :

اگر به پاک کردن هوا در مکان های زندگی خود علاقه دارید ، اما نمی خواهید روی یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری کنید ، می توانید پنجره ها و درهای خود را باز نگه دارید ، که می تواند هوا را به گردش درآورد ، اما ممکن است برای همه نوع آب و هوا مناسب نبوده و حتی ممکن است باکتری ها و آلاینده های موجود در فضای باز را وارد خانه خود کنید.

همچنین باید غالباً گرد و غبار و خلاء کنید ، در بیرون سیگار بکشید ، شما و حیوانات خانگی خود را تمیز نگه دارید و خانه خود را در دمای مناسب نگه دارید.

این روش ها به اندازه کافی ساده به نظر می رسند ، اما ، برای بعضی از آنها ، انجام به طور منظم دشوار است. بنابراین بهترین و راحت ترین روش برای حداقل نگه داشتن آلاینده های هوا در خانه یا محل کار شما استفاده از دستگاه تصفیه هوا است.

منبع : بامین تهویه





:: موضوعات مرتبط: دستگاه تصفیه هوا , ,
:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا , قیمت دستگاه تصفیه هوا , فروش دستگاه تصفیه هوا , خرید دستگاه تصفیه هوا , قیمت تصفیه هوا , تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: